Alternatief MijnDomein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-05 20:26
Ik ben op zoek naar een alternatief voor MijnDomein. Ik host op dit moment 3 websites met mail via hen. Sinds kort zijn zij overgestapt op een nieuw systeem voor e-mail. Sinds de overstap veel gedoe en voor een van mijn websites inmiddels een week geen toegang tot mail met verlies van offertes tot gevolg.
Ik heb meermaals contact gezocht via de helpdesk maar die reageren erg traag.
Naast de hosting heb ik zo’n 10 domeinnamen via hen geregistreerd.
Hebben jullie een tip waar ik het beste heen kan? Ik zoek een partij waar ik alles kan onderbrengen met een goede helpdesk. Ik vind het prima om iets meer te betalen mits het dan ook goed is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:06
Er zijn een hele boel partijen hiervoor.
Het makkelijkste is om een partij te kiezen die zowel de domeinregistratie als de hosting kan doen.

XXL Hosting heb ik erg goede ervaringen mee, en ze zijn recent uitgeroepen als best gewaardeerde hostingprovider van 2022 -> https://www.webhosters.nl...-gewaardeerde-webhosters/ door de enorm behulpzame helpdesk.

Maar ook Cloud86 heeft een hoop goede reacties.
Momenteel heb ik mijn domeinregistratie bij Cloud86 staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarum
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Hier goede ervaringen met Vimexx! Ooit begonnen bij webruimtehosting, maar door de fusie terechtgekomen bij Vimexx. Wat mij betreft prima support en prima opties binnen de hostingpakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:13
Hier goede ervaring met https://www.hostnet.nl.

Enfin…zoveel mensen, zoveel verhalen.

Succes met je zoektocht!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
Kijk ook eens naar https://www.vedaweb.nl is een erg fijne partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 08:52
Ik zit helaas ook bij mijndomein en sinds het nieuwe systeem is het inderdaad een drama.
Alles en iedereen krijgt de schuld, maar aan het nieuwe systeem ligt het niet…
Jammer genoeg zit ik weer net weer een jaar aan vast anders was ik ook op zoek gegaan naar een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Antagonist zit ik nog bij support gaat achteruit en prijs omhoog beetje bij beetje naar Weboke aan het gaan reageren snel en kundig in elk geval.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 23-03-2023 17:51 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:52
RobbyTown schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:50:
Antagonist zit ik nog bij support gaat achteruit en prijs omhoog beetje bij beetje naar Weboke aan het gaan reageren snel en kundig in elk geval.
Ik ben ook al jaren tevreden met web ok
Reageren meestal binnen enkele uren, met een oplossing. Soms de volgende dag als ik mijn ticket na 4 inschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ongepast
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Webhosting is heel erg afhankelijk van je behoeftes. Als je waarde hecht aan iemand kunnen bellen / direct chatten is hostnet wel een goede, die hebben een legertje callcentermedewerkers en chatters zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 08:52
Ongepast schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:43:
Webhosting is heel erg afhankelijk van je behoeftes. Als je waarde hecht aan iemand kunnen bellen / direct chatten is hostnet wel een goede, die hebben een legertje callcentermedewerkers en chatters zitten.
Persoonlijk vind ik het erg prettig om gewoon iemand te kunnen bellen.
Ik ben nu al 2 maanden aan het mailen met mijndomein, terwijl het met een paar telefoontjes opgelost zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Transip kan ik in ieder geval afraden. Meermaals al downtime van VPS servers gehad (en zelfs 1-2 dagen dataverlies door een SAN storing) waarbij er vanuit hun helemaal niets proactiefs gebeurd. Tenzij je zelf monitoring ingesteld hebt en zelf op het reboot knopje gaat drukken is je VPS permanent down door storingen aan hun kant.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Ruben279 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:05:

XXL Hosting heb ik erg goede ervaringen mee, en ze zijn recent uitgeroepen als best gewaardeerde hostingprovider van 2022 -> https://www.webhosters.nl...-gewaardeerde-webhosters/ door de enorm behulpzame helpdesk.
O.b.v. 30 reviews. Is dat representatief om als beste hostingprovider uitgeroepen te worden? 30 5-sterren reviews verzamelen is makkelijker dan bijv. 150 reviews 5-sterren reviews verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

dbzokphp schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:23:
[...]

O.b.v. 30 reviews. Is dat representatief om als beste hostingprovider uitgeroepen te worden? 30 5-sterren reviews verzamelen is makkelijker dan bijv. 150 reviews 5-sterren reviews verzamelen.
Er zijn meer review plekken:
https://www.feedbackcompa...reviews/xxl%2dwebhosting/ 190 stuks

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 25-03-2023 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Alle reviews op deze website zijn ouder dan 12 maanden, eentje uit 2022. Hoewel ik best geloof dat ze erg goed zijn hoor. Er zijn ook veel andere providers die ook zeer hoog beoordeeld worden en over veel meer reviews beschikken. Naar mijn mening zou dat ook meegenomen moeten worden in de berekening.

Als je bijvoorbeeld 150 (eerlijke) reviews verzameld is het naar mijn mening onmogelijk om een gemiddelde score van 5/5 te halen, wat XXL Webhosting heeft behaald o.b.v. 30 reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

dbzokphp schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Alle reviews op deze website zijn ouder dan 12 maanden, eentje uit 2022. Hoewel ik best geloof dat ze erg goed zijn hoor. Er zijn ook veel andere providers die ook zeer hoog beoordeeld worden en over veel meer reviews beschikken. Naar mijn mening zou dat ook meegenomen moeten worden in de berekening.

Als je bijvoorbeeld 150 (eerlijke) reviews verzameld is het naar mijn mening onmogelijk om een gemiddelde score van 5/5 te halen, wat XXL Webhosting heeft behaald o.b.v. 30 reviews.
Klopt maar klagen doen mensen sneller dan iets positiefs vertellen. Als het een rampzalige host was waren daar vast wel reviews over te vinden.

En andere hosters die veel meer reviews hebben (neem Antagonist) waarschijnlijk ook iets meer klanten dan xxlhosting. Dan is het logisch dat die ook meer reviews hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@Bretting

Je hebt 10 domeinen en professioneel gebruik. Kies daarom een professionele domeinleverancier zoals Transip. Die ondersteunen alle DNS records die ik ooit nodig had (inclusief een aantal weinig gebruikte) en je kunt heel simpel een MX record of TTL (time-to-live) wijzigen om email om te leiden. De TTL kan worden verlaagd als je bijvoorbeeld een verhuizing voorbereid, zo is de downtijd minimaal.

Kies daarnaast een andere provider voor het leveren van de diensten zoals email en websites. Dat hoeft niet bij dezelfde partij.

Als je kundig bent kun je ook een vps nemen en zelf email en web configureren. Zodoende heb je zelf het beheer. Aangezien ik alles zelf doe heb ik geen advies over mail/web-providers.

Het voordeel van het scheiden van DNS en web/mail is dat je te allen tijde alles kan verhuizen, of de hoster meewerkt of niet. Als de hoster het laat afweten heb je zo maximale zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

mrmrmr schreef op zondag 26 maart 2023 @ 00:33:

Kies daarnaast een andere provider voor het leveren van de diensten zoals email en websites. Dat hoeft niet bij dezelfde partij.

Het voordeel van het scheiden van DNS en web/mail is dat je te allen tijde alles kan verhuizen, of de hoster meewerkt of niet. Als de hoster het laat afweten heb je zo maximale zekerheid.
Klopt maar bijvoorbeeld Antagonist valt dan af. Bij webhosting van ze ben je verplicht een domein af te nemen bij hosting pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 09:04
Als hobbyist kan ik melden dat ik sinds 2007 bij Strato zit. Nooit een probleem gehad. Ik gebruik alleen eenvoudige hosting met email, met natuurlijk een eigen server en de nodige omleidingen. Qua prijs goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 09:02
Na omzwervingen ben ik uiteindelijk bij https://www.one.com/nl/ terecht gekomen.
Pagina: 1