Aankoopadvies voor dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 02:18
Ik zoek een dockingstation ter vervanging van mijn Dell WD19 K20A
De Dell WD19 K20A heb ik 2,5 jaar geleden aangeschaft via Amazon, maar de Thunderbolt kabel heeft het begeven.

Gebruik zelf nu circa 1,5 jaar een Thinkpad X1 Carbon. Overstap naar Apple gaat em voorlopig niet worden. Er zijn 2 externe Acer VG270 monitoren (HDMI 1.4). De 2e monitor is middels een HDMI-Displayport adapter aangesloten op de WD19. En er is een logitech webcam via USB aangesloten.

Ik zoek dus nu een 'betaalbaar' alternatief dockingstation. Vond de Razer Thunderbolt 4 wel interessant maar vind die wel prijzig. Wellicht dat mede-tweakers alternatieven kunnen adviseren obv mijn setup/situatie

Budget is zo rond de 250 EUR max

[ Voor 50% gewijzigd door kpnsvn op 24-03-2023 12:32 ]

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De kabel is vervangbaar: https://www.dell.com/supp...de-kabel-module-klant-kit

https://www.dell.com/comm...797/highlight/true#M97442

Gelijk een upgrade naar thunderbolt4 :)
This means that if you have a WD19 series dock right now, you can spend $159 and upgrade the dock to Thunderbolt 4, and you effectively have a brand new WD22TB4, with all of the Thunderbolt 4 /USB4 functionality.
https://www.reddit.com/r/..._case_study_in_usbc_dock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je die kabel niet vervangen? Dat is het goedkoopste.

Verder heb ik goede ervaringen met de
uitvoering: HP Thunderbolt Dock 120W G4

Voor een paar tientjes meer heb je de 280 Watt versie, maar dan ga je over je budget.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
PD2JK schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:35:
Kun je die kabel niet vervangen? Dat is het goedkoopste.

Verder heb ik goede ervaringen met de
uitvoering: HP Thunderbolt Dock 120W G4

Voor een paar tientjes meer heb je de 280 Watt versie, maar dan ga je over je budget.
De kabel zelf is niet te vervangen, wel via de 'upgrade' die Tele voordraagt.
Ik ga daar eens naar kijken, dat is op zich een interessante upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
Deze is interessant alleen wordt die upgrade kit niet in NL verkocht :(
Alleen in US beschikbaar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hebben alle usb docks niet gewoon twee keer hdmi/displaypoort? Lan en een setje usb 2/3 ?

Ik zie het verschil niet. Ik kan mij voorstellen dat Dell dock altijd lekker werkt op Dell laptop. Maar eigenlijk zijn ze universeel.
uitvoering: Dell D6000 Universeel Dockingstation
product: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock

Gewoon kijken of de poorten er voor jou opzitten, inpluggen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het kan ook de moeite waard zijn om te kijken naar refurbished/2e hands docks. Ik heb op die manier bij een Duitse zaak (Belco24) twee WD15's (USB-C met DP alternate, geen TB3/4 -- maar voor twee schermen, externe HD, gbit ethernet en muis/toetsenbord/etc voldoende) voor 50 euro per stuk op de kop weten te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kpnsvn schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Deze is interessant alleen wordt die upgrade kit niet in NL verkocht :(
Alleen in US beschikbaar helaas
In de uk is wel de losse WD19 kabel beschikbaar; https://www.ebay.co.uk/itm/144606701886

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blasterxp schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:59:
Hebben alle usb docks niet gewoon twee keer hdmi/displaypoort? Lan en een setje usb 2/3 ?

Ik zie het verschil niet. Ik kan mij voorstellen dat Dell dock altijd lekker werkt op Dell laptop. Maar eigenlijk zijn ze universeel.
uitvoering: Dell D6000 Universeel Dockingstation
product: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock

Gewoon kijken of de poorten er voor jou opzitten, inpluggen en gaan.
De twee docking stations die je voorstelt werken niet via Thunderbolt of DisplayPort alt-mode maar via DisplayLink. Hierbij gaat een driver het beeld van de GPU capteren, comprimeren en als data over de USB aansluiting naar het docking station sturen. Het docking station maakt hier dan weer een HDMI of DP signaal van. Dit werkt prima voor kantoorwerk maar kan, zeker bij hogere resoluties, leiden tot zichtbare compressieartifacten of haperingen bij bewegende beelden. Er is ook een beetje extra CPU load voor het comprimeren van het signaal.

Als de TS een laptop met Thunderbolt heeft dan is een Thunderbolt docking station wel een technisch superieure oplossing.
Pagina: 1