Dag allemaal,
Voorheen had ik een 100 Mbit netwerk van T-mobile via 3 Deco M5 nodes die op AP-mode ingesteld waren en bekabeld aangesloten waren (ethernet backhaul geeft de app dan aan). Ik had ze op de volgende manier aangesloten:
T-mobile modem -> Deco 1 (hoofd) -> Switch netgear -> Deco 2 en Deco 3
Inmiddels heb ik een nieuw 1000mbit netwerk van KPN en ik krijg het maar niet voor elkaar om de deco's bekabeld verbonden te krijgen met elkaar. Elke keer gooit hij ze eruit. Ik heb het op de volgende 2 manieren geprobeerd:
Optie 1 (de oude manier waar het voorheen bij T-mobile mee werkte)
KPN Modem -> Deco 1 (hoofd) -> Switch netgear -> Deco 2 en Deco 3
Optie 2:
KPN Modem -> Switch netgear -> Deco1, Deco 2 en Deco 3 (mijn buurman gaf deze optie aan, aangezien deze bij hem wel werkt).
Bij beide opties springen de deco's heel even op 'ethernet'-stand en daarna klapt het hele netwerk eruit en branden alle lampjes rood. Meestal gebeurt dat binnen de 5 - 20 seconden.
Hoe kan dit terwijl dit voorheen wel werkte? De switch is hetzelfde dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen toch?
De deco's werken allemaal wel zolang ze draadloos met elkaar verbonden blijven. Plug ik in deco 2 of 3 een netwerkkabel dan wordt het hele netwerk er dus weer uitgegooid.
Dingen die ik al heb gedaan om te kijken of het daaraan zou kunnen liggen:
-Hele Deco netwerk gereset en opnieuw geinstalleerd (op AP-mode).
-Alle Deco M5 nodes gereset en geüpdate naar de nieuwste firmware
-Switch gereset
-Alle netwerkkabels geprobeerd met laptop om te kijken of ze goed werken en dat is zo.
-Andere poorten op de modem, switch en deco's gebruikt.
Ik hoor graag of 1 van jullie misschien weet waarom ik het niet werkend krijg.
Groet,
Jelmer
Voorheen had ik een 100 Mbit netwerk van T-mobile via 3 Deco M5 nodes die op AP-mode ingesteld waren en bekabeld aangesloten waren (ethernet backhaul geeft de app dan aan). Ik had ze op de volgende manier aangesloten:
T-mobile modem -> Deco 1 (hoofd) -> Switch netgear -> Deco 2 en Deco 3
Inmiddels heb ik een nieuw 1000mbit netwerk van KPN en ik krijg het maar niet voor elkaar om de deco's bekabeld verbonden te krijgen met elkaar. Elke keer gooit hij ze eruit. Ik heb het op de volgende 2 manieren geprobeerd:
Optie 1 (de oude manier waar het voorheen bij T-mobile mee werkte)
KPN Modem -> Deco 1 (hoofd) -> Switch netgear -> Deco 2 en Deco 3
Optie 2:
KPN Modem -> Switch netgear -> Deco1, Deco 2 en Deco 3 (mijn buurman gaf deze optie aan, aangezien deze bij hem wel werkt).
Bij beide opties springen de deco's heel even op 'ethernet'-stand en daarna klapt het hele netwerk eruit en branden alle lampjes rood. Meestal gebeurt dat binnen de 5 - 20 seconden.
Hoe kan dit terwijl dit voorheen wel werkte? De switch is hetzelfde dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen toch?
De deco's werken allemaal wel zolang ze draadloos met elkaar verbonden blijven. Plug ik in deco 2 of 3 een netwerkkabel dan wordt het hele netwerk er dus weer uitgegooid.
Dingen die ik al heb gedaan om te kijken of het daaraan zou kunnen liggen:
-Hele Deco netwerk gereset en opnieuw geinstalleerd (op AP-mode).
-Alle Deco M5 nodes gereset en geüpdate naar de nieuwste firmware
-Switch gereset
-Alle netwerkkabels geprobeerd met laptop om te kijken of ze goed werken en dat is zo.
-Andere poorten op de modem, switch en deco's gebruikt.
Ik hoor graag of 1 van jullie misschien weet waarom ik het niet werkend krijg.
Groet,
Jelmer
[ Voor 7% gewijzigd door JelmerKampen op 26-03-2023 08:41 ]