Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01 15:11
Mijn vraag
... Mijn vrouw heeft een sinds kort niet meer goed reagerende Kobo Aura ereader, en die is sinds heden vervangen door een Kobo Libra 2. Ik voeg boeken altijd toe via usb op de pc met Windows. Ik zie daar de Kobo drive als "KOBOeReader" met een drive letter in windows. Tot zover alles goed want in de root (hoofddirectory) staan de systeemfiles van Kobo.

Gewoonlijk kopieer ik daar dan een map met een aantal .epub files naar toe, en na uitwerpen worden die automatisch in de kobo bibliotheek opgenomen, en terug te vinden bij My Books. Ik heb in de loop der tijd een flink aantal epub boeken verzameld. Die stonden nooit tegelijkertijd op de vorige Kobo Aura. Maar nu wilde ik ongeveer 40.000 boeken in 1 map met de naam AllBooks naar de Kobo kopiëren. De map is 25 GB groot dus past in de 32 GB ruimte, waar 29 van over was. Ik zou 4 GB aan ruimte overhouden als alles goed zou gaan. Maarr....

Na 13.348 files hield Kobo het wel voor gezien, en geen boek kon er nog bij. Zodra ik er echter 1 verwijderde, kon er wel weer 1 bij. Er schijnt dus een bepaalde grens te zijn bereikt die ik nog nergens kon terugvinden.

Waar ik ook kijk steeds worden aantallen boeken genoemd van 12.000 voor 16 GB, of 24.000 voor 32 GB. Met de vermelding dat een gemiddelde grootte per boek wordt aangenomen. Een voorbeeld:...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19TFq8CNeiqOT4YERq8J3RoAN0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iopDTSToA7zM3cVEuRq7cfBY.jpg?f=user_large

Hoe kan ik tenminste 24.000 epub boeken op de Koba Libre 2 krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zegt hij qua ruimte na die 13.348 bestanden?

Het kan misschien door een andere blocksize dat de SDcard (gewoon een losse sdkaart in dat apparaat) anders gevuld wordt dan zoals ze op je schijf staan maar dat zou dan zichtbaar moeten zijn in de resterend beschikbare schijfruimte.

Als je willekeurig andere set gaat kopieren (dus bv 2de helft van die 40k boeken), stopt hij dan ook bij hetzelfde aantal? Mogelijk dat het ergens een bestandsnaam mogelijk problemen geeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
@SinergyX
Er kan bij deze Kobo Libra 2 geen SDcard in. Het apparaat zelf heeft 32GB, en door kobo-format en Kobo
Systeem, blijft 29 GB over. Ik heb gezien dat met Fat32 er ongeveer 65.000 files in een map moeten
kunnen. Ik probeerde 40.000 (25GB) in één map. Dat blijkt niet te lukken. Mogelijk dat de interne huishouding
van Kobo er automatisch files bij maakt in een andere map, die daar het maximum van 65.000 overtreffen.
-
Maar er is het begin van een oplossing. Want het bleek dat als ik er een nieuwe 2e map bij maakte, daar
volgende files in konden worden gekopiëerd. Ik probeer nu die 40.000 in drie mappen te krijgen, en dat is
nog aan de gang. Ik kom nog met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Ik houd niet van (semi)gedwongen winkel-nering, of verplichte accounts.

Net als bij de Aura moest bij in-gebruik-neming een kobo account worden aangemaakt, anders heb je geen toegang tot het apparaat. Na activering sloot ik evenwel het account, tegen de adviesmelding in, dat er dan geen boeken meer konden worden gekocht enz.
(Ik weet dat met lang gelijktijdig de aan-uitknop en een functieknop indrukken, weer gereset kan worden naar fabrieksinstellingen).

De Kobo Libra 2 bleef toch goed toegankelijk, ondanks het sluiten van de account. Boeken konden worden gelezen en er heen gekopieerd via de PC usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Ik zou nog met het resultaat komen. En dat valt erg tegen. Steeds als een groot aantal files is gekopiëerd, of dat nu in kleine gedeeltes of in grotere gaat maakt niet uit, dan loopt de Kobo Libra 2 vast. Op dat moment is dan al dag en nacht gekopiëerd. Het gaat met nog lagere snelheid dan usb2. Uren, uren en uren duurt het.

Na het vastlopen knippert een wit lampje in de hoek op de lijst. Door lang drukken op de aan/uit is weer beeld te krijgen, maar dat bestaat dan uit drie knipperende zwarte punten. Ook dat duurt uren zonder dat er verder ook maar iets gebeurt. Resetten dan maar weer, en zo ben je dus dag en nacht voor niets bezig geweest.

- Als ie het al doet gaat alles met de snelheid van dikke stroop. (Linux fat32)
- Duizenden files zouden plaats moeten kunnen hebben. Vergeet dat maar. Loopt steeds vast.
- Ik ga een reader van een ander merk kopen met meer geheugen en een dual core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Ik ga hier uitleggen dat een andere eReader voor mij de oplossing was, en wat voor één:
===============================================================
Hoe anders is het met de nieuwe eReader, een PocketBook ERA copper (64GB) dual core cpu.
Installeren van 46.058 epub boeken in een uur! Dat is ongeveer 10x zo snel als met een Kobo.

De boeken zijn onmiddellijk leesbaar. Importeren is supersnel geregeld na kopiëren.
De Kobo stond een etmaal te importeren na kopiëren van enige duizenden files.
Bij mij liep de Kobo dan steeds vast. De PocketBook is engelstalig geörienteerd!
Maar is wel in te stellen op nederlands voor het systeem. De bookstore blijft engels.

- Minpunt is dat de Homepagina alleen engelstalige boeken laat zien, maar de vertoning
van die boeken is gelukkig uit te schakelen zodat alleen het laatste gelezen boek is te zien
en het aantal zojuist gekopiëerde nederlandstalige boeken.

Het bladeren door de persoonlijke bibliotheek is een zeer prettige aangelegenheid vergeleken
met de Kobo. Per taal en eenmaal in een subdirectory wordt die onthouden en komt men
weer snel daar terug. Heb je veel boeken van dezelfde schrijver in een map dan staan ze
niet alleen alfabetisch, maar ook met letterlabels snel opzoekbaar.

De Kobo Libra gaat nu naar mijn vrouw, met enkele tientallen legale boeken, als ze maar
langzaam genoeg bladert loopt het niet vast. Ik heb automatisch beeld-draaien uit gezet.
Zelf gebruik ik nu de PocketBook ERA. Het is bijna een complete stadsbibliotheek die
ik onmiddellijk overal bij de hand kan hebben voor naslag, en om schaak te spelen.

De reader is voorzien van vaste drukknoppen voor het bladeren, maar ook met het
gewone vegen kan alles geregeld worden. Er zijn allerlei applicaties, zoals o.a. schaken.
O ja, laat ik niet vergeten dat zelfs gewoon een internetbrowser gebruikt kan worden.

- Minpunt is dat niet, zoals de handleiding aangaf, een harde reset kan worden gegeven
via de drukknoppen, wat ik probeerde, het lukte maar niet. Wel kon het softwarematig,
maar als je problemen zou hebben en niet in het systeem kan komen helpt dat niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8wgs-I2SgWhoDTN5M0D1xADXRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ArctsgkfVpIY9WbqKfhO8iqd.jpg?f=user_large
`

[ Voor 6% gewijzigd door hpieters op 28-03-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 21:33
Interessante wending, een e-reader van een heel ander merk.
Zou je nadat je de Pocketbook enige tijd in gebruik hebt daar een recensie over willen schrijven? Ik kan er zo snel niet heel veel informatie over vinden (in vergelijking met de producten van Kobo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 21:33
We zijn nu 3 maanden verder, intussen ben ik nu wel benieuwd naar de vergelijking tussen Pocketbook en Kobo.
Mijn vorige ereader is een Kobo Aura Edition 2 waar ik op zich wel tevreden over was. Enige echte minpunt is dat ik de ereader sloom vind als ik door de menu's navigeer.
De Kobo is naar mijn zoon die mijn eerste ereader (Sony PRS-T1) intussen vrijwel helemaal versleten heeft.
Op dit moment heb ik een stapel boeken liggen waarmee ik nog wel een jaar vooruit kan. Dat geeft mij na die tijd een legitieme reden om een nieuwe ereader te kopen. Daarbij gaat de voorkeur weer uit naar een Kobo, liefst met 7" scherm.
Een Pocketbook heb ik al eens in mijn handen gehad in een Mediamarkt, ziet er prima uit.
Zoals gezegd, ben ik wel echt benieuwd naar een realistische gebruikerservaring na 3 maanden.
Pagina: 1