Op zoek naar een 2 in 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Hallo allemaal.

Ik ben al een tijd op zoek naar een 2 in 1 laptop voor mij en mijn partner. Deze week wil ik de knoop door hakken en er dan toch echt een aanschaffen. Omdat jullie mij in het verleden al vaker enorm hebben geholpen met dure aankopen (en zelfs het bouwen van een PC die het 8 jaar later nog doet) dacht ik, ik stel hier voor de zekerheid nog mijn vraag.

Ik ben op zoek naar een 2 in 1 laptop. Deze is bedoeld voor de volgende functies:
- Simpele administratie en printen. Word, excel.
- Snel internetten
- Streamen van Netflix, Disney. Dit eigenlijk grotendeels in de tablet modus. Touchscreen is een vereiste.
- Er moet een simpel spelletje op gespeeld kunnen worden. Denk aan (Oldschool) Runescape of Sims 4. Niet echt zware dingen dus.
- Ik wil er wel een aantal jaren mee kunnen doen. Ik geef dus liever ietsjes meer uit als dat er voor zorgt dat de laptop over een aantal jaar nog snel is.

Ik was zelf aan het vergelijken en kwam op de volgende 2 opties uit bij Coolblue: https://www.coolblue.nl/vergelijken/914468/914442

Nu heeft de goedkopere laptop en mooier scherm maar mindere audio en een kunststof behuizing. Daarom mijn vraag aan jullie. Wat raden jullie aan? Of hebben jullie misschien zelfs een hele andere aanbeveling.

Mijn budget is 1000 euro (of minder). Mocht dit echt niet lukken voor mijn eisen dan kan dit altijd nog wat omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door bjorn44 op 24-03-2023 11:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Ik zie in de best buy nu ook de https://www.coolblue.nl/p...60-13-np730qed-ka1nl.html welke wel mijn aandacht trekt. Ik vraag mij alleen af of deze iets als Sims 4 aan zou kunnen (lage/ medium settings). Het zou fijn zijn als mijn partner dit er zo nu en dan op kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zet even je budget in je startpost :)

ik zie je al de best buy noemen, hier zijn al BBG's op een rijtje (chronlogisch) op Tweakers.

categorie: Laptops

Mischien is dat handiger dan toevallig tegen een BestBuy aanlopen op de site van Coolblue ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Fraggert op 24-03-2023 11:23 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorn44
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:21:
Zet even je budget in je startpost :)

ik zie je al de best buy noemen, hier zijn al BBG's op een rijtje (chronlogisch) op Tweakers.

categorie: Laptops

Mischien is dat handiger dan toevallig tegen een BestBuy aanlopen op de site van Coolblue ;)
Budget is toegevoegd! Ik had de laatste laptop overigens uit de best buy van februari =). Ik heb de andere ook doorlopen maar dit zijn over het algemeen geen 2 in 1 laptops.

Ik ga trouwens vanavond langs de winkel om wat laptops in het echt te bekijken. Toch fijn om even te zien hoeveel kleiner 14 of 13,3 inch nou is ten opzichte van een 15,6 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

Sims4 draait hier op een stokoude i5 laptop (gen 3 geloof ik) dus alles wat je hebt geselecteerd zal werken.

Wat is precies de reden van touch? Zie die reden niet specifiek in je argumenten.

Of wil je zo'n ding dat je dus als een tentje neer kan zetten om te Netflixen en dan op het scherm kunnen tikken om te pauzeren? Op welke afstand ga je m gebruiken dan? Want 13,3 is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Barrycade schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:36:
Sims4 draait hier op een stokoude i5 laptop (gen 3 geloof ik) dus alles wat je hebt geselecteerd zal werken.

Wat is precies de reden van touch? Zie die reden niet specifiek in je argumenten.

Of wil je zo'n ding dat je dus als een tentje neer kan zetten om te Netflixen en dan op het scherm kunnen tikken om te pauzeren? Op welke afstand ga je m gebruiken dan? Want 13,3 is vrij klein.
Bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat de Sims geen problemen gaat opleveren :D

De reden voor touch en een omklaapbaar scherm is omdat hij ook als tablet gebruikt zal worden. Vooral op de bank en in bed.

De reden van aankoop is vooral dat mijn vriendin iets heeft om de Sims op te spelen en haar administratie/ printen etc op te doen. Zo hoeft ze niet telkens mijn werk/ game PC te gebruiken. Voor mij functioneert het als een tablet voor op de bank/ vanuit bed. Ik ga er dan Netflix/ Youtube op kijken en zo nu en dan wat OldSchool Runescape spelen. Ook neem ik hem af en toe mee als ik onderweg wat tekstverwerking moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door bjorn44 op 24-03-2023 12:05 ]

Pagina: 1