Toon posts:

snel hulp nodig!! power & chassis fan below trash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze berichten bij de monitor status in asus pcprobe: powerfan below treshold
chassisfan below treshhold
Ik hoor ook een vaag getik, als ik t programma opstart
Wat is dit, en wat moet ik doen??? Plz hlp

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Zet je pc uit
schroef hem open
controleer je fans
maak ze stof vrij, droppeltje olie erbij (onder dat stikkertje daarna stikkertje er wel weer op, anders komt er allemaal stof in en dat wil je niet!)

Als het dan nog steeds zo blijft en je vertrouwt het niet, koop nieuwe fans. Vertrouw je het wel, blijf het in de gaten houden, vooral de temperatuur. Als je fans niet goed werken gaat de temp gegarandeerd omhoog!

...

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik denk dat ik t ff zo laat want temperaturen zijn wel goed

• Haranaka
Ik zou toch even een kijkje nemen in de kast, er komt namelijk zoveel stof bij je koeling dat is niet meer normaal.
Ik heb een globalwin vos 32 (slot a) koeling gehad een super groot blok met 2 fans :7 koelde als een idioot en trok ook als een idioot stof aan. Ik schroefde alles eens in de 3 maanden helemaal los en alles goed schoon maken.

...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
dekn dat je voeding aan't doodgaan is...

pas maar op, een doorfikende voeding KAN ervoor zorgen dat heel je pc op 220 komt te staan! = jij gebraden/ alle onderdelen gebraden :(

Verwijderd

Zou teflon (van dat mtb spul) ok goed zijn voor je fans?

Verwijderd

Topicstarter
whowowowow, w8 ff, voeding aan t door fikken ?!?!
Wat doe ik hier precies aan??
En ik heb nou niet bepaald heel veel ervaring met bouwen en demonteren en shit van pc's, dus kan iemand mij vertellen hoe ik dat schoonmaken van die coolers precies doe?

Heb btw een coolermaster cooler die tot 1.4 GHz aan moet kunnen

• Haranaka
Zou teflon (van dat mtb spul) ok goed zijn voor je fans?
Ik zou het niet weten, ik denk wel dat het kan hoor maar teflon is wel een beetje dikke substantie. Maar teflon is wel super smeermiddel! Maar ik hou het bij naaimachine olie.
whowowowow, w8 ff, voeding aan t door fikken ?!?!
Wat doe ik hier precies aan??
En ik heb nou niet bepaald heel veel ervaring met bouwen en demonteren en shit van pc's, dus kan iemand mij vertellen hoe ik dat schoonmaken van die coolers precies doe?
Heb btw een coolermaster cooler die tot 1.4 GHz aan moet kunnen
Voeding doorvikken lijkt me wel erg sterk hoor. Ik zou even proberen de kast open te schroeven en proberen te hoeren waar dat geluid van daan komt. Als het niet bij de voeding vandaan komt is er niets aan de hand.

Fans schoonmaken:
scroef kast los.
Kijk naar je processor koleing, zit er veel stof op en je wilt dat weg hebben schroef dan de fan van het koelblok af en haal de voeding van de fan af en maak het even schoon. Ik ros er altijd even vlink overheen met een kwast. Maar gewoon hard blazen werkt ook wel goed.
Om hem te smeren: Er zit op de voor of achterkant van de fan een stikkertje, als je die er voorzichtig afhaald (voor de helf) dan kun je bij het motortje/as komen. Doe daar een klein druppeltje olie in. draai de fan even in de ronte om de olie wat te verdelen en doe het stikkertje er weer op. Dan kan er geen stof in komen.
Zit er ook veel stof op je koelblok haal dat dan even weg met een droog doekje, of zet de stofzuiger erop. scroef dan de fan er weer op geef hem weer stroom. Zet pc even aan om te kijken of alles draait. En klaar.

...

Verwijderd

Dat tikken doet Asus PC Probe standaard dat is gewoon iets om je aandacht een beetje te trekken. Ook als ik een spel aan het spelen ben en de proc word wat warmer begint dat ding te tikken dus daar hoef je niet over in te zitten maar dat je fans een beetje raar doen wel ik zou gewoon nieuwe halen zoveel kosten die dingen nie :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for the replys, vooral haranaka voor de duidelijke uitleg, zo moet het allemaal wel lukken
Pagina: 1