Hallo mede-tweakers,
ik heb tijdens een verbouwing vorig jaar in mijn jaren 30-huis een leidingschacht gemaakt tussen de woonkamer/toilet op de begane grond, via de badkamer tot op zolder door een schouw weg te halen.
Hier kijk je vanaf de zolder naar de keuken/toilet.
:strip_exif()/f/image/ZOkjMYGp5i4a9F4ep1KVXz0a.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gat ligt op dit moment nog 'open', maar het veroorzaakt wel wat stof en toch in huis, dus we willen het graag dicht maken. Zo ziet het er nu uit:
:strip_exif()/f/image/sNZ2YxoBAMpnjf0xTsdoEt3t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SDHug4HsGCWeTKI4KBw7en5H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hzZc35Dl7D74i31Ur1luU6dT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1eQpSaYBHtdDHE9qn1MlfrA2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emJYXLdwvh0s5BtkBNOEZOF2.jpg?f=fotoalbum_large)
Negeer de utp-kabels en de switch, die moet ik nog netjes wegwerken tegen de verticale OSB-plaat.
Maar de vraag is hoe we dit het beste kunnen doen. Ik had zelf gedacht aan het gat opvullen met niet-irriterende glaswol (zoals Knauf Ecose), en dan een OSB-plaat zo goed mogelijk op maat zagen, waarbij we met een gatzaag zo goed mogelijk de diameters van de leidingen eruit zagen.
Dit maakt het alleen niet luchtdicht. En dit werkt goed voor de verticale buizen, maar niet voor de horizontale die boven het vloeroppervlak uitkomen...
Hebben jullie tips?
ik heb tijdens een verbouwing vorig jaar in mijn jaren 30-huis een leidingschacht gemaakt tussen de woonkamer/toilet op de begane grond, via de badkamer tot op zolder door een schouw weg te halen.
Hier kijk je vanaf de zolder naar de keuken/toilet.
:strip_exif()/f/image/ZOkjMYGp5i4a9F4ep1KVXz0a.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gat ligt op dit moment nog 'open', maar het veroorzaakt wel wat stof en toch in huis, dus we willen het graag dicht maken. Zo ziet het er nu uit:
:strip_exif()/f/image/sNZ2YxoBAMpnjf0xTsdoEt3t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SDHug4HsGCWeTKI4KBw7en5H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hzZc35Dl7D74i31Ur1luU6dT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1eQpSaYBHtdDHE9qn1MlfrA2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emJYXLdwvh0s5BtkBNOEZOF2.jpg?f=fotoalbum_large)
Negeer de utp-kabels en de switch, die moet ik nog netjes wegwerken tegen de verticale OSB-plaat.
Maar de vraag is hoe we dit het beste kunnen doen. Ik had zelf gedacht aan het gat opvullen met niet-irriterende glaswol (zoals Knauf Ecose), en dan een OSB-plaat zo goed mogelijk op maat zagen, waarbij we met een gatzaag zo goed mogelijk de diameters van de leidingen eruit zagen.
Dit maakt het alleen niet luchtdicht. En dit werkt goed voor de verticale buizen, maar niet voor de horizontale die boven het vloeroppervlak uitkomen...
Hebben jullie tips?
[ Voor 43% gewijzigd door marvel27 op 24-03-2023 13:00 ]