Net zoals velen zijn wij aan het kijken naar zonnepanelen voor op onze koopwoning. Inmiddels hier op het forum voor Duurzame energie en installaties veel gelezen en proberen wat "bij te leren" over wat nou goed is, dit hangt natuurlijk helemaal af van je persoonlijke situatie. Ik hoop met onderstaande informatie dat jullie enigzins advies kunnen geven over wat wel of niet redelijk is, wellicht vergelijkingsmateriaal hebben? Mocht er informatie missen hoor ik het ook graag, ik heb hier wat punten gebruikt uit het topic over de tips voor het plaatsen van een topic./f/image/vFGYRBjHmgW0QW4zymLLNEwV.png?f=fotoalbum_large)
&
/f/image/F4Zq5kVHG3hWcCGb6bpxmsKs.png?f=fotoalbum_large)
Electra: 2000 KwH?
Kleine side note - Wij woning hier nu een halfjaar met 2 personen. De woning is geïsoleerd (Spouw, muur, dak) en heeft overal kunstof kozijnen / Dubbele beglazing. Ik ga hierboven uit van een gemiddeld verbruik, en kijk tevens naar het huidige verbruik die ik uit de HomeWizard haal. Eventuele plannen voor een airco en/of hybride warmepomp in de toekomst.
Ons doel is om deels onze huidige stroomrekening te dekken doormiddel van zonnepanelen, en nu we nog kunnen te salderen en zo hopelijk binnen 5 tot 10 jaar de zonnepanelen in waarde terug hebben verdient. Er is natuurlijk wat onduidelijkheid over hoelang we op dit moment nog kunnen salderen, dat even terzijde./f/image/5obUAtNfY7FNOc8igapHhkTP.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/BdvJN5QORSNUcTyv4annakvP.png?f=user_large)
/f/image/tf2HSpefaq8ekaMIM78Z4Lv3.png?f=fotoalbum_large)
In bovenstaande offerte is uitgegaan van een jaarlijks verbruik van 3000 Kwh.
Ik hoop hier voldoende informatie aangeleverd te hebben, alvast bedankt voor jullie input
Foto's
/f/image/vFGYRBjHmgW0QW4zymLLNEwV.png?f=fotoalbum_large)
&
/f/image/F4Zq5kVHG3hWcCGb6bpxmsKs.png?f=fotoalbum_large)
Jaarverbruik
Gas: 1200m3Electra: 2000 KwH?
Kleine side note - Wij woning hier nu een halfjaar met 2 personen. De woning is geïsoleerd (Spouw, muur, dak) en heeft overal kunstof kozijnen / Dubbele beglazing. Ik ga hierboven uit van een gemiddeld verbruik, en kijk tevens naar het huidige verbruik die ik uit de HomeWizard haal. Eventuele plannen voor een airco en/of hybride warmepomp in de toekomst.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-FaseBudget en doel
Het budget is +/- 8000Ons doel is om deels onze huidige stroomrekening te dekken doormiddel van zonnepanelen, en nu we nog kunnen te salderen en zo hopelijk binnen 5 tot 10 jaar de zonnepanelen in waarde terug hebben verdient. Er is natuurlijk wat onduidelijkheid over hoelang we op dit moment nog kunnen salderen, dat even terzijde.
Reeds verkregen offertes
/f/image/5obUAtNfY7FNOc8igapHhkTP.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/BdvJN5QORSNUcTyv4annakvP.png?f=user_large)
/f/image/tf2HSpefaq8ekaMIM78Z4Lv3.png?f=fotoalbum_large)
In bovenstaande offerte is uitgegaan van een jaarlijks verbruik van 3000 Kwh.
Ik hoop hier voldoende informatie aangeleverd te hebben, alvast bedankt voor jullie input
[ Voor 1% gewijzigd door Redz0ne op 23-03-2023 13:50 . Reden: aanvulling. ]