Elsa gf2 + vivo add-on problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Hallo,

Me oom heeft nogal problemen met zijn nieuwe vivo modul.

Ten eerste lukte het ons niet om het beeld EN op de tv EN op de monitor te krijgen ?!

Bij dvds zagen we heftige color tearing. Net alsof je je dvds in 8 bit kijkt ipv 32 bit.

We hebben 16 bit probeerd en 32 bit. Dus we zijn een beetje radeloos nu. (gebruikten powerdvd 3, ik weet dat ie niet ut beste is, maar met zijn brunssum.net provider kun je maar 500 meg per maand downen, dus om ff 50 meg aan windvd binnen te zuigen(met 3 kB/sec) gaat dus niet. |:(

Ik heb namelijk eerder het gevoel dat de video drivers niet goed zijn.
We hebben de laatste van elsa probeerd, en de 14.70 detonators.

Dus iemand nog suggesties kwa drivers/ software dvd speler?!
Ow ja, we gebruikten nu een composite kabel.. Beeld was opzich al best goed (zon 6 meter lang audio kabel ertussen) maar hij wil zich fatsoenlijk kabel kopen, wat kan ie dan het beste kopen?! Hij heeft een nieuwe platte sony breedbeeld tv dus dat zit wel goed.

Gewoon 6 meter svideo kabel? Hij wilde eigenlijk de scart van zijn tv gebruiken.( daar de svideo ingang aan de zijkant (!) van zijn tv zit, en ie dus liever zijn scart aansluiting aan de achterkant gebruikt ) Maar wat is nu het beste kwa kwaliteit. (sorry ben totale n00b op die gebied :( )

Thnx

• Unique
Ok dan.

Ik kick hem even omhoog... ik heb een maand gewacht op een reply dus ik d8 laat het nog eens proberen.

Nu heeft ie inmiddels svideo kabel ertussen gehangen, hij is nu al een stuk scherper.

Maar dat weirde probleem met de kleuren bestaat nog steeds :(

Op de monitor ziet alles er goed uit .. op tv ziet het er gewoon bescheten uit.(maakt niet uit wat.. desktop, overlay surfaces etc)
We hebben 256, 16, 32 bit probeerd... maakt allemaal geen zak uit :( Ook 800x600 of 640x480 maakt niets uit.
Inmiddels hebben we meerdere videokaart drivers probeerd.
Momenteel staan de laatste detonators erop.. maar nog steeds zelfde probleem.
Ook kan ik met die detonators niet de tv en de monitor tegenlijk weergeven.

We hebben ook verschillende elsa drivers probeerd.. dan werkt de monitor wel samen met de tv uit.. maar de kleuren zijn nog steeds bagger en die drivers werken voor geen hol.(hangers, dvdrippers krijgen problemen etc :( )

Heeft dan echt niemand deze problemen hier op tweakers net?
Ik ben echt radeloos... en in de reviews van dat vivo modul staat helemaal niet dat ie zon slecht beeld heeft, integendeel zelfs :)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Thnx alvast,
Unique

Verwijderd

Ik heb ff je topictitel iets aangepast, als je een probleem hebt heb je hulp nodig, dat lijkt me duidelijk :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij mij werkt powerdvd ook niet op tv-out.
Twinview werkt wel gewoon bij mij.
Divx-jes dan, hoe lopen die?

• Unique
Allemaal hetzelfde..
Windvd, windows media player, plaatjes met veel kleuren...

Zelfs als je windows afsluit krijg je toch dat scherm Bezig met opslaan van gegevens.. hehe die tvuit werkt dan nog steeds .. en JA de colortearing zitten er gvd nog gewoon in..

Hebben pal en ntsc modussen probeerd.. niks

Ksnap er geen reet meer van :?
Jammergenoeg hebben we geen andere tv om ff uit te proberen.

Maar hij heeft een <1 jaar "oude" sony breedbeeld.. met alles erop en eraan.. dus dat zou toch moeten werken :Y)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Das gleichzeitige Betreiben von Monitor und Fernseher ist nicht vorgesehen, da die TwinView-Eigenschaften besitzt.
Tolls wie TVTool http://come.to/tvout (shareware) nutzen einen kleinen Trick, um dies doch zu realisieren. Das TV-Bild wird auch am Monitor angezeigt, was jedoch den Nachteil hat, dass am Monitor ebenfalls nur 50 Hz verwendet werden müssen. Mit dieser Einstellung kommen leider viele Monitore nicht zurecht.
Schwarze Balken, die um das Bild am Fernseher zu sehen sind, können ebenfalls mit dem Tool durch eine Overscan Funktion beseitigt werden. Diese Funktion ist leider noch nicht im Treiber implementiert.

Hmm tv en Monitor, wordt niet door Elsa Driver ge-support.

Tevens ff kijken of er een nieuwe bios beschikbaar is voor je kaart.

• Unique
Dat elsa die drivers niet ondersteunt is wel logisch.. want ze crashen binnen een paar minuten ehehe.

Maar daar kunnen we nog mee leven..

Maar die kleuren..... :r

Daar ga je echt van :'( als je dat ziet!

Verwijderd

Het spijt me je te moeten vertellen, dat ik hetzelfde probleem heb. Onder Win98SE kon ik alleen de drivers gebruiken die met de VIVO en de Elsa kaart waren meegelevert. Alle latere versies gaven of zwart/wit beeld, of de kleurenmix die jij ook hebt. Ik ben nu naar XP overgestapt, met de laatste drivers van Elsa. Weer hetzelfde probleem. Ik ben al dik 1 jaar bezig, al 3 keer het probleem bij Elsa aangekaart en nog geen steek verder.
Mijn oplossing is dualboot. Als ik video/dvd wil bekijken start ik op met de oude Win98SE config.
Als ik wat leer, laat ik het je weten.

ESI

Verwijderd

Ik moet me ook bij de laatste poster aansluiten. Voor tv out (Elsa GF2 ultra + vivo module) gebruik ik speciaal w98se (dual boot) met de met de vivo meegeleverde drivers. De nieuwere drivers geven of geen beeld, of zwart wit, of de meest verschrikkelijke kleurencombinaties. De laatste driver die een normaal beeld gaf bij mij waren die van 18 mei 2001. Ik gebruik de oorspronkelijk meegeleverde drivers omdat deze de meeste moglijkheden bieden en de w98se boot toch niets anders hoeft te doen dan films afspelen.

TV tool werkt niet omdat deze de philips chip van de elsa module niet ondersteund (nog los van de drivers). Wellicht valt er iets te regelen met de bios van kaarten die ok de philips chip gebruiken, maar zelf ik heb ik niet zo'n zin om daarmee te rommelen. Ik hou het voorlopig bij een dual boot. Moet zeggen dat de support van Elsa me wel vies tegenvalt

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja, ik zal ook even opheldering geven.
De ELSA Video in/out module is het slechtste product dat ELSA ooit geproduceerd heeft.
Als je een op tvtool.de het forum bekijkt, zul je zien dat iedereen hetzelfde probleem heeft, en ELSA het gewoon ontkent dat er iets niet goed is.
Zelf heb ik ook al 2 van deze modules gekocht in het verleden en ook hetzelfde probleem.
Je zult de kleuren met geen enkele driver goed krijgen, ook niet met een ander Operating system.
Van ellende heb ik de tv out gewoon niet gebruikt, want het ziet zo ellendig slecht uit, dat ik me er echt aan ergerde. Nu heb ik een nieuwe videokaart die dezelfde PHILIPS 7108 chip heeft (ASUS) en deze kaart heeft een perfecte tv uitgang. Gewoon geen problemen met kleuren, niets. Er is dus GEEN oplossing voor het probleem van jouw, en als je perse tv out wilt hebben, raad ik je aan om je videokaart te verkopen en een andere te kopen.
Ik snap dat dit geen gewone oplossing is, maar om een goede tv out te krijgen is dit de enige oplossing.
Wat wel zou werken, maar moeilijk te realiseren is, is een andere tv out module van een ander merk kaart. Bijv. de HERCULES kaart heeft ook een losse module op de kaart voor alleen tv-out. Probleem is dat deze modules niet los verkrijgbaar zijn. Als je misschien goed zoekt kun je ergens wel zo'n kaartje misschien bestellen, maar zo zou ik ook niet weten waar. Heb hier ook al eens naar gezocht.
En ja, dit werkt gewoon, aangezien de connector op de kaart een gewone universele aansluiting voor tv module is.
Ik hoop dat je iets hebt aan de informatie die ik je gegeven heb. (Brunssum.net, tja dan hebben we het hier in Kerkrade toch wat beter. :) 480Kb/s met download zonder limiet. ;) )

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

offtopic rick heb jij ook icq msn???

dit is alex btw!!!

:)

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 20 december 2001 09:21 schreef Orange het volgende:
offtopic rick heb jij ook icq msn???

dit is alex btw!!!

:)
Nee, dat niet, maar wel irc.
Daar is een group #ocm irc.tweakers.net

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:09
" TV tool werkt niet omdat deze de philips chip van de elsa module niet ondersteund (nog los van de drivers). "

De laatste versie van TV-tool ondersteund ook de philips chips.

Verwijderd

Toevallig net gister en gedowned en betaald, het kleurprobleem lost het ook perfect op (simpel 'fix color' aanvinken). De beeldkwaliteit is ook nog eens beter dan voorheen en dit is nog maar de beta (tv-tool 6.0) Een aanrader voor iedereen die problemen met de Elsa vivo module heeft en die 10 Euro dubbel en dwars waard.
Pagina: 1