Hi allemaal,
ben beginnende vwb de zoektocht naar panelen, maar heb dankzij vele topics en het internet al veel info kunnen vinden
Ik mag binnenkort verhuizen naar een woning waar wij veel zon hebben. Hierbij even voor de volgordelijkheid een update:
/f/image/VeKSfbBrgEim5l9e1QXluoEK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Frekb8Z35xZzuyNALWvynJnj.png?f=fotoalbum_large)
Totaal heb ik van boven naar beneden 15 dakpannen, maar ik weet de maat van het dakpan niet. De breedte van het dak is ongeveer 10 meter.
Update zojuist bouwtekening gekregen van het dakkapel. Klopt mijn intepretatie van berekening van de afstand van het dakkapel tot aan de nok?
https://www.driehoekberekenen.nl/
/f/image/PXi1c81xbzrqCDmO1A5tePta.png?f=fotoalbum_large)
. Thanks!
:strip_exif()/f/image/rFcMFUFNc0utCIHo0Bj6nb59.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NQdJ7H6IwFeAYhjVQNeHfOe1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn voorkeur gaat uit naar prijs kwaliteit, maar ik heb in de afgelopen 3 dagen zoveel partijen aan de lijn gehad die allemaal hetzelfde beloven.. stiekempjes wil ik dan gewoon voor partij 1 kiezen simpelweg vanwege de prijs per WP.
Indien nodig kan ik ook wel de partijen delen, maar volgens mij is dat een no-go? VIa een PM doe ik het graag.
Wat is jullie advies, of wat kan ik als tip meenemen in mijn besluit?
/f/image/Ltxt7HMtBMGfiF7xpCCFF7xE.png?f=fotoalbum_large)
ben beginnende vwb de zoektocht naar panelen, maar heb dankzij vele topics en het internet al veel info kunnen vinden
Ik mag binnenkort verhuizen naar een woning waar wij veel zon hebben. Hierbij even voor de volgordelijkheid een update:
Foto's
Hierbij wat foto's van het dak en de woning zijaanzicht. Op het schuine dak willen wij dus panelen laten plaatsen/f/image/VeKSfbBrgEim5l9e1QXluoEK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Frekb8Z35xZzuyNALWvynJnj.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Op het dak komt over de gehele breedte nog een dakkapel, zie directe buren waar zij dat ook hebben. Wij krijgen een soortgelijke dakkapel van hetzelfde formaat.Totaal heb ik van boven naar beneden 15 dakpannen, maar ik weet de maat van het dakpan niet. De breedte van het dak is ongeveer 10 meter.
Update zojuist bouwtekening gekregen van het dakkapel. Klopt mijn intepretatie van berekening van de afstand van het dakkapel tot aan de nok?
https://www.driehoekberekenen.nl/
/f/image/PXi1c81xbzrqCDmO1A5tePta.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Qua schaduw is het minimaal, er staat wel een kleine boom bij de parkeerplekken wat potentiel voor wat schaduw kan zorgen, maar vele leveranciers zeggen dat dit niet veel impact zal hebben.Jaarverbruik
Wij verwachten rond 3500 KWH te gaan verbruiken in deze woning. Dat is obv van ons huidige verbruik + enkele veranderingen die we willen aanbrengen zoals een Quooker en meerdere apparaturen. Wellicht komt er een laadpaal, maar dat verwacht ik niet binnen nu en 5 jaar.Huidige elektriciteitsaansluiting
Hier wat foto's van de meterkast. Wat onduidelijk, omdat we nog niet in de woning zitten heb ik aan de huidige bewoners gevraagd foto's aan te leveren. Ik weet niet of het een fase 1 of fase 3 meterkast betreft. Kunnen julie dat zien? Fase 1 aansluiting. Dank je @AppieK. En iemand vanuit privé heeft dit ook bevestigd:strip_exif()/f/image/rFcMFUFNc0utCIHo0Bj6nb59.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NQdJ7H6IwFeAYhjVQNeHfOe1.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
Budget max 10k, maar daar kom ik ruim onder. Dus denk nu rond de 7-8K. En het doel is om mijn verbruik te kunnen compenseren, met additioneel nog wat ruimte voor toekomstig meer verbruik (opgroeiende kinderen e.d.)Wie gaat het project uitvoeren
Ik zal graag de volledige montage en installatie willen laten uitvoeren.Bijhouden van data
Kan leuk zijn voor de eerste paar weken/maanden, maar ik denk dat het daarna ook minder interessant wordt. Meeste leveranciers bieden dat wel aan. Bij voorkeur, als het beschikbaar is, dan is het mooi meegenomen.Reeds verkregen offertes
Zie hieronder een overzicht. Velen raden gewoon een parallel-schakeling aan ivm garantie e.d. maar @Uszka zegt wellicht ook terecht dat dat niet nodig is. Echter voel ik me wel meer comfortabel met 25 jaar garantie tov 10 -15 jaar garantie wanneer ik voor een serie-schakeling ga. Voor de rest heb ik nog de vraag gesteld of alles gedaan wordt door de partij zelf, maar die notities ben ik vergeten te maken... beetje dom. Maar de meeste gaven aan alles door hun eigen mensen te doen qua installatie en montage.Mijn voorkeur gaat uit naar prijs kwaliteit, maar ik heb in de afgelopen 3 dagen zoveel partijen aan de lijn gehad die allemaal hetzelfde beloven.. stiekempjes wil ik dan gewoon voor partij 1 kiezen simpelweg vanwege de prijs per WP.
Indien nodig kan ik ook wel de partijen delen, maar volgens mij is dat een no-go? VIa een PM doe ik het graag.
Wat is jullie advies, of wat kan ik als tip meenemen in mijn besluit?
/f/image/Ltxt7HMtBMGfiF7xpCCFF7xE.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Regio Purmerend[ Voor 89% gewijzigd door WongWong op 30-03-2023 19:54 ]