Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William99
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-05-2024
Hallo, Ik ben van plan om een auto te kopen van een mercedes dealer met financiering, Ik heb zelf een minimum inkomen en heeft voor de rest geen schuld etc en ben nog inwonend, denken jullie dat ik kan lenen?. Ik wil iets van 15.000 euro lenen.

Let op bij de bank kan je niet lenen met minimuminkomen het enige optie is volgens mij een auto dealer en idk of dat een optie is (dus of dat ik daar kan lenen).

[ Voor 25% gewijzigd door William99 op 23-03-2023 17:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:01
William99 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:59:
Hallo, Ik ben van plan om een auto te kopen van een mercedes dealer met financiering, Ik heb zelf een minimum inkomen en heeft voor de rest geen schuld etc en ben nog inwonend, denken jullie dat ik kan lenen?. Ik wil iets van 15.000 euro lenen.
Wil je de mogelijkheden weten? Ga dan naar de dealer of kijk bij de bank of je een persoonlijke lening kan krijgen.

Maar: met deze informatie dit topic is mogelijk ook gewoon bedoeld als troll... Maar alvast een advies wat nog honderd keer herhaald gaat worden: het is onverstandig een dure auto te kopen met een degelijk salaris, ga voor een auto voor maximaal 4.000 euro bij een Bovag garage met garantie
https://www.anwb.nl/auto/...n=4-of-5/energielabel=a,b

Wel even informeren naar vervanging distributie riem of v-snaar en geplande onderhoud in komende twee jaar... En dan even samen de auto op de bank laten zetten en even kijken hoe de auto er van onder uitziet. Desnoods even met de auto langs een andere garage rijden en laten controleren

[ Voor 24% gewijzigd door President op 23-03-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 09:12
Auto wordt alleen maar minder waard, mijn advies is niet voor lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
Ik zou sowieso geen lening willen aangaan voor een auto, maar dat is mijn mening.

Wat zouden je maandlasten worden, als je die lening zou aangaan?
Zou je dat geld kunnen missen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
je zit op minimum, maar wilt 15k lenen voor een auto?
Waarom niet gewoon een 2/3/4/5k bakkie?

persoonlijk lening zal ergens tussen de 6 en 12 % zitten

[ Voor 24% gewijzigd door jack zomer op 23-03-2023 17:05 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een minimum inkomen en dan 15k lenen? Gaat je - hopelijk - niet lukken.

Ik heb een inkomen van 40k (modaal per 1-1-2023) nodig om 10k te kunnen lenen voor 5 jaar.

Absoluut niet doen dit, ga je spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14
Wil je ooit nog een huis kunnen kopen? Dan maak je dat op deze manier een flink stuk onbereikbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je woont nog thuis en hebt geen schulden. Dan moet het ondanks je minimumloon toch mogelijk zijn om relatief veel te sparen. Een oudere/goedkopere auto kopen dus en lekker sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William99
President schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Wil je de mogelijkheden weten? Ga dan naar de dealer of kijk bij de bank of je een persoonlijke lening kan krijgen.

Maar: met deze informatie dit topic is mogelijk ook gewoon bedoeld als troll... Maar alvast een advies wat nog honderd keer herhaald gaat worden: het is onverstandig een dure auto te kopen met een degelijk salaris, ga voor een auto voor maximaal 4.000 euro bij een Bovag garage met garantie
https://www.anwb.nl/auto/...n=4-of-5/energielabel=a,b

Wel even informeren naar vervanging distributie riem of v-snaar en geplande onderhoud in komende twee jaar... En dan even samen de auto op de bank laten zetten en even kijken hoe de auto er van onder uitziet. Desnoods even met de auto langs een andere garage rijden en laten controleren
Ik wil aankomend zomer met de auto op vakantie, ik en mijn broertje gaan samen betalen maar voor de zomer kunnen we niet 10.000 euro sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William99
S1NN3D schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:08:
Je woont nog thuis en hebt geen schulden. Dan moet het ondanks je minimumloon toch mogelijk zijn om relatief veel te sparen. Een oudere/goedkopere auto kopen dus en lekker sparen.
Ik wil aankomend zomer met de auto op vakantie, ik en mijn broertje gaan samen betalen maar voor de zomer kunnen we niet 10.000 euro sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
Advies, niet doen.
Bovenstaande adviezen zeggen voldoende.

Waarom niet een wagen van een paar duizend euro (als je dat hebt), of je moet een beetje de showbink uit willen hangen.
Het is niet alleen de aanschaf maar ook onderhoud, en wat als je schade rijdt?
Rij je dat ding bv in elkaar dan kan je nog lang blijven betalen ook al heb je de wagen niet meer.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Check ook even of je de boete kan betalen als je ergens de binnenstad inrijdt waar je met je oude auto niet inmag (Arnhem, Amsterdam bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je geen 10k kan sparen, kan je ook geen 10k aflossen.
(Want bedrag aflossen, plus rente, plus all risk verzekering, plus wegenbelasting)

Koop een fiat panda van 3500 euro, en ga ermee op vakantie. :Y
https://www.marktplaats.n...p-airco-elekramen-stuurbe

[ Voor 46% gewijzigd door teacher op 23-03-2023 17:14 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het een auto die ook voor werk gebruikt wordt, zoals een busje ofzo? Dan zou het eerder vanuit een zakelijke kant bekeken kunnen worden, en meer in de zin van lease. Zeker met ICE's is puur de aanschaf echter niet het enige waar je rekening mee moet houden, maar ook het onderhoud. 15k voor een mercedes is... goedkoop, afhankelijk van model, en de kosten kunnen dus oplopen. Als je iets van een bepaalde leeftijd koopt, is het dan niet beter om wat minder risico te lopen IPV gelijk een 15k neer te leggen, en gewoon een oud skoda/toyota/hyundai/dacia/fiat bakkie te kopen? Afhankelijk van je wensen, is misschien zelfs een spring electric een slimmere investering als je toch al richting 15k zit te kijken.
William99 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:09:
[...]

Als je écht met de auto wil: huren is een optie. Alternatief, als 'rondtrekken' een doel is: de trein is ook leuk, zeker als stedentrip.

[ Voor 22% gewijzigd door Umbrah op 23-03-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
Ook samen voor een auto betalen...
Klinkt leuk, maar op wiens naam komt de auto (en verzekering) werkelijk?
Let ook op kosten van verzekering: hoe oud ben je, welke regio woon je, heb je al eerder een verzekering op je naam gehad.
Afhankelijk van merk en type auto hanteert de verzekeraar een bepaald risico (en dus premiebedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Private lease? Bij de consumentenbond lijken ze wel mooie aanbiedingen te hebben met oa korte looptijden en redelijke voorwaarden. Zoals een gave astra 24 maanden, 15k km voor slechts 400 eu per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 17:13
Op vakantie gaan en auto huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:01
[...]

Goedkopere auto kopen in combinatie met een abonnement op de wegenwacht :)

Ik ben zelf wel eens met een Nissan pixo door Europa gereden, prima verlopen! Wel even spannend hoor in de bergen, maar ik kwam boven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:28
Simpel: niet lenen voor een auto die je niet per se nodig hebt.

Als je wel per se een auto nodig hebt: vanaf 5k heb je iets wat betrouwbaar genoeg is.
15k is absurd als je noch t geld, noch de noodzaak hebt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dan huur je toch een auto? Dan loop je niet het risico om schulden aan te gaan die je daarna niet kunt aflossen.

Mijn tip: Nooit meer dan de helft van de waarde van de auto lenen. Als het aflossen dan niet lukt dan kun je de auto nog verkopen en er genoeg voor krijgen om de lening af te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gewoon doen joh, auto's worden alleen maar meer waard en die rente van 6% is ook veel lager dan de inflatie momenteel ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is al 10x gezegd maar toch: NIET DOEN!
Spaar 3 maanden en koop voor dat gespaarde geld iets tweedehands.
Daar heb je veel meer lol van.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:51
De rente die je bij de dealer betaalt is vaak hoger dan bij een bank.

Ik reken altijd uit hoeveel het mij in totaal gaat kosten. Dan schrik ik en weet ik weer dat sparen toch een beter idee is.
Een dealer noemde lenen ooit "achteraf sparen" 8)7 8)7

Maar goed 15000 lenen voor 5 jaar, rente 7%. Maandelijkse termijn 300 euro, totaal bijna 18k.
Termijn 8 jaar, 7%, maandelijks 200, totaal 19k5.
Dus winst voor de bank 3000 respectrievelijk 4500 euro. Zonde van je geld als je het mij vraagt.
Misschien lenen van je ouders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
William99 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:59:
Let op bij de bank kan je niet lenen met minimuminkomen het enige optie is volgens mij een auto dealer en idk of dat een optie is (dus of dat ik daar kan lenen).
Achter de dealer zit ook gewoon een andere partij die gelijksoortige eisen als de bank zal stellen.

Je aanvraag zal dus ook daar worden afgewezen waarschijnlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:51
Is je gebruikersnaam ook je geboortejaar? Neem dan - bij een minimuminkomen - naast de kosten van de lening ook de verwachte verzekeringskosten mee in gedachten. Je zit dan in een hoge risicocategorie, wat de verzekering duurder maakt. Een duurdere en/of risicovollere bak maakt het nóg duurder. En 0 schadevrije jaren.
En alles wat je aan de verzekeraar moet betalen, kun je niet gebruiken voor de aflossing.
En alles wat je gebruikt voor de verzekering, aflossing en eventuele boetes, kun je niet steken in je vakantie (en benzine ervoor).

Bij een auto huren speelt dat alles overigens ook mogelijk wat mee in prijs/mogelijkheden (jonge leeftijd, type auto, etc).

(Wat zijn jouw plannen voor de toekomst en comflicteert dat eventueel met zo'n hoge consumptieve lening?
En heb je écht zo'n dure bak nodig? Wij harken veel meer dan minimum binnen, maar hebben een simpele 5k-bak staan, die ook bij vakanties in de bergen en/of bij lange ritten afdoende voldoet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:50
15k voor een auto om op vakantie te kunnen? Samen betalen, minimuminkomen...bijzonder slecht idee. En vergeet niet, leningverstrekkers verkopen graag leningen. Indien ze dit afslaan, dan moet dat wel een flinke indicatie zijn.

Kan je beter een auto huren voor die vakantie (alhoewel...). Voor een euro of 50 per dag heb je een Corsa waarmee je ook naar het buitenland kunt/mag.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 23-03-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
En watvoor vakantie is dit dat je een auto van 15.000 euro ervoor nodig hebt? :S Klinkt als een bijzonder slecht plan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn eerste gedachte was, dat kan toch nooit zo'n bedrag lenen met dit inkomen. Maar online zie ik dat een thuiswonende uit '99 met 1379€/mnd (minimum loon fulltime) toch al snel 30k kan lenen.
Ik vind het bijzonder, maar ook een bijzonder slecht idee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-05 17:46
Dit lijkt weer sterk op een troll topic, ga naar de dealer om te informeren waar je kan lenen ze kunnen je daar veel vertellen, de rest is al 1000x herhaalt en mensen luisteren toch niet.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

True schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:48:
Mijn eerste gedachte was, dat kan toch nooit zo'n bedrag lenen met dit inkomen. Maar online zie ik dat een thuiswonende uit '99 met 1379€/mnd (minimum loon fulltime) toch al snel 30k kan lenen.
Ik vind het bijzonder, maar ook een bijzonder slecht idee.
Minimumloon is 1.934,40 bruto, is 1.857 netto. En daar komt ook nog eens 154 euro zorgtoeslag bij. Ik weet niet welk minimumloon jij het over hebt, maar dat is niet van dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:13
Nooit lenen zeker niet voor een auto 🛺
Ga sparen en koop iets goedkoop.
Een Mercedes all-risk verzekeren + Hoge wegenbelasting daar wordt je echt niet blij van. En het onderhoud puf.
Ga voor een klentje van 3 a 4k, weinig wegenbelasting en WA verzekeren onderhoud, dat scheelt duizende euro's per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bij gebrek aan inzet van TS gaat dit topic op slot. Zo weinig inzet (eigen onderzoek) maakt dat ik idd onderschrijf wat hierboven ook al gezegd is: dit riekt naar trollen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.