SinergyX schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:37:
[...]
Zoals in die video ook mooi wordt uitgelegd, reddit is z'n eigen 'kingdom'. Heeft z'n voor- en nadelen, maar blijft in z'n beperkte kring van 'redditeers' (of hoe je die mensen noemt), waar hij ook aanhaalt dat reddit 'vroeger' altijd in de zoekresultaten stond, maar nu zonder toevoeging van reddit het eigenlijk expliciet niet eens meer naar boven komt.
Maar hoe los jij de 'schuur probleem' dan op? Zoek ergens anders? Waar dan? Andere zoekengine? direct op een forum? Prima als jij specifieke topics wil, maar informatie dat overal kan staan (zoals een pot of een hamer die overal kan liggen dan behalve de schuur).
Wat betreft het schuur probleem...
Het begint wat mij betreft letterlijk met "het beeld" dat je iets zoekt in een enorme rommel schuur.
Een berg rommel die je zelf niet gemaakt hebt, maar je weet wel zeker dat jou schat ergens tussen die berg zooi ligt.... Toch?
Als je tussen alle rotzooi jou schat niet kan vinden, zul je eerst moeten filteren... Dieper graven, etc, etc...
Wat ik hierboven opmerk, is de kritiek dat men niets meer kan vinden, maar ik lees nergens echt hoe goed men überhaupt heeft gezocht...
Als ik even vluchtig de top van de berg zooi scan, wat verwacht ik dan.... En als mijn schat niet meteen bovenop ligt, moet ik dan verder in die berg gaan graven? Of kan ik beter een paar vrienden laten meezoeken (vrienden kan je hier zien als extra ogen of een vergrootglas, maw. meer gericht zoeken, of met andere zoekmachines...)...
Ik zie om me heen best vaak mensen wat googlen met 1 hele brede vage term, die dan -na op de 1e zoekpagina en 3 seconden lezen- zuchtend een collega raadplegen omdat hun "gewenste" antwoord niet te vinden is volgens hun. Ja, wat verwacht je dan
.
Mijn ervaring is, dat als je Google gewoon goed voert, de resultaten vaak nog best bruikbaar zijn.
Google kan namelijk veel meer dan een paar keywords verwerken, maar ik ga ervanuit dat iedereen hier dat wel wist?
Het voorbeeld van een character build voor een game...
Wat verwacht je precies te vinden?
Het lijkt namelijk dat je een bepaald beeld verwacht of van een specifieke build (combinatie van gear en weapons?) die alle vakjes uit je fantasie aantikt, maar dan denk ik... Als je al precies weet wat je zoekt... Dan heb je in zon geval toch al je antwoord ?
Of wil je een lijst met mogelijkheden?
En zo ja, weet je wel zeker dat die bestaat? Of ga je er gewoon vanuit dat iemand dat al wel gemaakt zal hebben, maar dat je dat nog niet gevonden hebt?