3Dfx Voodoo5 5500 PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hallo!

Ik wil binnenkort een 3D kaart aanschaffen voor mijn pc, zodat ik ook spellen zoals train-simulator ed. kan draaien. Ik heb een Pentium 1 mobo, AMD K6-300MHz, 90 MB ram, 4mb onboard sis 5597/5598. Nu is mijn vraag, heeft het uberhaupt zin om deze voodoo5 kaart te kopen? Is dit een goede kaart? Ik heb bij de pricewatch een prijs van F349 bij de PC Oke gezien.

ALvast bedankt!
Luc Peulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
move.. hoort hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een goede kaart. De PCI versies zijn zeer schaars dus je mag je handen dichtknijpen als je er een hebt. Bij de V5 5k5 is de PCI versie even snel als de AGP versies.

Doen zal ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Pentium 1 mobo, AMD K6-300MHz draait dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet een beetje overkill in zo'n pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
beter dan geen power....als ie em lekker goedkoop kunt krijgen, waarom dan niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op zaterdag 01 september 2001 12:51 schreef Hielkej het volgende:
Pentium 1 mobo, AMD K6-300MHz draait dat :?
Hij bedoelt natuurlijk een Super Socket 7, daarmee kan je Pentium 1 166 t/m AMD K6-2 550 draaien...
Niet een beetje overkill in zo'n pc?
Mwhoah, klein beetje, maar hij draait tenminste wel beter dan een TNT2tje...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een v5 een beetje overkill is, de v3 3k zou je beter passen.

Als je van plan bent om een nieuw systeem te kopen binnen 2jaar zou ik het niet doen.

Koop je nu een V5 en over een half jaartje iets van 800mhz en een nieuw mobo zou het het overwegen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Als ik zo alle reactie's lees zou het dus geen geld voer de balk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis een mooie koop, dat zeker! Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen een voodoo5 en een gf2 deluxe, tis toen wel de laatste geworden! Maar in jou geval is dit geen optie, want je hebt geen agp slot!

p.s. de modjes zitten wel te slapen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op zaterdag 01 september 2001 12:55 schreef Camel het volgende:
Ik denk dat een v5 een beetje overkill is, de v3 3k zou je beter passen.
Verkopen ze die V3 3000/2000 nog in PCI formaat dan? 'k Heb ze al jaaaaren niet meer gezien, alleen nog in AGP (voor een spotprijsje, dat wel).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

AVH->V&B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 13:00 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Verkopen ze die V3 3000/2000 nog in PCI formaat dan? 'k Heb ze al jaaaaren niet meer gezien, alleen nog in AGP (voor een spotprijsje, dat wel).
Ja inderdaad word dat moeilijk, daarom zou het mooi zijn eerst een P5A te scoren ofzo, heb je ook direct een beetje fatsoenlijk "modern" mobo en dan een keertje een K6 + erop, maar dan blijf je wel aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:46

Ridge

From the Bold & the Beauti

Heel simpel ga voor de Voodoo3 ipv van een Voodoo5 want je CPU is de bottleneck en je zal nooit over de volledige performance kunnen beschikken van die Voodoo5

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Laatst online: 08-07-2020
de v5 is natuurlijk wel sneller dan een v3 maar zal zich wel ietwat "ergeren" aan de cpu (300 mhz) ik zou voor de v3 gaan en later een complete upgrade doen...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 01 september 2001 12:45 schreef RailLuc het volgende:
Hallo!

Ik wil binnenkort een 3D kaart aanschaffen voor mijn pc, zodat ik ook spellen zoals train-simulator ed. kan draaien. Ik heb een Pentium 1 mobo, AMD K6-300MHz, 90 MB ram, 4mb onboard sis 5597/5598. Nu is mijn vraag, heeft het uberhaupt zin om deze voodoo5 kaart te kopen? Is dit een goede kaart? Ik heb bij de pricewatch een prijs van F349 bij de PC Oke gezien.

ALvast bedankt!
Luc Peulen
PS : dat spel zal je nooit kunnen draaien de systeem eisen van dat spel zijn WAY hoger toch?

ik zou dat geld bewaren en ff doorsparen en alles upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Systeem eisen van MSTS zijn lager dan wta ik heb op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dit gaf iemand anders me als advies:
die kaart is een leuk idee, MAAR ik denk dat je beter een GFORCE II met 32 of 64 MB kan kopen, de voodoo's gaan er namelijk uit, de fabrikant van de voodoo chips is overgenomen door NVIDIA die de GFORCE chips maakt. Wat doe ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Systeem eisen van MSTS zijn lager dan wta ik heb op mijn pc
Huh? P2-266 is de minimum eis volgens de handleiding, en zelfs dan nog zal het traaaaaaaaag lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan sparen voor een nieuwe mobo+proc want een geforce of voodoo 5 zullen nooit optimaal op je systeem draaien en is zonde van het geld tenzij je in de nabije toekomst nog een nieuw mobo+proc gaat kopen.

(Volgens mij voldoet je pc dan bij lange na nog steeds niet aan de minimale eisen van train simulator als je een van beide kaarten zou kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hallo!

ik heb even quote-problemen dus ik doe het ff zonder.
De systeem eisen zijn inderdaad een P2 266 maar hij draait ook op een P1 266. Zij het wat langzamer, maar het draait. Verder ben ik idd van plan om later ook mijn mobo + proc te updaten.

MVG, LP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Luc:

Heb je Train Simulator al gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Brand brand ;-)
Kopie'tje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:40
Op zaterdag 01 september 2001 13:00 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Ik heb zelf in me 2e pc (P233MMX) een Voodoo3 3000 PCI zitten, werkt lekker hoor :9, met Quake 2, alles max, op 800x600 toch wel 50 fps *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:40
Op zaterdag 01 september 2001 20:50 schreef RailLuc het volgende:
Hallo!

ik heb even quote-problemen dus ik doe het ff zonder.
De systeem eisen zijn inderdaad een P2 266 maar hij draait ook op een P1 266. Zij het wat langzamer, maar het draait. Verder ben ik idd van plan om later ook mijn mobo + proc te updaten.

MVG, LP
Huh? Bestaat dat, een Pentium 1 266? D8 dat de laatste een 233 was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Nou ja, kan ook 233 geweest zijn. Iig werkte het daarop ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Laatst online: 08-07-2020
toch zou ik sparen en dan iets heel nieuws kopen, dit is meer water naar de zee dragen ( en dan ook nog es bij vloed, want je zult steeds verder moeten lopen als het eb wordt, if you get what I mean :P )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De VooDoo 5 is een goede kaart, maar niet in combinatie met jouw CPU. Omdat de V5 namelijk geen hardwarematige geometrie en belichtinsprocessor (TCL) heeft. De V5 is dus alleen aan te raden met een snelle CPU.
Benchmarks laten zien dat kaarten die wel TCL hebben zijn enkel in AGP uitvoering te krijgen voor zover ik weet. In jouw geval is de enige goede keuze dus om een moederebord te kopen met AGP ondersteuning of gelijk een snellere CPU.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 01 september 2001 22:58 schreef Saekerhett het volgende:
AMD heeft nog wat snellere pentium 1 tjes gemaakt o.m. een 266 en volgens mij ook een 300.

Voodoo 5/ Gf(2) is absolute overkill op een 300 mhz cpu. ik zou op zoek gaan naar een 2e hands voodoo 3.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 22:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

"it's me from uddevalla"

is dat niet een plaatsje in zweden? ik ben er dit jaar nog geweest met vakantie :)

lemme know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nooit meer dan 100 piek voor een PCI kaart uitgeven: AGP heeft zeker bij een modern moederbord vele voordelen, de belangrijkste dat je daar veeeel goedkoper veel betere kaarten in kunt pluggen...

Probeer een tweedehands voodoo3 o.i.d. op de kop te tikken, ga dan eerst sparen (?) voor een nieuwe PC. Maar sowieso: Heb trainsimulator zien werken: Het gaat zeker van een heftige processor uit! Dus ik vrees het ergste voor je...

Maarja, wie ben ik :P
Pagina: 1