Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

GG85

.......

Topicstarter
Als ik mijn jaaropgave pak staat daar een bedrag op onder het kopje 'Loon'. Dat is, voor zover ik weet, je bruto jaarsalaris waar je belasting over betaald. Dat bedrag staat namelijk ook vooringevuld in de inkomstenbelasting. Daarnaast staat er nog een 'Loon ZVW' op wat een stukje lager is.

Ik ging er altijd van uit dat je bruto maandsalaris x 12 + vakantiegeld + eventuele andere bruto bedragen bij elkaar opgeteld je bruto jaarsalaris is en dus ook het bedrag wat (cumulatief) als 'Loon' op je jaaropgaaf staat en waar je dus belasting over betaald?

Nu is bij mij echter al 2 jaar het bedrag op de jaaropgaaf een stuk (~23%) lager dan mijn brutomaandloon x 12 + 8% vakantiegeld. Hoe zit dat?

Vraag staat al uit bij finance maar dat schiet niet echt op.

Voorbeeld met fictieve bedragen maar wel in dezelfde verhouding:

Maandsalaris:
€5500,- bruto

Maandsalaris x 12 + 8% vakantiegeld:
€71280,-

Loon op jaaropgave:
€62278,-

Loon SVB op jaaropgave:
~€55178,-

Ofwel, tussen bruto maandbedragen opgeteld en het jaarloon op de loonopgave zit een gat van ~10k.

Ben ik nu gek of klopt dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-05 23:52
Je moet sowieso je pensioenbijdrage aftrekken van je brutoloon voor je uiteindelijk belastbaar inkomen. Als je dit doet, kom je dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Auto van de zaak misschien?

Beter vraag je het aan je werkgever, die zal dat echt beter weten dan wij met fictieve bedragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Geen auto van de zaak.

HR weet niets en finance laat al tijdje op zich wachten. Ze besteden het blijkbaar niet voor niets uit.

[ Voor 22% gewijzigd door GG85 op 24-03-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Jealgu schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:57:
Je moet sowieso je pensioenbijdrage aftrekken van je brutoloon voor je uiteindelijk belastbaar inkomen. Als je dit doet, kom je dan uit?
Zit bij ADP dus heb een loonstrook als deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FI2gcJNcHzuj2a3KN45bSHbEa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TG93eaDDLFVWueqIUkHyO6q.jpg?f=fotoalbum_large

Is het dan misschien zo dat je van elke maand het getal uit 'Betalingen' (€2430,00 + 163,60) - 'Inhoudingen / tabel' (€181,78 + 10,34) moet optellen om tot je belastbaar jaarinkomen te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:28
Je moet het heffingsloon pakken. Je kan ook in de kolom ernaast het cumulatieve heffingsloon terugvinden. Dus als je de loonstrook van december pakt zou je alles moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GG85 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:03:
[...]
Zit bij ADP dus heb een loonstrook als deze:

[Afbeelding]

Is het dan misschien zo dat je van elke maand het getal uit 'Betalingen' (€2430,00 + 163,60) - 'Inhoudingen / tabel' (€181,78 + 10,34) moet optellen om tot je belastbaar jaarinkomen te komen?
En als je op je december loonstrook eens kijkt bij de 'totaal deze periode' en dan ziet met welk getal de jaaropgave overeenkomt?

Normaal zijn dat gewoon de sommatie velden van het huidige jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 24-03-2023 16:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Ah opgelost, je moet inderdaad het heffingsloon hebben
Pagina: 1