Beste mede-tweakers,
Sinds een paar maanden moet ik steeds de CV bijvullen.
Deze vul ik tot 2 bar en binnen 2 weken loopt deze terug tot 1 bar.
Het is een oude ketel (2004) van Vaillant.
Op zich verder nooit klachten, werkt verder naar behoren en krijgt steeds zijn beurtjes.
Zo ook twee weken geleden nog waarbij de automatische ontluchter is vervangen en verder geen bijzonderheden werden opgemerkt aan het binnenwerk van de ketel.
Toch loopt de waterdruk nog terug waarvoor ik de loodgieter heb laten komen.
Deze heeft alle leidingen in het huis (voor zover zichtbaar, maar wel inclusief kruipruimte) nagelopen.
Klein stukje cv buis vervangen onder de ketel vervangen.
Helaas loopt de waterdruk nog terug....
Er is in 2004 (vorige eigenaar) een uitbouw geplaatst, voor twee radiatoren zijn de leidingen in de vloer verwerkt. Deze leidingen bevatten vlak onder de radiatoren 90gr knikjes, deze kan ik niet controleren.
Loodgieter gaf aan dat hier wellicht een lek kan ontstaan, maar dit lijkt niet 1 2 3 op te sporen te zijn. Er is in ieder geval geen teken van lekkage daar..
Nu overweeg ik om de CV ketel in zijn geheel te laten vervangen, maar hiermee heb ik nog geen garantie dat de waterdruk goed blijft..
Heeft iemand tips/ideeën om dit verder te kunnen onderzoeken??
Is er een apparaat waarmee je lekkage in vloeren kan opsporen (tegelvloer)?
Is er een manier om toch de ketel op lekkage (intern) te controleren?
Update 1: nog steeds geen lek kunnen opsporen, druk loopt nog 0,1 bar per week terug.
Sinds een paar maanden moet ik steeds de CV bijvullen.
Deze vul ik tot 2 bar en binnen 2 weken loopt deze terug tot 1 bar.
Het is een oude ketel (2004) van Vaillant.
Op zich verder nooit klachten, werkt verder naar behoren en krijgt steeds zijn beurtjes.
Zo ook twee weken geleden nog waarbij de automatische ontluchter is vervangen en verder geen bijzonderheden werden opgemerkt aan het binnenwerk van de ketel.
Toch loopt de waterdruk nog terug waarvoor ik de loodgieter heb laten komen.
Deze heeft alle leidingen in het huis (voor zover zichtbaar, maar wel inclusief kruipruimte) nagelopen.
Klein stukje cv buis vervangen onder de ketel vervangen.
Helaas loopt de waterdruk nog terug....
Er is in 2004 (vorige eigenaar) een uitbouw geplaatst, voor twee radiatoren zijn de leidingen in de vloer verwerkt. Deze leidingen bevatten vlak onder de radiatoren 90gr knikjes, deze kan ik niet controleren.
Loodgieter gaf aan dat hier wellicht een lek kan ontstaan, maar dit lijkt niet 1 2 3 op te sporen te zijn. Er is in ieder geval geen teken van lekkage daar..
Nu overweeg ik om de CV ketel in zijn geheel te laten vervangen, maar hiermee heb ik nog geen garantie dat de waterdruk goed blijft..
Heeft iemand tips/ideeën om dit verder te kunnen onderzoeken??
Is er een apparaat waarmee je lekkage in vloeren kan opsporen (tegelvloer)?
Is er een manier om toch de ketel op lekkage (intern) te controleren?
Update 1: nog steeds geen lek kunnen opsporen, druk loopt nog 0,1 bar per week terug.