Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRA Steman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06 20:46
Hallo, als ik de game: Conflict of Nations World War 3 stream naar de Steam Link app op mijn Apple TV, heb ik regelmatig last van enorme lag. Soms moet ik de app wel 10x opnieuw starten om het goed te laten draaien.

Op de laptop zelf draait het prima, ik heb niet een hele speciale laptop, maar het zou deze game toch prima moeten kunnen draaien? (zie specs hieronder) Een vriend van mij heeft hetzelfde systeem en bij hem draait het prima via de Steam Link app op zijn Samsung TV. Moet ik nou echt een upgrade doen om deze game te laten draaien op mijn Apple TV?

Volgens deze website https://www.pcgamebenchmark.com/ komt hij ook door de testen heen voor deze game.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU- Intel Core i5-6500;
Grafische kaart - interne Intel® HD Graphics 530;
RAM geheugen - 16GB DDR4;
OS - Windows 10 Pro 64 bits;

Ik heb een 300mbit download en 30mbit upload van Ziggo. Alles is bekabeld met CAT6.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Getest op mijn smart TV app, loopt een klein beetje beter, maar niet perfect.
- De benodigde poorten open gezet.
- Remote Play settings aangepast (alle verschillende settings geprobeerd).
- UTP kabel getest op een breuk.
- Intense apps die op de achtergrond draaien van mijn laptop uitgeschakeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Stap 1 is uitzoeken waar het echte probleem zit, in de laptop of in het netwerk richting de app op de AppleTV.

Je geeft aan dat de game prima draait op de laptop, maar voor het streamen van de game moet de laptop ook nog het beeld & geluid gaan encoden om richting de appleTV te sturen. Dat belast de laptop meer.

Als je aan het streamen bent, en je kijkt in de taskmonitor, staat die dan op 100%?
Heb je al geprobeerd de te streamen resolutie omlaag te zetten? Dat zou veel moeten schelen zowel voor het draaien van het spel als voor en het encoden.

Je geeft ook aan dat je 10x opnieuw moet starten voor het wel goed werkt, dat suggereert dat de laptop het wel aan kan, maar dat het iets tijdelijks is (periodiek achtergrond proces). Of dat er in die periode minder bandbreedte op je interne netwerk is.