Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applelost
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik was bezig met een (voor mij) best belangrijk document en besloot hem maar even op te slaan voordat ik hem kwijt zou raken. Op dat moment gaf Word aan dat er iets goed mis was en dat ik de app even opnieuw moest installeren, ik kon niet meer terug naar het document om hem te kopiëren en zo in pages oid te zetten.
Nu is het document dus helemaal weg.

Ik gebruik een MacBook Pro met een legale word app en ook een keurige licentie vanuit de Hogeschool, geen gepruts dus. MacBook komt uit 2020, heeft alle relevantie updates gedraaid etc.
...

Ik heb al gekeken in de prullenbak uiteraard, in de recente documenten van word etc.
Via finder ben ik naar "ga naar map" en dan dit ingevuld: ~/Bibliotheek/Containers/com.microsoft.Word/Data/Library/Preferences/AutoRecovery

Ik heb geprobeerd om via de terminal te werken, deze site gaf dit namelijk aan.

Ik heb zelfs de app geïnstalleerd die ze op bovenstaande site aanraadde, dat is echter zo'n jungle dat ik het niet meer overzie.

Heeft iemand enig idee of en hoe ik er nog bij kan komen? Het bestand is dus ook nog nooit opgeslagen. En ik weet ontzettend goed hoe dom het is niet te saven tussendoor, ookal bestaat er autosave enzo.

Alvast enorm bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... nooit opgeslagen. dan ZOU je in je temp-folders kunnen kijken. Maar over het algemeen is mijn ervaring met dit soort problemen dat bij nooit opgeslagen (en dus geen document-naam) dat de boel bij afsluiten/herstarten gewoon weg is. Nu is dat grotendeels gebaseerd op Windows, maar ik verwacht eigenlijk dat dat bij Mac niet heel anders is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Applelost schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:00:
Ik was bezig met een (voor mij) best belangrijk document en besloot hem maar even op te slaan voordat ik hem kwijt zou raken. Op dat moment gaf Word aan dat er iets goed mis was en dat ik de app even opnieuw moest installeren, ik kon niet meer terug naar het document om hem te kopiëren en zo in pages oid te zetten.
Nu is het document dus helemaal weg.

Ik gebruik een MacBook Pro met een legale word app en ook een keurige licentie vanuit de Hogeschool, geen gepruts dus. MacBook komt uit 2020, heeft alle relevantie updates gedraaid etc.
...

Ik heb al gekeken in de prullenbak uiteraard, in de recente documenten van word etc.
Via finder ben ik naar "ga naar map" en dan dit ingevuld: ~/Bibliotheek/Containers/com.microsoft.Word/Data/Library/Preferences/AutoRecovery
Als je daar naar toe gaat, zie je dan documenten staan? en wat als je die probeert te openen.
Ik heb geprobeerd om via de terminal te werken, deze site gaf dit namelijk aan.
Als je daar kijkt, zie je dingen in je temp directory staan? Zoja, als je hier 'open .' intikt, dan opent hij dat ding in de finder. Dat is wellicht iets makkelijker om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applelost
Wanneer ik in de terminal $TMPDIR heb aangegeven en dus in die map kom, zie ik 2 temporaryItems mappen staan. Een gewoon "op zichzelf", wanneer ik hier dubbelop klik opent hij een map waar niets inzit. Ook staat er een map com.microsoft.word, deze heeft ook een eigen TI map, deze is helaas ook leeg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan ziet het er naar uit dat er geen tempfile (meer) is. Ik denk dat terughalen daarmee vrij onmogelijk gaat worden, omdat er niet echt iets opgeslagen lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applelost
In ieder geval ontzettend bedankt voor het meedenken. Dan kan ik het opgeven en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Tweede keer gaat altijd sneller 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Beginnen met je document een naam geven en opslaan... dan ben je nooit meer kwijt dan wat je tussen twee autosaves hebt gedaan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1