kan niet meer printen van uit de ipad naar canon TS305

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
goede avond ,

vraagje voor de kleinzoon.Op school gebruiken ze zo'n 3 maand een apple Ipad ...de dochter heeft het op school aangekocht ( huren kon ook ) .

op school werden er de nodige programma's opgezet .Zelf ( wat ik wel goed vind ) is dat de Ipad echt dichtgespijkerd ,is ze kunnen en zelfs NIETS opzetten ,ook geen app installeren ...ik denk dat anders de verantwoordelijke op school niet meer zou kunnen gaan slapen ,wegens teveel problemen.

Enfin de dochter kocht een canon printer Pixma TS305 en de ipad is model A2602 64gb 9é generatie MK22K3NF .de printer heeft geen schermpje om de installatie te volgen.

het was wat zoeken om de printer met de modem/router te connecteren , maar het lukte vanop een pc onder windows 10...en ja ,na deze installatie zag de ipad de printer staan ...en ja,hij kon printen vanop de ipad zonder installatie van een app of driver.

er moest geen app geinstalleerd worden ,trouwens dat konden we ook niet .Dus een taak ,kon hij draadloos afprinten naar de canon printer .

Maar vorige week kwam er melding van een update op de ipad , en die bleef maar komen ..de dochter zei , we kwamen er niet onderuit ...de update werd uitgevoerd .En sinds die update kan hij niet meer printen ....er kwam een rode melding op , dat hij zelfs was uitgelogd ( maar toch zag hij de printer staan).en kon hij gewoon op internet .. .Als we verder wilden gaan vroeg hij het apple iD paswoord ...wat wij niet hadden .

Dus ik belde de apple Ipad hulp lijn .,deed mijn verhaal , en die mevrouw zei .,denkelijk is het probleem door de update gekomen ,misschien is er wat misgelopen ...maar dat kan ik zomaar niet zeggen ,geen idee

.Maar ze zei ,je hebt dat paswoord nodig ,dus de school contacteren en het vragen, wat de dochter ook heeft gedaan .Paswoord gekregen ,ingevoerd en de rode melding was weg ,blijkbaar terug een connectie .met dat ipad gedoe ?? blijkbaar was er nu ingelogd ??

Jammer genoeg kon hij nog niet printen vanop de ipad , niettegenstaande hij de printer ziet staan

uitprinten vanop een laptop onder win10 lukt het wel .Ik zei aan de tel . tegen die mevrouw ,ik heb een laptop onder windows en telkens als een update komt , dan hou ik mijn hart vast en dan denk ik ,wat gaat er nu weer niet werken ...en ze zei >>> bij Apple is dat ook zo !!!

sorry voor het lang verhaal ...maar wie heeft een tip om het probleem op te lossen .

groeten,

françois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
Als de school dit dichtgetimmerd heeft, dan zal er ook een hulp op afstand functie zijn uit de school verwacht ik, dus als je die belt als je thuis bent en laat meekijken waarom het printen niet lukt, dan kunnen ze dat misschien langs die weg oplossen?

En als tijdelijke oplossing, mail wat je wil printen uit de iPad naar een mailbox die je op de PC kunt openen. Eventueel kies printen op de iPad, maar dan naar PDF bestand, dat je die door kunt mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:56
Heb je de ipad al een keer uit en weer aangezet na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
Hallo Piebas,

dat ga ik hem eens vragen ...normaal zou ik denken van wel ...denk wel dat hij die Ipad 'savonds wel uit zet ? enfin , ik weet het niet ...ik ga het vragen .

grt

françois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
Hallo swhnld,

wat je schrijft ...zou zou het moeten zijn !! maar in de praktijk werkt het anders op school ...als je een bericht /vraag stuurt naar eender welke leerkracht zouden ze ( dus zouden ze ...staat in het regelement ) binnen de 3 dagen moeten reageren en buiten de normale lesuren is het ook al een probleem ....

grt