Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 15:11
Hallo allemaal,

Ik heb al een anderhalf jaar een Xiaomi Poco X3 Pro. Ontzettend tevreden mee. Maakt prachtige foto's en draait alle apps lekker vlot.

Sinds een aantal maanden heb ik het probleem dat de telefoon regelmatig uit valt, en dan vervolgens niet opnieuw op wil starten -- Hij blijft hangen bij het opstart scherm om vervolgens weer uit te vallen en opnieuw vast te raken. Pas als ik hem echt geforceerd heb om uit te gaan, kan ie weer fatsoenlijk opstarten, om het weer een paar dagen (soms zelfs maar een paar uur) prima te doen.

Ik heb hem al drie keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen waarna hij na een aantal weken toch weer hetzelfde probleem gaf. In die tijd heb ik er geen andere apps opgezet en heb ook geen andere updates uitgevoerd. Het lijkt geheel willekeurig! Dit kan zelfs gebeuren wanneer hij gewoon stil op mijn bureau ligt, of dat ik het zie wanneer ik hem uit mijn broekzak haal.

Ik heb hem via belsimpel al teruggestuurd naar dynafix ter reparatie. Hier kreeg ik de grappige reactie dat ze hem gereset hebben en niks zijn tegengekomen--D'oh! Dus ik heb een redelijk pittige mail gestuurd naar Belsimpel.

Mocht Belsimpel mij niet kunnen helpen, overweeg ik om Lineage OS er op te zetten om te kijken of hij dan wel naar behoren blijft werken.

Mijn vraag is eigenlijk dus of ik kan verwachten dat het met Lineage OS wel weer ok zal werken, of dat het volgens jullie meer lijkt op een hardware fout?

Excuses voor het lange bericht. Dit was voor mij een vrij serieuze uitgave, dus er is wat stres om mijn telefoon toch weer op een fijne manier te kunnen gebruiken zonder dat hij bijv. opeens uitvalt en vast raakt wanneer ik in het buitenland ben.
tl;dr Kan een ander OS de oplossing zijn voor een toestel dat regelmatig uitvalt en in een bootloop vast raakt, of is het dan eerder een hardware issue?
Thanks!

Dennito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Als het hardware is zal een ander is niet helpen.
Wat je kunt proberen is een nieuwe sim kaart.
Daarnaast als je een sd kaart gebruikt het een tijdje zonder te doen.

Overigens kan de reset ook het probleem opgelost hebben, dus test dat ook nog even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 26 maart 2023 @ 00:22:
Wat je kunt proberen is een nieuwe sim kaart.
Daarnaast als je een sd kaart gebruikt het een tijdje zonder te doen.
Deze stappen sowieso eerst nog proberen als je die gebruikt.

Als het na een reset wekenlang goed gaat dan zou het zeker een software probleem kunnen zijn en dan zou een ander OS ook kunnen helpen. Heb je MIUI 14/Android 13 al? Die is of komt zeer binnenkort uit voor dit toestel en zou het probleem mogelijk ook kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom077
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-11-2024
Hier ook al een aantal dagen last van met hetzelfde toestel. Blijft voortdurend opnieuw opstarten, is zoals dennito beschreef al eens eerder voorgekomen, maar nu is het zeer hardnekkig.

MIUI 13 staat erop, nog geen nieuwe update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennito
Kleine update: Ik heb hem alsnog teruggestuurd, en kreeg zojuist bericht dat ze het moederbord gaan vervangen. Ik ben heel benieuwd! Wel fijn dat mijn klacht nu serieus wordt genomen. Het is een mooi toestel dus zou er graag nog een tijdje mee willen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayfocussed
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-10 03:58
Sinds 2 weken ook hetzelfde probleem zoals hierboven is beschreven. Lijkt mij eerder aan de software te liggen aangezien er meerdere hetzelfde probleem hebben sinds een aantal weken.

Ben heel benieuwd of binnenkort een update beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennito
Nog een update: Ik heb een nieuwe Poco F3 ontvangen omdat mijn telefoon defect is verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-10 16:50
dennito schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:41:
Nog een update: Ik heb een nieuwe Poco F3 ontvangen omdat mijn telefoon defect is verklaard.
Garantie met gratis upgrade, niet slecht! :) AMOLED en een stapje omhoog met de Qualcomm soc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
Hier ook hetzelfde probleem. Als je hem wilt ontgrendelen blijft hij zwart, na een minuut werkt het pas. Valt vanzelf uit idd en sommige apps starten niet eens op. Nu maar de x5 pro besteld. Wel een stukje terug qua processor, maar hopelijk is dit euvel dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
dennito schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:41:
Kunnen ze niet de defecte met een nieuwe Poco x3 pro vervangen?

Ik heb de mijne net naar dynafix gestuurd. Vanwege slecht accu en herstart problemen.
Kreeg en update dat ze een onderdeel hebben besteld voor vervanging maar staat niet wat het is.

Nu de vraag of ik een gerepareerde toestel terug krijg of een vervange toestel?

Mag ik je vragen wat hebben ze in de reparatie proces gezegd en wanneer wist je dat je een vervangende toestel krijg? Hebben ze je op de hoogte gehouden en gevraagd of ze een andere model toestel kunnen sturen?
Pagina: 1