Toon posts:

Windows 11, bijzonder verwarrend filesystem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 17:47
Dag. Ik raak er even niet meer uit.

Ik heb blijkbaar een folder C:\Users\demichel\OneDrive\Documenten
én een folder C:\Users\demichel\Documents

Plots. Alles lijkt nu onder de eerste map terecht te komen.

Ik raak er geen wijs meer uit. Kan iemand me hier meer over vertellen of verwijzen naar een webpagina die uitlegt hoe Windows 11 nu precies met zijn documenten omgaat want ik zie door het bos de bomen niet meer.

PS. Ik gebruik niet eens OneDrive. Hoe komen mijn bestanden plots in een OneDrive map terecht??? Voelt alsof ik plots "gegijzeld" ben door die OneDrive.

Dank!

[Voor 14% gewijzigd door demichel op 25-03-2023 17:50]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Beste antwoord (via demichel op 25-03-2023 23:28)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 19:11

Blokker_1999

Full steam ahead

Het magische acroniem is KFM, Known Folder Move. Je hebt de functie aangezet om je bekende folders, dat zijn je desktop, je documenten en afbeeldingen automagisch te synchroniseren met je OneDrive.

Dit is een functionaliteit van OneDrive en niet van Windows 11. Werkt ook perfect op Windows 10 en is bedoeld om het eenvoudiger te maken wanneer je van computer wisselt om overal dezelfde documenten en afbeeldingen beschikbaar te hebben.

En je hebt een Microsoft account, dus heb je automatisch ook OneDrive.

[Voor 7% gewijzigd door Blokker_1999 op 25-03-2023 18:47]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 19:11

Blokker_1999

Full steam ahead

Het magische acroniem is KFM, Known Folder Move. Je hebt de functie aangezet om je bekende folders, dat zijn je desktop, je documenten en afbeeldingen automagisch te synchroniseren met je OneDrive.

Dit is een functionaliteit van OneDrive en niet van Windows 11. Werkt ook perfect op Windows 10 en is bedoeld om het eenvoudiger te maken wanneer je van computer wisselt om overal dezelfde documenten en afbeeldingen beschikbaar te hebben.

[Voor 7% gewijzigd door Blokker_1999 op 25-03-2023 18:47]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• demichel
Blokker_1999 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:45:
Ah, juist, had ik niet aan gedacht.

Nu, ik wil dit soort gedrag niet van mijn laptop, hoe kan ik voorkomen dat onedrive ongevraagd met mijn bestandslocaties zit te rommelen?

Toen die plots verplaatst werden vorige week, was ik al mijn podcast subscriptions kwijt. Leuk is anders 😰

Kan ik nu gewoon mijn bestanden verplaatsen naar waar ik ze wil?? Computers die dergelijke zaken op eigen houtje beginnen te doen, daar heb ik het niet zo voor..

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:03
Mja , kennis van mij had dezelfde (voor hem verwarrende) situatie.
Desktop en documenten locaties gewijzigd naar de onedrive folder.
Je kan deze wel weer naar de default locaties terugzetten
TheGeekPage: How to Restore Default Location of Documents folder in Windows 11, 10
ElevenForum: Move or Restore Default Location of OneDrive Folder in Windows 11

Je kan Onedrive natuurlijk zelf achteraf configureren of uitschakelen.

[Voor 15% gewijzigd door The_Doman op 25-03-2023 21:58]

• demichel
Je kan Onedrive natuurlijk zelf achteraf configureren of uitschakelen.
Hoe doe ik dat? Nergens een OneDrive applicatie gevonden op de laptop en toch komt dat ding zich met alles bemoeien 🥴

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:03
Geen Onedrive systeem icon te zien op de taakbalk?
Als je de Onedrive app niet kan oproepen en helemaal nergens is te vinden is deze misschien al verwijderd??

• demichel
The_Doman schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:21:
Geen Onedrive systeem icon te zien op de taakbalk?
Als je de Onedrive app niet kan oproepen en helemaal nergens is te vinden is deze misschien al verwijderd??
Nee, helemaal niks. Is maar goed ook, ik waardeer het vernielen van mijn bestandsstructuur (en podcast subscriptions) door OneDrive helemaal niet. Gelukkig ben ik een Google man dus voor mij is het Google Drive 2T en die heeft niet van die rare kuren.

Ben langzaam de schade aan het herstellen... Zelfs gpodder subscriptions kunnen recupereren :) OneDrive go home! :(

Dank voor de hulp.

[Voor 11% gewijzigd door demichel op 25-03-2023 23:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee