Hulp kopie nfc/rfid chip eindhoven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een smart lock op mijn voordeur van mijn appartement.
In de originele sleutel zit een chip.
Met deze chip moet ik de portierdeur beneden openen.
Zodat ik in de appartement-complex kan komen.
Dit wil dus zeggen dat ik nog steeds de sleutel bij me moet hebben.
Nu is dus de vraag of iemand deze chip kan kopiëren voor mij.
Mijn voorkeur is een nfc/rfid sticker.
Maar ik weet niet wat de mogelijkheden zijn.
Want mijn kennis op dit gebied is erg beperkt.
Dus als iemand hier dit kan doen voor mij (tegen betaling).
Of iemand mij kan verwijzen naar een persoon/bedrijf.
Ik woon zelf in Eindhoven dus in de buurt van.
Alvast heel erg bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 07:07
Moet je wel ff wat meer info over de originele sleutel plaatsen, want er zijn nogal wat verschillende soorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 17:21
Is het jouw slot? Heb je toestemming van de eigenaar van het appartementencomplex om deze sleutel (voor eigen gebruik) op deze manier te kopiëren? Het lijkt me dat deze vragen toch gesteld moeten worden om zeker te weten dat jouw beoogde werkwijze ook legaal is... Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGalles
Ik begrijp de vragen over legaliteit, die had ik zelf namelijk ook. Daarom vertel ik hierbij hoe ik te werk ben gegaan en geef ik zoveel mogelijk informatie.

Ik heb het appartement gekocht. Het is dus mijn voordeur en mag zelf bepalen wat voor slot er op zit. De vorige eigenaar er een smart lock er op gezet (vraag me niet waarom). Ik heb natuurlijk een officieel verzoek ingediend bij de beheerder van het complex. Omdat dit de eerste keer is dat er z'n verzoek werd gedaan waren ze in het begin verward. Daarom vroegen ze om meer informatie. Na uitleg waren ze heel erg geïnteresseerd en meewerkend. Maar omdat ze alleen een originele sleutel kunnen leveren en geen druppel, tag enz. heb ik toestemming om er zelf 1 te regelen buiten hun om. Ze vroegen mij wel om hun op de hoogte te houden zodat ze in de toekomst zulke verzoeken beter kunnen behandelen.
Omdat ik het zo legitiem mogelijk wou regelen heb ik gezocht naar bedrijven. En vervolgens contact opgenomen met verschillende bedrijven. Dit was allemaal tevergeefs. Mijn kennis op dit gebied is erg beperkt maar ik weet dat er hobbyisten zijn die er wel mee bezig zijn in verband projecten zoals automatisering en smarthome integratie. En daarom ben ik hier. Er is vast een tweaker die dit doet als hobby thuis of iemand kent.

Wat ter informatie over de originele sleutel betreft.
De beheerder heeft hun leverancier gevragen om meer informatie. Maar hun hebben geen verdere informatie gekregen. Ook heb ik geen informatie welke hun leverancier is. Het enigste dat ik weet is dat het van het merk kaba legic is. Op hun website staat wel dat ze van alles maken. Zoals smartcards / sleutelkaarten, identiteitskaarten, transponders, sleutelhangers, gecombineerde mechanische en elektronische sleutels, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
Wat verdere ontwikkeling.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar RFID en NFC.
En zo ver ik het nu begrijp werkt NFC op een hogere frequentie dan RFID.
Daarom kan een vriend van me met zijn Iphone niet de chip uitlezen.
En aangezien er geen mede tweaker nog hulp heeft aangeboden.
Ben ik nu van plan om maar zelf een RFID reader/writer aan te schaffen.
Dus nu is mijn vraag welke wordt aanbevolen?
En welke software ik kan gebruiken.
Elke hulp is welkom.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 23:15
Als je hier het merk van je smartlock deelt en fotos van het lock en sleutel kunnen we je verder helpen. Zonder deze informatie is het erg lastig om je van advies te voorzien.

Let op, zorg dat de kartels van de sleutel niet zichtbaar zijn op de foto, anders kan deze gekopieerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Famous Copra op 10-04-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
Bedankt voor uw bericht.
De chip is niet voor mijn smartlock, deze werkt perfect.
De chip is van de portier deur beneden om het complex binnen te komen.
Deze sleutel is van het merk kaba legic.
Op de website van kaba legic staat niet veel informatie.
Het is waarschijnlijk een RFID chip die op 125Khz werkt.
Hier ga ik vanuit omdat een NFC lezer niet de chip kan lezen.
Ik heb nog geen manier gevonden om deze uit te lezen.
Dus weet niet voor 100% zeker.
Kunnen RFID readers dan verschillen van elkaar?
Kunnen ze niet alle 3 verschillende frequenties lezen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYWP_47908nuk3gyr9CO9CP_yQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URIOSQUuW1VZKc6dyQD3YBX9.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door McGalles op 10-04-2023 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

Simpele rfid oplossingen bevatten gewoon een key die uit te lezen is (zoals bij je bibliotheek boek) fatsoenlijke implementaties doen in ieder geval encryptie of een vorm van Challege Reponse. Die zijn dus niet eenvoudig te kopiëren en dan heb je contact nodig met de dealer van het slot om nieuwe sleutels in te regelen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ja en die portierdeur is dus niet van jou….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Waarom vraag je niet via de VvE en extra sleutel. Dat zou in zn situatie ook de enige juiste weg zijn. Er wordt dan namelijk ook bijgehouden hoeveel sleutels er in omloop zijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:11
Een andere invalshoek: Zit er geen intercominstallatie waarmee je de voordeur kunt openen? Is daar misschien een slimme oplossing voor? Dan kun je ook met je telefoon de deur openen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
Alsjeblieft lees bovenstaande bericht met uitleg.
Daarin staat duidelijk dat ik toestemming heb van de beheerder. Hoe ik tewerk ben gegaan in verband legaliteit. En welke acties ik heb ondernomen voordat ik hier op de forum kwam. De beheerder is namelijk heel behulpzaam en geïnteresseerd, maar kunnen mij niet helpen omdat ze deze vraag nooit eerder hebben gekregen. Ze kunnen alleen een kopie van de hele sleutel leveren.
In de uitleg staat ook dat ik geen kopie van de hele sleutel wil hebben, hiermee kan de beheerder mij natuurlijk mee helpen. Ik wil alleen een kopie van de chip zodat ik geen extra sleutel bij me hoef te dragen.

Samenvattend:
Ik heb toestemming van de beheerder.
Wil een kopie van alleen de RFID (het liefst een sticker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Buiten dat je berichten lastig te lezen zijn heb je nog altijd de belangrijkste vraag niet beantwoord. Kun je een foto delen van jouw sleutel (zonder het stukje dat is ingeslepen, alleen het stuk waar de NFC chip in zit is belangrijk) en van het kastje waar je de chip bij gebruikt?

Wat je waarschijnlijk nodig hebt is een specifieke chip die met dat specifieke systeem werkt. Er zijn geen honderden verschillende opties, maar toch wel meer dan 5. Daarnaast zul je een apparaat nodig hebben dat met dat systeem werkt om naar de chip te kunnen schrijven, want telefoons met een NFC lezer/schrijver kunnen ook niet zomaar naar ieder type schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
Oon bedankt voor uw bericht.
Ik heb een plaatje van de sleutel bij mijn bericht geplaatst.
Het is een plaatje van de leveranciers website.
Zo ziet de sleutel er uit.

Bij de portierdeur is niks te zien.
Geen merk of tekst, een grijze plaat dat is alles.
Dus zinloos om er een foto van te maken.

Dus een RFID lezer/schrijver kan niet alle RFID chips lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
https://www.dormakaba.com...heet-1220-nl-pdf-data.pdf ?

dan staat er op pagina 2 wel technische informatie..

ben hier ook niet in thuis.. hier hangt een DOM systeem voor de deuren maar gezien de sloten zelf vernield zijn is het niet leuk om uberhaubt tekijken of er nog iets mee te doen is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:31
nieuws: Amazon.com verbiedt verkoop Flipper Zero-multitool in webshop

Dit is toch precies het apparaat dat je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
SMSfreakie schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:14:
https://www.dormakaba.com...heet-1220-nl-pdf-data.pdf ?

dan staat er op pagina 2 wel technische informatie..

ben hier ook niet in thuis.. hier hangt een DOM systeem voor de deuren maar gezien de sloten zelf vernield zijn is het niet leuk om uberhaubt tekijken of er nog iets mee te doen is..
Dankjewel voor de informatie.
Hier kan ik zeker iets mee.
MIFARE DESFire EV2 8kB en MIFARE classic 1kB chips.
Kan ik hiermee verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
Heb gekeken voor een flipper.
Denk dat dit het makkelijkste is.
En denk dat ik daarmee wel de RFID kan kopiëren.
Maar om nu €200,- plus uit te geven om 1 keer een RFID te kopiëren.
Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Lijkt me niet de juiste oplossing. Flipper kan van heel veel een beetje, TS heeft gewoon voor het juiste type NFC/RFID tag een lezer/schrijver nodig die je aan een laptop kunt hangen.

@McGalles je zou iets als deze kunnen proberen: https://www.amazon.nl/-/e...IFARE-Smart/dp/B07W5GSZ6Q

Hier op Amazon een heleboel opties, zowel USB als handheld. Ik zou zeggen bestel er een en als die niet werkt kun je 'm als Nederlandse consument gewoon weer terugsturen. Dan ben je mogelijk voor een tientje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:44
Er zijn twee frequenties waar RFID vaak op werkt 125kHz en 13,56 MHz. Dat een telefoon wel of niet een chip kan lezen bepaalt niet perse welke frequentie er wordt gebruikt.

Naast de frequentie is ook nog het protocol van belang. Zoals je al gevonden hebt staat op pagina 2 van die pdf welke de sleutel ondersteund. Al deze protocollen werken op 13,56 MHz.

Hieruit weten we verder dat de lezer bij de portier deur 1 van deze 4 gebruikt, elk van deze 4 is beveiligd. De bovengenoemde flipper gaat je hier (standaard) niet mee helpen. Het is dus niet zo simpel als een nummertje overkopieren.

Mocht de lezer het MiFare classic protocol gebruiken acht ik de kans echter groot dat je met de juiste apparatuur een aanval kan doen een kloon kan maken.

Hier wat basis om mee te beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door I_IBlackI_I op 10-04-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGalles
De flipper was al geen optie vanwege de prijs.
Ik ga niet zo veel geld uitgeven om maar enkele keren te gebruiken.

De RFID in de sleutel kan 4 protocol's gebruiken zoals in de pdf staat.
Als het de MiFare protocol gebruikt is de kans groot dat ik een kloon kan maken.
Dus zoals Oon zegt, koop een RFID lezer/schrijver die 13,56 MHz gebruikt.
En probeer het simpel weg uit.

Kunt u mij een specifiek lezer/schrijver adviseren?
En kunt u me ook een software advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 13:50

donny007

Try the Nether!

Als het Mifare Classic of DESFire betreft zou je de tag in ieder geval moeten kunnen identificeren met een Android smartphone, de NXP NFC Taginfo app geeft precies de info die je zoekt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
McGalles schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:14:
Daarom kan een vriend van me met zijn Iphone niet de chip uitlezen.
Andere NFC dan betalingen werken ook niet op een iPhone. Apple heeft bepaalde dingen dichtgezet en afgeschermd. Dat is dus geen goede graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:13
Bestel gewoon een nieuwe sleutel met chip. Zaag de baard er af en je hebt al een kleinere chip soort van tag. Wil je nog verder gaan? Sloop dan heel voorzichtig het plastic gedeelte en kijk of je de chip los kunt krijgen. Laatste geeft wel veel kans op breuk...

Alternatief: bel de leverancier vraag wat de VVE moet bestellen om alleen een losse tag te krijgen. En geef dat door aan de VVE en die kunnen het dan bestellen. Want waarschijnlijk kan alleen de VVE dergelijke tags bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52
Wat ik niet begrijp:

Is het nou voor jouw voordeur of is het voor de algemene toegangsdeur tot het complex? Ik heb je uitleg meerdere malen gelezen maar het wordt mij niet duidelijk. Als het voor de algemene toegangsdeur is mag je toch verwachten dat de VvE sleutels moet kunnen beheren, dwz bij laten maken en in kunnen trekken. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat iedereen die daar ooit gewoond heeft toegang kan blijven houden met een kopie van een sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The-Source schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:19:
Waarom vraag je niet via de VvE en extra sleutel. Dat zou in zn situatie ook de enige juiste weg zijn. Er wordt dan namelijk ook bijgehouden hoeveel sleutels er in omloop zijn.
Elke sleutel zal uniek zijn neem ik aan als er een chip in zit, dan maakt het toch niet uit of iemand er 1 of 10 exemplaren van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bszz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:29:
Wat ik niet begrijp:

Is het nou voor jouw voordeur of is het voor de algemene toegangsdeur tot het complex? Ik heb je uitleg meerdere malen gelezen maar het wordt mij niet duidelijk. Als het voor de algemene toegangsdeur is mag je toch verwachten dat de VvE sleutels moet kunnen beheren, dwz bij laten maken en in kunnen trekken. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat iedereen die daar ooit gewoond heeft toegang kan blijven houden met een kopie van een sleutel.
Hij wil geen extra fysieke sleutel maar een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Wie heb je in Eindhoven benaderd? Bel eens met dit bedrijf wellicht dat die nog iets kunnen betekenen: https://omniveste.nl/
Pagina: 1