Dockingstation voor MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartjeS11
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik zoek een dockingstation voor mijn MacBook Air 2020, met minstens 2 usb aansluitingen, een HDMI en een netwerkaansluiting. Mijn MacBook heeft dubbel usb-c aansluiting.

Mijn vraag is: past een dockingstation met maar 1 usb-c aansluiting daar ook op?
Met 1 usb-c kabeltje er aan zijn over het algemeen een stuk goedkoper (rond de 40/50 euro) in plaats van rond de 100 die speciaal voor MacBook met dubbele usb-c geschikt zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Toen je je topic opende kreeg je een template met een aantal vragen, zoals waar je zelf al naar gezocht en wat je gevonden hebt. Met deze informatie kunnen we je het beste helpen, en komen we niet met antwoorden en oplossingen die je zelf al lang en breed hebt gevonden en geprobeerd.

Welke dockingstations overweeg je, en waarom je twijfel je of het wel of niet zou werken?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:07

tweakerbee

dus..?

Mijn vraag is: past een dockingstation met maar 1 usb-c aansluiting daar ook op?
Ja, dat past. Let wel op dat je met HDMI niet altijd alle resoluties en refresh rates kan aansturen. Als het scherm full HD is (1920x1080) gaat met meestal wel goed, maar zeker bij 4K heb je vaak maar 30Hz en dat werkt onprettig.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:07
Je moet even goed opletten. MacOS staat bijvoorbeeld niet toe dat je via usb-c 2 beeldschermen aanstuurt (enkel gedupliceerd). In dat geval spreek je over een hub. Bij een dockingstation met Thunderbolt kan dit wel (al is dit niet perse je vraag).

Het zal werken indien er ondersteuning is voor jou model. In jou geval zou ik gewoon een Dell d6000 van marktplaats halen. Deze zou moeten werken (met update) met jou model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er een Elgato ThunderBolt 2 Dock aan hangen. Kostte de wereld niet tweedehands en werkt perfect met één kabeltje (en een verloop van USB-C naar thunderbolt). Hangt een Dell U3818DW aan via HDMI, wat perfect werkt. Zowel op een Mac mini M1 als een MacBook Air M2 als op een HP EliteBook van 3 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@MaartjeS11 Jij lijkt gewoon op zoek te zijn naar een hub i.p.v. dockingstation. Daar staat dit topic vol mee USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1