Misschien een wat rare situatie en wist ook even niet in welk subforum dit precies thuis hoort dus voor nu in shopping forum geplaatst als dit niet de juiste is dan hoor ik het graag en mag die uiteraard verplaatst worden.
Vanmiddag rond 13:00 krijg ik een email van een van de grotere domein beheerders in de EU dat mijn domein naam merk-store.nl is gemeld als merk inbreuk door de recht hebbende. De klacht hebben ze 1 op 1 doorgezet maar ook direct mijn domein offline gehaald tot de klacht verholpen is.
Nu gaat het om niks meer dan een forward domein dus geen directe ramp maar de gang van zaken is toch zeer opmerkelijk te noemen. Zeker omdat wij notabene een van de grootste dealers zijn voor dit merk in Nederland.
De hoster wilt echter van niets weten en gooit alles gelijk op slot en je krijgt letterlijk maar paar uur de tijd om uberhaupt bij ze in bezwaar te gaan anders ben je het domein gewoon kwijt.
Wel, jammer joh zegt de hoster. Het is leuk dat je officieel vermeld staat op hun site maar wij willen dat het merk zelf schriftelijk verklaard dat er niks aan de hand is eerder geven we het domein niet vrij. Owja morgen verwijderen we je domein definitief en hoe je voor die tijd reactie krijgt is jouw probleem.
Nu gaat het gelukkig om een forward domein en niks spannends maar WTF
dus als iemand maar even hoog van de toren blaast dan gooien ze je domein al op blokkade zonder het verhaal eerst eens even echt te checken. We zijn al meer dan 5 jaar klant bij hun en dit domein is ook al 5 jaar in ons bezit.
Ik ben benieuwd op welk vlak ze denken dat dit juridisch überhaupt houdbaar is? Volgens mij kan ik ze theoretisch zelfs aansprakelijk stellen voor inkomsten derving met dit soort geintjes. Nog grotere vraag hoe veilig zijn mijn andere domeinnamen nog bij deze en mogelijk andere partijen als klagende partijen vogelvrij zijn verklaard om alles offline te halen?
Zowel het merk als de hoster zijn pas maandag weer bereikbaar, dus het domein ben je technisch al kwijt binnen 24 uur. Dat is goedkoop domein namen oppikken van concurrenten als je het op deze wijze speelt?
Vanmiddag rond 13:00 krijg ik een email van een van de grotere domein beheerders in de EU dat mijn domein naam merk-store.nl is gemeld als merk inbreuk door de recht hebbende. De klacht hebben ze 1 op 1 doorgezet maar ook direct mijn domein offline gehaald tot de klacht verholpen is.
Nu gaat het om niks meer dan een forward domein dus geen directe ramp maar de gang van zaken is toch zeer opmerkelijk te noemen. Zeker omdat wij notabene een van de grootste dealers zijn voor dit merk in Nederland.
De hoster wilt echter van niets weten en gooit alles gelijk op slot en je krijgt letterlijk maar paar uur de tijd om uberhaupt bij ze in bezwaar te gaan anders ben je het domein gewoon kwijt.
Beste Mrveenie,
we received a complaint (end of th email) about your domain merk-store.nl.
Due to a trademark complaint, we feel compelled to block the domain until the matter is finally resolved.
If you believe that you are entitled to use the domain, please provide proof of this by 25.03.2023.
If you do not meet this deadline, or if you are not able to prove the use of the domain, we will terminate the domain.
Additionally, you have to remove the complete content which relates to this brand..
Nu komt het mooie van dit verhaal ze verwijzen zelf naar de site waar geauthoriseerde dealers worden vermeld en daar staan wij ook gewoon keurig tussen dus zover niks aan de hand zou je zeggen?We are contacting you as the host of the domain name merk-store.nl, which infringes on the Merk L.P. trademark (the “ Merk Mark”) owned by Merk L.P. The registrant has used your services to host merk-store.nl.
Trademark: Merk
Infringing Content/URLs:
merk-store.nl
Additional Information:
The Infringing Content uses copyrighted material from Merk produced by Merk L.P. without authorization, which may be viewed at https://merk.com/
Wel, jammer joh zegt de hoster. Het is leuk dat je officieel vermeld staat op hun site maar wij willen dat het merk zelf schriftelijk verklaard dat er niks aan de hand is eerder geven we het domein niet vrij. Owja morgen verwijderen we je domein definitief en hoe je voor die tijd reactie krijgt is jouw probleem.
Nu gaat het gelukkig om een forward domein en niks spannends maar WTF

Ik ben benieuwd op welk vlak ze denken dat dit juridisch überhaupt houdbaar is? Volgens mij kan ik ze theoretisch zelfs aansprakelijk stellen voor inkomsten derving met dit soort geintjes. Nog grotere vraag hoe veilig zijn mijn andere domeinnamen nog bij deze en mogelijk andere partijen als klagende partijen vogelvrij zijn verklaard om alles offline te halen?
Zowel het merk als de hoster zijn pas maandag weer bereikbaar, dus het domein ben je technisch al kwijt binnen 24 uur. Dat is goedkoop domein namen oppikken van concurrenten als je het op deze wijze speelt?