Soundbar zonder subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 14:57
Ik zoek een?
Soundbar zonder subwoofer voor in de slaapkamer. In de woonkamer staat een Samsung q950a en die bevalt heel goed. Voor de slaapkamer hoeft deze klasse niet. Het is puur voor wat beter geluid qua stemmen en lage tonen.

Heb een jbl bar 2.1 deep bass in de slaapkamer gehad, die beviel niet omdat de crossover te veel naar de sub stuurt wat geplop en irritante ruis tot gevolg heeft. Dus die gaat weg.

Moet hdmi (e)-arc op zitten

Wat is je budget?
250

Wat heb je zelf al gevonden?
Denon dht-s216, jbl bar 2.0, jbl bar studio, jbl bar multibeam 5.0

Wat zijn de grote verschillen tussen deze bars? Zijn er nog andere opties die het overwegen waard zijn? Sonos wellicht?

[ Voor 17% gewijzigd door SX-Superfly op 24-03-2023 10:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sonos Beam of Arc kan ook gewoon zonder sub :) Hebben beide HDMI eARC

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
En dolby atmos? Of soortgelijk? Hebben de sonos arc of beam of de soundbars hierboven dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44

The Zep Man

🏴‍☠️

SX-Superfly schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:45:
En dolby atmos? Of soortgelijk? Hebben de sonos arc of beam of de soundbars hierboven dat?
Na een zoektocht van 10 seconden op Google moet ik als soundbarleek concluderen dat beiden Atmos-ondersteuning hebben (wat geen onderdeel was van je initiële eisen- en wensenpakket).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-04 14:55
Je wil wel dolby atmos, maar geen sub? maar ook geen achterspeakers?
Aangezien je speakers noemt die dit allemaal niet hebben.

Ik denk voor dat bedrag wellicht zoiets:
Sony HT-X8500
OF
Bose TV Speaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 18:31
Ik zit eigenlijk maar een soortgelijke situatie te kijken. En heb nu de Bose TV speaker en de Yamaha SR-B20A op mijn lijstje staan. Maar in mijn geval zal muziek luisteren op 1 staan en het tv gedeelte op 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 19:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SX-Superfly schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:45:
Dat kan je met een soundbar überhaupt niet horen. Het is hooguit doe-alsof-surround, wat geen echte surroundervaring geeft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44

The Zep Man

🏴‍☠️

Jorgen schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Dat kan je met een soundbar überhaupt niet horen. Het is hooguit doe-alsof-surround, wat geen echte surroundervaring geeft.
Het schijnt dat Atmos geluid op een soundbar werkt, door het geluid af te spelen richting het plafond, waar het geluid op 'afkaatst'.

Ik schrijf 'schijnt', want ik heb het nooit gehoord, en het lijkt mij sterk dat het effect hetzelfde is als echte speakers aan het plafond. Ergo, mijn 5.1.2 opstelling bestaat uit losse speakers, zonder soundbar.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 19:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Zep Man Het is "surround bij benadering". Ik heb verschillende keren soundbars beluisterd en dan heb je best een leuk effect. Zeker als je het vergelijkt met het geluid dat normaal uit de tv komt. Maar kaatsende geluidsgolven klinken helaas toch echt anders dan speakers op de juiste posities. Atmos op een soundbar is dan toch vooral een marketinggimmick.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 12:58
Ik gebruik gewoon dit en daar kan geen soundbar tegenop tenzij je graag overdreven lage tonen wil zoals bij een sub erbij dan is het niet geschikt.
De verhouding tussen hoog en lage tonen klopt gewoon, redelijke bass maar niet overdreven.
uitvoering: Edifier R1380T Zwart

Atmos en surround klinkt leuk maar valt toch wel tegen in een kleine slaapkamer, blijf een beetje weg bij die plastic rommel.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_evil08 op 25-03-2023 19:21 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
mr_evil08 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:15:
Ik gebruik gewoon dit en daar kan geen soundbar tegenop tenzij je graag overdreven lage tonen wil zoals bij een sub erbij, dit setje klopt de hoge en lage tonen uitstekend.
uitvoering: Edifier R1380T Zwart

Atmos en surround klinkt leuk maar valt toch wel tegen in een kleine slaapkamer.
Budget soundbar levert weinig echte meerwaarde imho. zou dan eerder naar dit soort speakers kijken! Wat mij betreft top tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Wat dacht je van dit https://www.nubert.de/nubox-as-225/a040611
Lijkt mij een prima oplossing voor de slaapkamer. Ietsje duurder dan begroot, maar dat trek je vast nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Luukjr schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:55:
Wat dacht je van dit https://www.nubert.de/nubox-as-225/a040611
Lijkt mij een prima oplossing voor de slaapkamer. Ietsje duurder dan begroot, maar dat trek je vast nog wel.
Bedankt voor de tip maar het moet echt een soundbar zijn... monteer hem op de Vogels Sound 3350 en jouw tip past daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik ga voor de Denon S217. Voor een mooi prijsje te krijgen en met hdmi e-arc.
Pagina: 1