Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanV1990
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-05 22:04
Hoi!

Ter oriëntatie ben ik benieuwd welke maximale hypotheek (en tegen welke maandlasten) wij met ons huidige salaris kunnen krijgen, als we door zouden stromen naar een duurdere woning. Maar dit alles rekeninghoudend met een meeneemhypotheek (en dus een aanzienlijke deel van de hypotheek tegen een lagere rente dan de huidige rente).

De berekentools ter indicatie die ik op internet vind gaan allemaal over een nieuwe hypotheek of hebben het alleen over inleg van overwaarde/eigen geld. Weet iemand een tool waarbij er gerekend kan worden met je huidige hypotheek en rentepercentages?

En ja, uiteraard kan ik ook naar een adviseur, maar wellicht heeft hier iemand een goede tool, dan weet ik of het überhaupt zin heeft 😀

Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via DylanV1990 op 25-03-2023 07:21)

• Tinus81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 08:28
Dat kan bij ikbenfrits.nl
Heb daar vorig jaar een nieuwe hypotheek afgesloten, met overbruggingshypotheek. Was erg tevreden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertel1986
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 14:48
Het zal niet 100% overeenkomen maar de Rabobank hypotheek tool https://www.rabobank.nl/p...theek/hypotheek-berekenen geeft de mogelijkheid om aan te geven dat je een bestaande hypotheek heeft. Heb je in ieder geval een idee en anders: Even een half uurtje een gratis oriëntatie gesprek met een hypotheekadviseur zou ik gewoon doen. Heb je net nog wat meer zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik zou inderdaad naar een hypotheekadviseur gaan. Toen mijn partner en ik een jaar geleden van 2 naar 1 nieuwe woning wilden gaan (door samenwonen), kregen we tijdens het orienterend gesprek al een goede indicatie van wat we konden lenen. We kregen toen ook een soort financiele check waarmee we voorrang kregen bij de nieuwbouwwoning. Zo'n orienterend gesprek kost niets maar kan een hoop opleveren (in ons geval dan).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tinus81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 08:28
Dat kan bij ikbenfrits.nl
Heb daar vorig jaar een nieuwe hypotheek afgesloten, met overbruggingshypotheek. Was erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:26
WON >>> PFSL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:20
Maximale hypotheek gaat toch obv toetsrente? Is al jaren 5%. Maakt volgens mij niet uit dat je nog een paar ton met een lagere rente hebt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanV1990
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-05 22:04
Dank allen. Zo'n tool als op ikbenfrits.nl was ik naar op zoek.
Pagina: 1