All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Dit inderdaad, zover ook ik kan zien inderdaad een USB aansluiting.Ben(V) schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:25:
Dat is een USB connector (micro USB-B)
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Is die daar niet iets te hoog voor? De verhouding tussen hoogte en breedte lijkt niet helemaal te kloppen voor micro USB.Ben(V) schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:25:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 3% gewijzigd door luukske op 25-03-2023 11:49 ]
Nee, de verhouding klopt niet als het het mij vraagt.Ben(V) schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:25:
Wikipedia: USB hardware
:fill(white):strip_exif()/f/image/nn6blm9uRoLcyosEMO3iFzUM.png?f=user_large)
Sowieso zitten de pinnen aan de rand, niet in 't midden bij een micro USB B.
:fill(white):strip_exif()/f/image/HQtjrv4Dx2BOpBoRRc8DavxK.png?f=user_large)
[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 25-03-2023 11:58 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
/f/image/1rKCj0qex4QWQpWl0ep02dAk.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 25-03-2023 11:59 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Jup, perfect fit:D4NG3R schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:58:
Lijkt mij een micro HDMI poort, zal wel voor debugging of fancy platform-specifieke features zijn.
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/Zl6u1UoAszSUCah664kjGq6d.png?f=user_large)
Waar die voor dient mag Joost weten, maar het zo zomaar een JTAG(-achtig) iets kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-03-2023 12:07 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ydIe8nm8NbgVk9ZaLbztgmsr.jpg?f=user_large)
Lijkt er dus wel op al zou ik niet weten wat een ssd met een hdmi poort zou moeten doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 25-03-2023 12:09 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Maar dan is het deel in het midden van de connector wel krom, bij micro-hdmi zit die lager.RobIII schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:03:
[...]
Jup, perfect fit:
[Afbeelding]
Waar die voor dient mag Joost weten, maar het zo zomaar een JTAG(-achtig) iets kunnen zijn.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dan zou 't USB mini moeten zijn...Ben(V) schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:07:
.[Afbeelding]
Lijkt er dus wel op al zou ik niet weten wat een ssd met een hdmi poort zou moeten doen.

Maar dat 'eiland' met connectorpinnen is veel dikker en die lijkt ook minder goed te passen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GYjUJTmbF6M1yEqX9pyzNjmL.png?f=user_large)
TS heeft dan ook wel de meest ongunstige hoeken van de connector gefotografeerd

Huh? Bij Micro HDMI zit 'ie in 't midden, op de foto van TS ook. Als ik de afbeeldingen over elkaar leg is 't een perfect fit.Raven schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:12:
[...]
Maar dan is het deel in het midden van de connector wel krom, bij micro-hdmi zit die lager.
Neemt niet weg dat USB-iets veel logischer zou zijn dan HDMI op een SSD. Er zal ook wel wat perspectief vertekening in zitten enzo.
[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 25-03-2023 12:26 ]
Over mij
RobIII schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:12:
[...]
Huh? Bij Micro HDMI zit 'ie in 't midden, op de foto van TS ook. Als ik de afbeeldingen over elkaar leg is 't een perfect fit.
Neemt niet weg dat USB-iets veel logischer zou zijn dan HDMI op een SSD. Er zal ook wel wat perspectief vertekening in zitten enzo.
.... oh wacht, verkeerde plaatje gepakt voor de vergelijking

Oscar Wilde
een Micro-HDMI of andere vage connector gebruikt voor doeleinden waar 'ie waarschijnlijk niet voor bedoeld is.
Over mij
Dit. (Mini/micro) HDMI wordt wel vaker voor andere doeleinden dan media gebruikt. Het is een kleine kant en klare aansluiting die tegen een stootje kan met veel aders.Ben(V) schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:15:
Als je de eerste foto bekijkt zijn er te veel aansluitpunten voor een USB.
Een of andere pin header beschadig je veel makkelijker.
Kun je een foto van de achterkant van de enclosure posten waarop type/serie nummers etc. staan?
Misschien ook nog een van de voorkant?
Wie du mir, so ich dir.
-micro HDMI, gek dacht ik ook, maar de pin in het midden met de contacten is daar te dun voor.
-USB mini-AB dito
Niks over te vinden bij de documentatie/handleiding.
Het is lastig om een goeie foto te maken, de connector zit iets verzonken, en ik kan met geen mogelijkheid de pinnentjes op te foto krijgen. Alleen een mogelijke/waarschijnlijke reflectie van de pinnen...
:strip_exif()/f/image/PkLSXDy1BTxp7SCJgfSsuufM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NLfbrr2lGC9oVgD5VoEvsocn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sBA4pG0vEBB87TbV0uTWikug.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EIEROKjHyQW8U9J9D25t16bZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien gewoon eens bij Micron support navragen van de week:
https://www.micron.com/forms/technical-support-contact
Wie du mir, so ich dir.
Denk dat dat wel mee valt; Dit is een foto van een micro HDMI poort van een RPi4:Ducky schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:29:
-micro HDMI, gek dacht ik ook, maar de pin in het midden met de contacten is daar te dun voor.
/f/image/h6eFZX38ZfYAByw8FQHpCrM0.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/QkY11s6AbMkNSkxnJsN1pEE4.png?f=fotoalbum_medium)
Daar lijkt het midden contact niet echt dikker te zijn dan op jouw foto's?
[ Voor 19% gewijzigd door SambalBij op 25-03-2023 18:36 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ik zou eens met flits of onder een lamp of in zonlicht proberenDucky schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:29:
Het is lastig om een goeie foto te maken, de connector zit iets verzonken, en ik kan met geen mogelijkheid de pinnentjes op te foto krijgen.
Over mij
Maar dan rest nog de vraag, wtf doet een micro-hdmi op een SSD, en nog meer; wat is er op te zien als hij aan staat ...
Zoals gezegd: Ik gok een JTAG-achtig iets. Maar kan zomaar proprietary zijn.Ducky schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:36:
Maar dan rest nog de vraag, wtf doet een micro-hdmi op een SSD, en nog meer; wat is er op te zien als hij aan staat ...
Over mij
Oscar Wilde
v&a aangeboden: Samsung 970 Evo Plus 2TB
Daarop nog een verder gekeken en lijkt het mogelijk dat dit een Thunderbolt connector is.
https://www.lindy.co.uk/i...black-p8077-5449_zoom.jpg
Wie du mir, so ich dir.
Dat is 'gewoon' een M.2 > USB(-C) behuizing, in principe niet anders dan bijv de behuizing voor een externe HDD.eheijnen schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:59:
Kwam deze add tegen waarop de foto(even op klikken voor het hele beeld) een nvme reep op een print zit met een extra aansluiting/connector.
v&a aangeboden: Samsung 970 Evo Plus 2TB
:strip_exif()/f/image/JXDkPoPqsLAYv3af2HukVDqG.png?f=user_large)
Nee, Thunderbolt (mDP) heeft een aanzienlijk dikkere streep met connectoren in het midden zitten en is verhoudingsgewijs een stuk hoger.Daarop nog een verder gekeken en lijkt het mogelijk dat dit een Thunderbolt connector is.
https://www.lindy.co.uk/i...black-p8077-5449_zoom.jpg
:fill(white):strip_exif()/f/image/gIEJwYtVJZqiLEl95DRyVoNJ.png?f=user_large)