There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Ik heb al een tijd geen Google Drive desktop meer maar maakt die ook niet gewoon een gesyncte map aan in je OS? Dan je natuurlijk gewoon elk geautomatiseerd programma gebruiken om bestand x van locatie y naar z te verplaatsen. Want dat is wat je wil. En dat is geen backup. Om even de terminologie te corrigeren
Verwijderd
Hij zoekt daar dus een alternatief voor die niet synct en dus wel een backup is.br00ky schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:25:
Ik heb al een tijd geen Google Drive desktop meer maar maakt die ook niet gewoon een gesyncte map aan in je OS? Dan je natuurlijk gewoon elk geautomatiseerd programma gebruiken om bestand x van locatie y naar z te verplaatsen. Want dat is wat je wil. En dat is geen backup. Om even de terminologie te corrigeren
Een programma als FBackup kan google drive als backup target gebruiken zonder dat je hoeft te syncen.
Ik heb zelf een NAS en backup mijn PC naar de NAS en de NAS naar de cloud.
Ik zou zelf Drive niet als backup gebruiken, al hoewel dat best kan en een echte backup is als je geen sync gebruikt. De infrostructuur daarvoor is volkomen ruk.
Als het echt belangrijk is neem dan een account bij een cloud backup provider. Als je een synology NAS hebt is de C2 cloud ideaal, als je geen NAS hebt, iDrive is redelijk geprijsd.
En als het belangrijk is, is het toch wel een klein bedrag waard voor wat meer zekerheid toch?
Ah nu met een frisse ochtendblik lees ik het verschil. Blijft overigens nog steeds staan dat wat hij (en ook jij) beschrijven geen backup is, want het origineel is wegVerwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:38:
[...]
Hij zoekt daar dus een alternatief voor die niet synct en dus wel een backup is.
Je wilt een "one way sync" en google drive kan dat niet.
Kijk eens naar bijvoorbeeld CBackup.
https://www.cbackup.com/a...0Drive%20one%2Dway%20sync.
Kijk eens naar bijvoorbeeld CBackup.
https://www.cbackup.com/a...0Drive%20one%2Dway%20sync.
[ Voor 42% gewijzigd door Ben(V) op 25-03-2023 09:31 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.