welke externe SSD disk aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik werk met een laptop van het werk, waar ik dus zelf niet aan mag sleutelen. Heb wel behoefte aan meer opslagruimte. Zat te denken aan een externe SDD, aan te sluiten via USB3 ?

Het is de bedoeling dat ik vanaf de aan te schaffen externe SSD er voonamelijk VM's (VirtualBox) machines vanaf ga draaien, windows10. Dus dat moet er zeker mee kunnen. Verder nog wat gebruikelijke zaken: documentjes excelletjes etc.

Zat te denken aan 1TB opslagruimte

Budget maakt nie zoveel uit maar wil er niet meer aan uitgeven dan nodig is. Wel fijn zou zijn dat als de disk toch te traag blijkt te zijn deze nietgoed geld terug garantie heeft.

Het betreft een HP laptop: HP Probook 450 G8 om precies te zijn. Details zie bijlage.

Verder is nog van belang dat de laptop een USB-C aansluiting heeft maar daar heb ik al een HDMI splitter op aangesloten voor de aansturing van 2 externe monitoren en is dus niet meer beschikbaar. Ik heb een USB3 hub aangesloten waar extern toetsenbord/muis op zit aangesloten met nog een poort over waar dus (volgens mij) de aan te schaffen SSD op zou moeten kunnen (of heb ik dit mis?)

Ik hoor graag de adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZJVsTll-ep-0-YZCPuOuv2yUvI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dj2ARk4SQcZw01zMFyxqCTrJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door pastafan op 25-03-2023 15:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Deze bevalt mij goed en is in de aanbieding, maar deze heeft een usb-c naar usb-c kabeltje. Jij zal er dan een usb 3 naar usb-c kabeltje bij moeten bestellen ergens.
uitvoering: Crucial X6 2TB Zwart

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 25-03-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Anders kan je ook nog kijken naar een doe-het-zelf, dan kan je een goede SSD kopen en het dan zelf docken.
Bijvoorbeeld:
uitvoering: LC-Power LC-M2-C-NVME-2X2 Zwart
+
uitvoering: Lexar NM710 2TB

Zie hier
review: Goedkope 2TB-ssd's - Meer opslag voor minder
en hier
review: Waar moet je op letten bij een M.2-naar-USB-adapter?

Let wel op dat je laptop max 10Gb/s ondersteunt op de USB, dus je koopt het dan ok om te futureproofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
Thomg schreef op zondag 26 maart 2023 @ 00:29:
Anders kan je ook nog kijken naar een doe-het-zelf, dan kan je een goede SSD kopen en het dan zelf docken.
Bijvoorbeeld:
uitvoering: LC-Power LC-M2-C-NVME-2X2 Zwart
+
uitvoering: Lexar NM710 2TB

Zie hier
review: Goedkope 2TB-ssd's - Meer opslag voor minder
en hier
review: Waar moet je op letten bij een M.2-naar-USB-adapter?

Let wel op dat je laptop max 10Gb/s ondersteunt op de USB, dus je koopt het dan ok om te futureproofen.
De ssd die ze in de review hebben getest kan 1.800MB/s write aan maar in de praktijk maximaal 800MB/s. Nogal een verschil.