Toch heeft deze 'grid overvoltage' allicht effect op de werking van de omvormer, en specfiek op de WiFi datalogger. Die bleek ineens een aantal dagen terug zo dood als een pier. Normaal kijk ik altijd wel via de apps wat de panelen aan het doen zijn, ook als ik niet thuis ben en aan het eind van de dag tel ik beide producties bij elkaar op en weet ik wat de panelen die dag gedaan hebben.
Afijn, de datalogger kreeg geen stroom meer. Maar denk je dat ik em kon loskrijgen? Ik heb alles geprobeerd om em los te krijgen, uiteindelijk de leverancier gebeld en gezegd dat ik em niet los kon krijgen, hij suggereerde; zet er maar even een schroevendraaier achter. In de tussentijd had ik reeds een nieuwe datalogger ontvangen.
Uiteindelijk met een schroevendraaier, voorzichtig, proberen de datalogger los te krijgen. En hij kwam ook los, alleen hij nam gelijk de hele com poort mee, met draden en al. Zie hieronder.
Toen dit zo los kwam kon ik ineens wel de datalogger losdraaien. Vervolgens de nieuwe geplaatst, maar ook die deed niets. Wederom de leverancier gebeld, ook enigszins geklaagd over het feit dat nergens in de handleiding duidelijk wordt aangegeven HOE je de datalogger moet verwijderen. Kreeg ik als mailtje terug, of ik het type Omvormer en Serial nummer wou doorgeven. Ik vraag me, of ze deze gehele omvormer gaan vervangen?
Ik snap ook niet waarom het plaatsen van een datalogger zo lastig moet. Ik heb tevens een Goodwe omvormer en de datalogger druk je gewoon als een USB apparaat in een USB poort. Dit is toch zot, als ik een USB stick in mijn computer steek valt ie er toch ook niet zomaar uit?