Mijn vraag
...
Hallo iedereen,
ik ben bezig met een nieuwbouw en zit al een aantal dagen te denken op welke manier het beste is om mijn stroom op te bouwen.
Ik wil in de toekomst werken met Home Assistant, Zigbee en nog interessante projecten die kunnen ontstaan in de toekomst.
De bedoeling is om lichten op de traditionele manier aan/uit te kunnen doen met een schakelaar, en het ook te kunnen automaten met sensors en HA.
Hoe zou ik mijn stroom opbouwen? Op de traditionele manier: Lichtpunt -> schakelaar -> centrale kast
of met impuls drukkers : Lichtkabels -> centrale kast, schakelaars -> centrale kast en in de kast met relais werken.
Ik heb liever optie 2 , maar weet niet als het goed werkt met zigbee.
Als iemand hier al ervaring mee heeft, let me know!
Alvast een fijne dag gewenst!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Nog geen hardware en software die gebruikt wordt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Nog niets geprobeerd.
...
Hallo iedereen,
ik ben bezig met een nieuwbouw en zit al een aantal dagen te denken op welke manier het beste is om mijn stroom op te bouwen.
Ik wil in de toekomst werken met Home Assistant, Zigbee en nog interessante projecten die kunnen ontstaan in de toekomst.
De bedoeling is om lichten op de traditionele manier aan/uit te kunnen doen met een schakelaar, en het ook te kunnen automaten met sensors en HA.
Hoe zou ik mijn stroom opbouwen? Op de traditionele manier: Lichtpunt -> schakelaar -> centrale kast
of met impuls drukkers : Lichtkabels -> centrale kast, schakelaars -> centrale kast en in de kast met relais werken.
Ik heb liever optie 2 , maar weet niet als het goed werkt met zigbee.
Als iemand hier al ervaring mee heeft, let me know!
Alvast een fijne dag gewenst!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Nog geen hardware en software die gebruikt wordt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Nog niets geprobeerd.