Probleem 4080 gaming oc - #help

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pet12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-08 18:13
Goededag medetweakers,

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:

Ik heb ongeveer 3 weken geleden een 4080 gaming oc gekocht. Hij heeft prima gedraaid (stock) tot 3 dagen geleden. Ik was aan het spelen en plotseling het scherm wordt zwaart en de fans van de kaart gaan 100% (zie het filmpje). Na 1 minuut heb ik gewoon de pc uitgezet. Ik weet niet of dat te horen is maar de game is nog aan het draaien en zo was een youtube filmpje in de achtergrond.

Dus, pc uit en weer aan en hij deed het gewoon wel. Enige ding de rgb deet het niet meer en de kaart wad niet meer te zien in rgb fusion. Ik heb dat opniuew geïnstalleerd en de kaart was er weer.

3 dagen later (nu dat ik dit aan het typen ben) heeft de kaart dat opnieuw gedaan alleen zonder te gamen. Ik was net klaar en de game was uit, pc staat gewoon idle op de bureuablad en de kaart ging weer gek doen.

https://youtu.be/rB8fHhXTLlU

Op basis van mijn verhaal en het filmpje, is er iemand die een idee heeft wat er aan de hand is? Ik vind dit zorgelijk aangezien dat ik 3 jaar een 2080 super zonder enkel probleem heb gedraaid.

Het systeem is nieuw, nieuwste bios voor moederbord en nieuwste nvidia driver.

Cpu is 5950x en voeding is corsair hx1200.
Windows 10 pro

Ik heb custom kabels van cablemod maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Sorry voor het lang verhaal, hopelijk is er iemand die mij kan helpen :)

Gr pietro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
pet12 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:55:
...

Ik heb custom kabels van cablemod maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.

...
Om e.e.a. uit te sluiten zou ik toch de originele meegeleverde Nvidia kabel ertussen plaatsen. Alles 'custom' wat met stroom te maken heeft er eventjes tussen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnoud92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 20:34
Had je software matig naar de temperatuur van alle onderdelen gekeken.
Er hoeft maar 1 sensor iets verkeerds aan te geven en een computer reageert erop. of het nou waar is of niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:14

Eren

Boss of this gym

Waarschijnlijk de kabel. Heb wel meegemaakt dat die custom kabels in meeste gevallen de oorzaak zijn.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:47
Die rgb fusion is echt een gedrocht van een programma vind ik,heb je het al een zonder die software geprobeerd.

verder probeer de bijgelverde kabel adapter eens in plaats van de cable mod kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pet12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-08 18:13
Bedankt voor het meedenken...ik zal proberen de meegeleverde adapter.

Maar met de 2080 super heb ik echt nooit problemen gehad. Dit is hetzelfde systeem, enige verschil de videokaart en een nieuwe ssd voor de OS.

@Arnoud92 ja ik heb gpuz en hwinfo ik zag nooit iets verkeerd. De kaart is super koel en stil, af en toe gaan de fans aan tijdens gamen maar niet zo vaak. Hotspot heb ik altijd rond de 60-62 gezien en niet meer, de core en memory waren nog koeler.

@freaky35 helemaal met je eens rgb fusion is erg kut, ik gebruik hem alleen om de kaart op oranje/wit te zetten. Zelfde verhaal met de 2080 super
Pagina: 1