Op zaterdag 01 september 2001 15:00 schreef JQR het volgende:
[..]
de software heb ik gedownload, alleen omdat die schijf niet wordt herkend, kan dat er niet worden opgezet..

dat kan volgens mij niet. toevallig heb ik laatst ook zo'n oude compaq pentium gehad met een grote schijf (15GB) en dan moet je het volgende doen (laatste stap ben ik niet helemaal zeker van):
- laat de BIOS de schijf detecteren. dat wordt dan 8,4GB.
- daarna download je MaxBlast of een andere DiskManager en die installeer je (ik heb toevallig ook MaxBlast gebruikt op die Compaq PC, maar OnTrack DiskManager (o.a. bij IBM te downloaden) zou ook wel moeten werken).
- daarna is je schijf goed en kun je onder DOS/Windows gewoon de 10GB gebruiken.
(- installeer de nieuwste compaq softpaq (zo heet geloof ik die diagnostics/bios partitie) van het internet op de nieuwe schijf.)
edit:
je hoeft je schijf ook niet te partitioneren/formatteren voordat je MaxBlast gebruikt, dat doet het programma geloof ik zelf wel, in ieder geval kan het VOOR formatteren al geinstalleerd worden (volgens mij moet dat zelfs want het moet op een soort onzichtbaar apart opstartstukje/partitie.
[edit2] die speciale partitie hoef je niet te maken (voor de compaq software), als je de diskettes maar maakt en hebt (downloaden), dan kun je die gebruiken om van op te starten als je in de "BIOS Setup/Diagnostics" wilt... [/edit2]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!