Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delgaranor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-04 09:39
De HP is gedaald naar 1359. Dit lijkt me een goede deal, maar er zijn twee dingen die me opvallen.

1. Er zit alleen een 1TB SSD in, maar geen HDD voor extra opslag. Weten jullie of dit erbij in te bouwen is? Het lijkt me een kleine case. En als ik dat zou doen, verpest ik dan mijn garantie?
2. Er staat in de specs bij Bol dat er maar één DP aansluiting is. Dit lijkt me vreemd als er een 3070Ti in zit. Zou dit evengoed kunnen kloppen?

Verder ben ik benieuwd naar jullie algemene mening.

https://tweakers.net/pricewatch/1847480/hp-omen-25l-gt15-0777nd.html

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
Hier de specs vanuit HP.

Dus ja meerdere DP aansluitingen. Zo te zien ook extra M.2 aansluiting voor SSDs.

[ Voor 11% gewijzigd door I_IBlackI_I op 22-03-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delgaranor
I_IBlackI_I schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:45:
Hier de specs vanuit HP.

Dus ja meerdere DP aansluitingen. Zo te zien ook extra M.2 aansluiting voor SSDs.
Ehh ja.. Ik weet niet waarom ik dit niet kon bedenken. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Als je kan leven met een hoop herrie en slechte upgradebaarheid dan is het een redelijke koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delgaranor
Uszka schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:02:
Als je kan leven met een hoop herrie en slechte upgradebaarheid dan is het een redelijke koop.
Oké dat klinkt niet heel best. Denk dat ik mijn antwoord hier heb.

Ken je degelijke alternatieven die niet duurder worden dan deze? Die wel goed upgradebaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 08:52
Delgaranor schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:28:
[...]

Oké dat klinkt niet heel best. Denk dat ik mijn antwoord hier heb.

Ken je degelijke alternatieven die niet duurder worden dan deze? Die wel goed upgradebaar zijn?
Veelal wordt aangeraden zelf een PC te bouwen (maar dat is typisch iets voor tweakers), of anders een systeem op bijvoorbeeld alternate of azerty te laten samenstellen dmv de assemblageservice. Voor tips kan je de Best Buy Guide bekijken of hier wat topics aflopen, een lijstje samenstellen en dan om feedback vragen. Het is alles bij elkaar wel wat meer werk, maar daar staat dan tegenover dat je een degelijk systeem krijgt met goed waar voor je geld, goede upgradeability en met name kwalitatief goede onderdelen.

Best Buy Guide: review: Desktop Best Buy Guide - Maart 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Maar, een i7 12700 en 3070 ti in een build is niet goedkoper , omdat je betere kwaliteit onderdelen koopt.
Dus je moet ook naar je budget kijken .

Je zou eens een topic kunnen starten met je gewenste gebruik en max budget. Dan kan je vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou ja, gaat het bij een andere OEM-PC veel beter worden? Ja, de lijst met ondersteunde CPU's is erg kort (geen K-versies, geen 13-series) maar zo'n upgrade is toch al niet heel erg interessant, de prestatiewinst is maar beperkt. Er is niet veel bekend over de voeding (waarschijnlijk niet geschikt voor de nieuwe PCIe-specs) maar dat is bij geen enkele OEM erg best, misschien tenzij er een RTX40xx in zit want dan moet het wel - maar dan zit je niet meer in deze prijscategorie.

Als je punt is: OEM is sowieso altijd relatief slecht upgrade-baar, ja, dan heb je natuurlijk gelijk. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is gewoon een m-atx kast mobo en psu. dus zou niet weten wat de upgradebaarheid tegenhoud ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Is gewoon een m-atx kast mobo en psu. dus zou niet weten wat de upgradebaarheid tegenhoud ?
HP gebruikt tegenwoordig inderdaad gewoon standaard afmetingen en aansluitingen.

Qua herrie zal het ook wel meevallen met een 65w CPU, maar ik kan nergens vinden wat voor koeler er op de GPU zit. Voeding is vaak een coolermaster bij deze HP pc's, geen idee welke precies.

@Delgaranor dit is gewoon een mooi systeem voor deze prijs als je geen zin hebt om zelf iets te gaan bouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 23-03-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:02
Het hangt er vanaf wat je met de PC gaat doen. Als je kan leven met de nadelen van een pre-built en 60fps gaming op 1440p wilt bijvoorbeeld voldoet de goedkopere Lenovo Legion T5 26AMR5 (90RC017LMH) ook. De i7 heeft vooral meerwaarde als je bijvoorbeeld aan videobewerking doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:22
Maak er maar een hele hoop herrie van. Een AIO met 1 koeler op een Intel-CPU is vragen om echt veel herrie. Het zijn verder mooie PC's als ze er tenminste een degelijke waterkoeler opzetten met 3 fans ipv 1 fannetje. Daarbij zal de CPU zeker gaan throttlen en heb je een kat in de zak.

Mijn oprechte vraag is 'waarom' er zoveel bezuinigd is op de koeling.

Mijn eerlijke mening is om er van weg te blijven, sorry.
Pagina: 1