Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik mijn standaard PC op mijn tv aangesloten. Maar na een onderzoekje in mijn stroomverbruikers thuis is deze setup de grootste verbruiker en overtreft de wasmachine en droger...
Dus ik zoek nu een kleine PC met windows om op de TV te gebruiken. Dus het meest standaard PC gebruik. Bestandbeheer, surfen, 4K netflix/youtube. Gamen zal ik dan op de huidige PC gaan doen.
Liefst dus met een gunstig stroomverbruik maar dat het wel nog vlotjes werkt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs, geen idee, niet te duur. Zelf monteren enzo is geen probleem als ik weet welke hardware ik moet aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten toetsenbord, muis en TV niet echt...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hardware advies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag stroomverbruik dus. Maar wel vlot 4K kunnen streamen/kijken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Voor een game pc is meer vaak beter. Maar dat heb ik niet nodig.
Ik zoek een budget mini pc maar ik heb geen idee aan welke specs die moet voldoen om het gevraagde vlot te kunnen draaien. En een budget pc kopen en mij vervolgens doodergeren omdat het allemaal te traag is wil ik dan ook weer niet. Dan liever iets meer uitgeven.
Kant en klaar systeem of een zelfbouw is voor mij geen probleem.
Indien zelfbouw, moet ik wel weten welke hardware er nodig is. Moederbord, CPU, GPU, geheugen, voeding.
Momenteel heb ik mijn standaard PC op mijn tv aangesloten. Maar na een onderzoekje in mijn stroomverbruikers thuis is deze setup de grootste verbruiker en overtreft de wasmachine en droger...
Dus ik zoek nu een kleine PC met windows om op de TV te gebruiken. Dus het meest standaard PC gebruik. Bestandbeheer, surfen, 4K netflix/youtube. Gamen zal ik dan op de huidige PC gaan doen.
Liefst dus met een gunstig stroomverbruik maar dat het wel nog vlotjes werkt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs, geen idee, niet te duur. Zelf monteren enzo is geen probleem als ik weet welke hardware ik moet aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten toetsenbord, muis en TV niet echt...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hardware advies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag stroomverbruik dus. Maar wel vlot 4K kunnen streamen/kijken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Voor een game pc is meer vaak beter. Maar dat heb ik niet nodig.
Ik zoek een budget mini pc maar ik heb geen idee aan welke specs die moet voldoen om het gevraagde vlot te kunnen draaien. En een budget pc kopen en mij vervolgens doodergeren omdat het allemaal te traag is wil ik dan ook weer niet. Dan liever iets meer uitgeven.
Kant en klaar systeem of een zelfbouw is voor mij geen probleem.
Indien zelfbouw, moet ik wel weten welke hardware er nodig is. Moederbord, CPU, GPU, geheugen, voeding.
[ Voor 5% gewijzigd door Metaripley op 23-03-2023 14:33 ]