Vraag
Beste antwoord (via Urbanized op 23-03-2023 20:58)
Alle reacties
Hoezo zou dit een perpetuum mobile zijn?pennywiser schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:57:
soms ook wel perpetuum mobile
Het is er juist heel duidelijk geen, gezien die dingen maar heel kort doorgaan ipv eeuwig
Hoe moet ik dat weten, het ding wordt gewoon altijd al zo genoemd in Nederlands taalgebied naast idd Newtons' cradle.TERW_DAN schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:02:
[...]
Hoezo zou dit een perpetuum mobile zijn?
Het is er juist heel duidelijk geen, gezien die dingen maar heel kort doorgaan ipv eeuwig
Zoek even uit wat een perpetuum mobile is, kun je mensen in het vervolg netjes corrigeren.pennywiser schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:06:
[...]
Hoe moet ik dat weten, het ding wordt gewoon altijd al zo genoemd in Nederlands taalgebied naast idd Newtons' cradle.
Waarom denk je dat ik dat niet weet?Jazzy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:10:
[...]
Zoek even uit wat een perpetuum mobile is, kun je mensen in het vervolg netjes corrigeren.
Ik heb echt niemand zo'n ding ooit een perpetuum mobile horen noemen eigenlijk.pennywiser schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:06:
[...]
Hoe moet ik dat weten, het ding wordt gewoon altijd al zo genoemd in Nederlands taalgebied naast idd Newtons' cradle.
<knip> Het is hier geen HK.
[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 24-03-2023 08:34 ]
Je weet dat dit filmpje een grap is? Een Perpetuum mobile bestaat niet namelijk. Betere link is dan misschien gewoon de Wikipedia entry: Wikipedia: Perpetuum mobileUrbanized schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:11:
Heb het even opgezocht: Perpetuum mobile = klik.
Kort stukje van de mythbusters newtons cardle:
Newtons cradle is GEEN perpetumum mobile. Er gaat namelijk voortdurend energie verloren (windweerstand, botsing naar warmte, geluid etc) en deze gaat dus steeds minder ver uitslaan.
Newtons cradle is GEEN perpetumum mobile. Er gaat namelijk voortdurend energie verloren (windweerstand, botsing naar warmte, geluid etc) en deze gaat dus steeds minder ver uitslaan.
offtopic:
Ben ik de enige die bij het zien van dat ding aan Police Academy moet denken?
YouTube: Don't touch my balls!
Ben ik de enige die bij het zien van dat ding aan Police Academy moet denken?
YouTube: Don't touch my balls!
edit: Oh crap, niet HK.
[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 27-03-2023 10:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Pagina: 1