Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
KLopt theoritisch helemaal.Op zaterdag 01 september 2001 12:07 schreef laupro het volgende:
Zie de titel van dit Topic
Als ik een 10/100 Mbs netwerkkaart hebt kan ik dan maximaal 100 / 8 = 12.5 mb/sec verplaatsen? Of heb ik dat fout?
Toch zou ik voor de zekerheid uitgaan van 10 MB/s aan dataverkeer.
En wat de hub prijzen betreft, kijk gewoon even op tweakers.net bij de prijzen daar...
Een goed merk zou ik een twee drie niet weten, maar mijn 'tactiek' is nooit het goedkoopste nemen, maar net iets duurder
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
12.5 mbit/s ja ... maar je hebt overhead e.d. dus je komt ongeveer op 900 Kbyte/s uit
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Volgens mij klopt dat niet helemaal want het is al gedeeld voor '8'...Op zaterdag 01 september 2001 12:13 schreef JaJoah het volgende:
12.5 mbit/s ja ... maar je hebt overhead e.d. dus je komt ongeveer op 900 Kbyte/s uit
100/8 = 12.5 Mb/sec (toch?, maximaal)
Lijkt mij ookOp zaterdag 01 september 2001 12:15 schreef laupro het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet helemaal want het is al gedeeld voor '8'...
100/8 = 12.5 Mb/sec (toch?, maximaal)
Ik heb 10mbit hub hier, en haar der net 1.1 mByte/s mee, theoretisch max is 10/8= 1.25 mB/s
bedenk wel dat je als je met 4 computers tegelijk over een hub gaat, dat die 100mbit dan gedeeld wordt !
dus dan wordt het al een stuk minder.
een switch heeft dat probleem niet.
gistron heeft een 8 poorts switch voor hfl 159
Ik heb hem zelf ook, en hij werkt prima
mmm, ik heb is zitten kijken, maar ik moet er dan wel al gauw 130 gulden voor uitgeven, maar ik wacht nog even want misschien kan ik gratis aan zo'n ding komen 
Ik heb nu 2 Gb aan backup enzo en dat moet dus allemaal vanuit m'n laptop naar 'deze' computer...
2000 / 1.25 = 1600
1600 / 60 = 26,67 minuten
Dan ben ik dus bijna 3 kwatier bezig! Hebben er niet meer mensen last van dit probleem?
Ik heb nu 2 Gb aan backup enzo en dat moet dus allemaal vanuit m'n laptop naar 'deze' computer...
2000 / 1.25 = 1600
Dan ben ik dus bijna 3 kwatier bezig! Hebben er niet meer mensen last van dit probleem?
Goedkoper dan dit kan je geen switch krijgen..Op zaterdag 01 september 2001 12:23 schreef Cutebritney het volgende:
bedenk wel dat je als je met 4 computers tegelijk over een hub gaat, dat die 100mbit dan gedeeld wordt !
Ik heb hem ook en hij werkt perfect.
Ik zou als ik jou was niet voor een 10/100Mbit hub gaan, maar gewoon voor een switch.
Bekijk dit is: http://www.eynstein.nl/a/594.htmlOp zaterdag 01 september 2001 12:33 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Goedkoper dan dit kan je geen switch krijgen..
Ik heb hem ook en hij werkt perfect.
Ik zou als ik jou was niet voor een 10/100Mbit hub gaan, maar gewoon voor een switch.
Of deze: http://www.funprice.nl/listgroup.html?id=19&naam=Netwerk+%7C+SCSI+Kits&koop=1453&zoek=
Die 159 is wel goedkoper dan
Bedankt voor de reactie's. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit 4 computers tegelijk aan heb...meestal 2, maar omdat er nog een 3e is die ook moet kunnen printen hebben we voor een hub gekozen, maar Coax is ook 10Mbs dus eigenlijk was ik er niet mee opgeschoten of wek? (ik ben van coax naar UTP gegaan dus, omdat het altijd zo'n ge#$@$ was het een sluitend circuit! (ofzo))
Jammer dt die bij eynstein een 5 poorts is..
Zeurpiet, ik download film enzo altijd op de server en da moet dan ook overgeschreven worden naar m'n eigen pc, duurt maar maakt dat uit, je hoeft er zelf toch niets aan te doenOp zaterdag 01 september 2001 12:26 schreef laupro het volgende:
mmm, ik heb is zitten kijken, maar ik moet er dan wel al gauw 130 gulden voor uitgeven, maar ik wacht nog even want misschien kan ik gratis aan zo'n ding komen
2000 / 1.25 = 1600
En nu staat m'n hd zo vol dat ik regelmatig zooi overstuur naar de pc van m'n zusje en haar netwerk kaart is nie zo goed en die gaat maar met de helft van de max snelheid (is 500 kB/s)
Verwijderd
Kleine noot: Een switch heeft dat probleem _minder_.Op zaterdag 01 september 2001 12:23 schreef Cutebritney het volgende:
Uiteindelijk kan elke PC bv max 10MByte/sec versturen, dus als je vannaf pc A tegelijk naar B en C stuurt ontvangen B en C max 5MByte/sec (A kan gewoon niet meer aanbieden)
Maar als A naar B stuurt en C naar D, dan heb je daar geen last van, terwijl je met een HUB _altijd_ last hebt van iedereen die data verstuurd.
Maar een Switch is altijd beter dan een HUB.
Verwijderd
Netwerk backup software, maakt incremental backups, dat is per dag een paar honderd KbyteOp zaterdag 01 september 2001 12:26 schreef laupro het volgende:
2000 / 1.25 = 1600
Al eens gedacht aan een kruiskabeltje?
Tweede netwerkkaart in je PC (fl 30,-)
Kruiskabeltje van die kaart naar je laptop.
Sneller kan niet, full-duplex, geen hub/switch ertussen, 100Mbit 1 op 1. Dat is tussen mijn oude linuxdozen nog altijd goed voor 7+MByte/sec, oftewel 2Gig in 4.7 minuten.
Ik moet wel toegeven dat een netwerk echt geen overbodige luxe is! Je geeft je computers gewoon meer kracht mee en andere dingen. Maar als ik even gauw een spel wil spelen (400 mb dus) dan duur me 10 minuten echt te lang en aangezien de laptop 'maar' 6 Gb tot zijn beschikking heeft kan daar niet al te veel op...
Pagina: 1