Mijn vraag
...
Beste techneuten,
Een aantal jaar (3) geleden heb ik op het bedrijf van mijn vader een aantal bewakingscamera's gemonteerd.
8 camera's met een NVR.
In de periode van de afgelopen 2 maanden zijn er 5 camera's uitgevallen.
Ik heb het hele systeem, en twee uitgevallen camera's mee naar huis genomen om te kijken of ik er achtrer kan komen wat er aan de hand is.
Als ik thuis het systeem op mijn netwerk aansluit het volgende:
Mijn eigen camera's om het huis, ziet de NVR meteen en ik heb beeld. De "uitgevallen camera's ziet hij wel, maar geen beeld.
ook via de laptop als ik de bewuste camera's wil benaderen: verbinding is geweigerd.
Een IP scanner ziet ook deze camera's gewoon.
De bewuste camera's krijgen hun voeding via een POE switch, eerst verdacht ik dat deze kapot was maar ook met een nieuwe switch hetzelfde resultaat.
Het lijkt wel alsof de software van de camera's is verdwenen, of kan dat niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Foscam NVR FN3109H
Camera's: FL9912EP
Switch: cisco SF200-24FP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zie hierboven.
Ik begin bijna de IT firma te verdenken, die het hele netwerk daar beheren en pissed waren dat zij het camerasysteem niet mochten monteren (na een offerte vamn 9500€) maar dat lijkt me sterk. . . .
Iemand enig idee? Of is het gewoon pech en zijn ze echt kapot?
...
Beste techneuten,
Een aantal jaar (3) geleden heb ik op het bedrijf van mijn vader een aantal bewakingscamera's gemonteerd.
8 camera's met een NVR.
In de periode van de afgelopen 2 maanden zijn er 5 camera's uitgevallen.
Ik heb het hele systeem, en twee uitgevallen camera's mee naar huis genomen om te kijken of ik er achtrer kan komen wat er aan de hand is.
Als ik thuis het systeem op mijn netwerk aansluit het volgende:
Mijn eigen camera's om het huis, ziet de NVR meteen en ik heb beeld. De "uitgevallen camera's ziet hij wel, maar geen beeld.
ook via de laptop als ik de bewuste camera's wil benaderen: verbinding is geweigerd.
Een IP scanner ziet ook deze camera's gewoon.
De bewuste camera's krijgen hun voeding via een POE switch, eerst verdacht ik dat deze kapot was maar ook met een nieuwe switch hetzelfde resultaat.
Het lijkt wel alsof de software van de camera's is verdwenen, of kan dat niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Foscam NVR FN3109H
Camera's: FL9912EP
Switch: cisco SF200-24FP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zie hierboven.
Ik begin bijna de IT firma te verdenken, die het hele netwerk daar beheren en pissed waren dat zij het camerasysteem niet mochten monteren (na een offerte vamn 9500€) maar dat lijkt me sterk. . . .
Iemand enig idee? Of is het gewoon pech en zijn ze echt kapot?