Spleet tussen trapboom en muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-03 11:48
Dag allemaal,

2 maanden geleden kochten wij een huis. We hebben toen een bouwkundige keuring laten uitvoeren, maar die expert heeft achteraf gezien toch wat zaken gemist. We waren bezig met de voorraadkast en toen viel ons op dat er een flinke spleet zit tussen de muur en trap(boom). De vorige bewoners hebben dit blijkbsar gezien, want zij hebben wat treden verstevigd (soort van) met hoekprofielen. Zie foto's voor de spleten. Kan iemand zien in hoeverre dit een probleem is met fundering od normaal? Moeten/kunnen wij hier nog iets mee doen (melden als verborgen gebrek)?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cabk07-igr_rf81CY5GVn9hyPdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vkEPRdsCbfVF71goEAdNRe7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfbgfltA4OK8AtuggyFwWA9WoEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NESIyDEoDHUKYjkREzy89hx1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rY_2tx7Z45sH0zCIlkW9nQB4C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4QIRs0YVvH72xouHCZxH6CX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tXGzj-P6bqb6nhovnzy9wCveS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSm2LHLNiv7M3EIjzAHJfTOq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-08 23:41
Neem aan dat je bij het kijken voor de koop dit wel opgevallen is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 19:04
Die ruimte is niet vreemd, heb ik zelf overigens ook.

De versterking die je ziet, heeft niets te maken met de ruimte tussen de trap en de boom. Dit is puur om het kraken tegen te gaan.

Mij betreft niets om je zorgen om te maken.

Note: n=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam1
milotic schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:20:
Neem aan dat je bij het kijken voor de koop dit wel opgevallen is?
Helaas niet, want die mensen hadden de kast bij keuring zo volgezet dat hij er amper heeft gekeken. Zelf hebben we wel in de kast gekeken, maar de spleet is ons toen niet opgevallen (vandaar een bouwkundige keuring, aangezien hij er (hoopte wij) wel naar kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een verborgen gebrek is het sowieso niet, gezien je toch moeilijk kunt stellen dat dit het gebruik van de woning belemmert...

Daarnaast lijkt je probleem meer te zitten in de beugels dan in de kier tussen muur en trapboom. Als je bedoelt dat je bang bent dat de fundering verzakt en dat de beugels daarvan een symptoom zijn (trap verzakt mee en wordt uit zijn verband gedrukt): that would be a first. Zie je scheuren in de muren?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Stootborden van MDF?
Die gaan 2 weken na het plaatsen van de trap al kraken. Zeker als ze, zoals op de foto's lijkt, om de 30 cm gespijkerd zijn.
Overigens wel een ontzettend klungelige manier om iets tegen het kraken te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door JukeboxBill op 25-03-2023 20:09 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 23:49
Ik zou rechtsbijstand inschakelen, hebben die ook wat te doen.

Maar nee alle gekheid op een stokje, je wilt niet weten hoe groot die spleten bij ons zijn. Trap zit er al 60 naar en is nog altijd niet ingestort.

[ Voor 54% gewijzigd door De_Bastaard op 26-03-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die spleet is stelruimte en heeft elke trap.
Verder zie ik weinig vreemds, behalve dan een paar hoekijzers die volgens mij alleen tegen het kraken zijn, constructief is de trap goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-08 17:44
Bedankt voor dit topic, nu weet ik hoe ik het kraken tegen kan gaan bij mij eigen trap

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
MNDutch schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:02:
Bedankt voor dit topic, nu weet ik hoe ik het kraken tegen kan gaan bij mij eigen trap
Even googlen, er zijn betere manieren :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam1
Super bedankt voor alle reacties! Mijn angst was inderdaad voor de fundering. Geen grote scheuren zichtbaar maar wel 1 klemmend raam (maar aangezien dat het enige is lijkt me dat ook sterk).
Ik kan weer rustig ademen ;)
Pagina: 1