4 G router ter vervanging van ASDL verbinding (Frankrijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans2011
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo, voor mijn vakantiewoning in Frankrijk zoek ik een oplossing voor het volgende probleempje:
Mijn huidige internetverbinding is ADSL via een bovengrondse telefoonlijn. Deze lijn wordt binnenkort vervangen door dezelfde lijn, maar nu ondergronds. Ik moet een deel van de graafkosten betalen, schatting tussen 1,5 en 4 mille. Ik bespaar jullie het hoe en waarom.
Uit kostenoverweging wil ik de huidige verbinding vervangen door een 4G router aan te schaffen. We hebben een antenne op ca 1,5km afstand staan en recentelijk met een telefoon een hotspot aangemaakt en hiermee via een Ipad naar de TV gestreamd. Ging eigenlijk vrij goed, download snelheid tussen de 40 en 60 Mbps.
Voordat ik de gemeente zeg dat ik niet meebetaal en dus wordt afgesloten van mijn telefoonlijn (alleen internetgebruik) heb ik de volgende vragen:
Kan ik ervan uitgaan dat een 4G router net zo snel is als de hotspot oplossing?
Als ik een dergelijke router neem met een abonnement (ZTE MF286R) met 200G /mnd a Eur 35/mnd, waar ik het hele jaar voor betaal, terwijl ik maar ca 6 mnd/jr daar ben, is dan een door Tweakers goed geteste router in combinatie met een 200G simcard á Eur 15 een vergelijkbaar alternatief? Betaal dan alleen als ik daar ben.
Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Prima plan, Teltonika heeft mooie 4/5g oplossingen.
Je moet idd zelf kiezen hoe je de data inkoopt.
Ik zou iets kiezen met een buiten antenne, dat zorgt voor het beste signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:02
B818 van Huawei is ook een top modem. meerdere keren 150+mbps mee gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:02
Lebara heeft ook 200GB voor 19.95 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:43
Je kunt natuurlijk prima via 4/5 G met een data abonnement gebruik maken van internet. Houd er wel rekening mee dat als je TV gaat kijken of nu (of in de toekomst) vanuit het huisje wilt werken je enorm snel door die data heen bent en een vaste lijn gewoon fijner en onbezorgder werkt.

Offtopic maar ik neem aan dat als ze gaan gravendirect glasvezel gaan aanleggen en niet nu nog koper in de grond gaan stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

jongetje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:26:

Offtopic maar ik neem aan dat als ze gaan gravendirect glasvezel gaan aanleggen en niet nu nog koper in de grond gaan stoppen...
Fransen, je weet het dus maar nooit :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je echt TV kijkt zou ik zeker ook een schotel overwegen. Maar als je er bent kan je toch gewoon je nederlandse 4G abbo gebruiken of heb je binnen geen bereik met je mobiel?
Aan de andere kant je woont daar (hebt daar een huis) bedenk wel dat meedoen ook een bijdrage is in het grotere geheel van de gemeenschap. Denk aan de sociale gevolgen van niet meedoen. Is natuurlijk ook erg afhankelijk van de plaats etc.. Kortom kijk ook naar het grotere geheel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1