Toon posts:

Harde schijven worden net allemaal getoond in left panel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 23:04
Hi,

Na een installatie van windows 11 heb ik een eigenaardig "probleem".

Niet alle harde schijven in mijn pc zijn zichtbaar in het linkerpaneel onder de "Desktop" dropdown. Plaatjes zeggen meer dan woorden;

Zoals te zien is zijn de E en F wel zichtbaar, maar de C en D niet.

De betreffende schijven, al lijkt me dit irrelevant:
C: Intel 670p m2
D: Samsung evo 970 pro m2
E: WD 2tb - klassieke hdd
F: Samsung evo 840 ssd

Wat ik al geprobeerd heb:
- Slepen / Snelkoppeling proberen te maken, nope
- Google; krijg echter alleen hits over het partitioneren van de schijven, maar dat is het probleem niet omdat ze wel zichtbaar zijn onder de "map" Desktop.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Beste antwoord (via enira op 22-03-2023 21:51)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
Ze horen daar juist niet te staan. Alleen removable drives. Heb je ooit USB drives gehad met E en/of F als schijfletter?

Hier staat iets over een manier om ze met regedit aan of uit te zetten: https://www.elevenforum.c...lorer-in-windows-11.3043/

Alle reacties

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-06 21:52
Je 4 schijven zijn zichtbaar onder de 'This PC' dropdown, waar ze horen. Hoe je de schijven E en F nog een tweede keer zichtbaar hebt gekregen is mij niet duidelijk.

• Reinier
"Desktop" heeft er toch niks mee te maken?

Is het de Quick Access waar die schijven niet bij staan?

• enira
HUW schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:24:
Je 4 schijven zijn zichtbaar onder de 'This PC' dropdown, waar ze horen. Hoe je de schijven E en F nog een tweede keer zichtbaar hebt gekregen is mij niet duidelijk.
Dit was bij mijn vorige Windows 10 installatie volgens mij ook zo. :P Voor accessibility zou het echt veel fijner zijn als ze ook bij E en F stonden, aangezien ik de "this pc" dropdown eigenlijk niet gebruik
Reinier schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:29:
"Desktop" heeft er toch niks mee te maken?

Is het de Quick Access waar die schijven niet bij staan?
Ik bedoelde dus "This PC" en niet "Desktop". Het niveau dáárboven is wel Desktop haha!
Maar nee, zie volgende screenshot, is wel degelijk een ander niveau:

Aan "Quick Access" toevoegen kan, maar die staat default ook ingeklapt omdat ik het menu amper gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door enira op 22-03-2023 20:38]

• Reinier
Duidelijk. Dan sluit ik me aan bij @HUW denk ik :)

• Reinier
En als je in een leeg stuk van die sidebar (navigation pane) klikt op "Show all folders" e.d., gewoon eens uitproberen wat er dan gebeurt?

• enira
Reinier schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:50:
En als je in een leeg stuk van die sidebar (navigation pane) klikt op "Show all folders" e.d., gewoon eens uitproberen wat er dan gebeurt?
Helaas, dat veranderd de view wel een beetje, maar niet zodat ook daadwerkelijk alle schijven zichtbaar worden.
Nu ben ik wel benieuwd, hoe ziet dit er bij iemand anders uit? Zijn daar E en F bij wijze van helemaal weg in dat onderste gedeelte?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Reinier
Ze horen daar juist niet te staan. Alleen removable drives. Heb je ooit USB drives gehad met E en/of F als schijfletter?

Hier staat iets over een manier om ze met regedit aan of uit te zetten: https://www.elevenforum.c...lorer-in-windows-11.3043/

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:48
- ik snap je probleem niet.
- desktop is niet je computer, maar je map 'Bureaublad'.
- ik zie al je schijven onder 'This PC' dus ik snap je probleem niet.
- Microsoft klooit iedere keer weer met de verkenner. Zogenaamd om het makkelijker te maken. Met mensen die het niet meer begrijpen, als resultaat.

EDiT:
Klik eens (in je verkenner) op Home.
Dan op de 3 puntjes (helemaal rechtsboven in je verkenner)
Dan op 'Opties'.
Dan het vinkje weghalen bij "veelgebruikte mappen weergeven".
Dat ruimt je "navigation pane" waarschijnlijk een beetje op.
Zodat je bovenin je 'quick access' mappen hebt.
En daaronder je "Deze PC" met al je harddisks.

[Voor 37% gewijzigd door zetje01 op 22-03-2023 21:51]

• enira
Reinier schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:19:

Dit was inderdaad het probleem.

Toen ik uit de Windows setup kwam, zat de USB stick er nog in met extra partities. Deze waren E en F.
Via je link heb ik deze entries weten te verwijderen.

Thanks!
zetje01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:29:
Klik eens (in je verkenner) op Home.
Dan op de 3 puntjes (helemaal rechtsboven in je verkenner)
Dan op 'Opties'.
Dan het vinkje weghalen bij "veelgebruikte mappen weergeven".
Dat ruimt je "navigation pane" waarschijnlijk een beetje op.
Zodat je bovenin je 'quick access' mappen hebt.
En daaronder je "Deze PC" met al je harddisks.
Even snel geprobeerd toen ik de fix tijdelijk had teruggedraaid, het ruimt wel wat op, maar niet die schijven.
Toch bedankt voor de suggestie!

[Voor 32% gewijzigd door enira op 22-03-2023 21:54]

• Reinier
d:)b
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee