After Effects en andere grafische software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo allemaal,
In mijn vrije tijd besteed ik veel al tijd aan grafisch ontwerp in verschillende software paketten. Hiervoor wil ik graag een nieuw systeem gaan aanschaffen die krachtig genoeg is om verschillende processen te kunnen uitvoeren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik maak grafisch ontwerpen en maak gebruik van diverse programmas zoals after effects, premiere, Davinci, illustrator etc net wat voor software ik voor de klus nodig heb. Momenteel als ik met after effects werk merk ik dan mijn oude beestje het gewoon niet aankan daarom zoek ik goed krachtig systeem hiervoor

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf wil ik een budget aanhouden voor alleen de kast van ongeveer 3500€ +/-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, over het algemeen ik wil starten met een nieuw schoon systeem, hooguit dat ik mijn oude HDD overzet in mijn nieuwe kast

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een goede CPU, geheugen en videokaart nodig te hebben. Ik heb gekeken bij puget systems wat er zoals wordt gebruikt bij hun builds met name als het gaat om After effects

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat betreft behuizing en koeling ben ik een groot liefhebber van Be Quiet, CPU heb ik eigenlijk altijd al wel Intel gebruikt en daarom dan nu ook gekozen voor de i9 variant. Wat betreft qua moederbord altijd een MSI gehad, maar lees goede verhalen over de Asus Pro Art Z790. Al om al is dit een selectie waarvan ik denk dat ik erg ver mee kan komen maar sta zeker open voor sugesties.

Ga je overklokken?
Verwacht het niet direct maar mocht dat het geval zijn wil ik wel de optie kunnen hebben.

Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor advies ik heb het een en ander uitgezocht op internet en onderstaand een overzicht daarvan gemaakt. Mochten jullie andere ideeën hebben sta ik daar zeer zeker voor open 😊

Dit is een overzicht van de build die ik in gedachten heb.

https://nl.pcpartpicker.com/user/xavi2503/saved/#view=Jm6Qyc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMRUa5Tp7dZPpiZDTSbuaFJJzQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axAZfoNaNbx7lyCFJXXkfpvL.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

maak even een pricewatch lijstje. hoe kun je hier vinden.

je hebt nu 2*64 gb ram in je lijstje staan.
de darkrock pro 4 koeling gaat niet voldoende zijn voor de i9 13900k als je deze koel wilt houden moet je naar de waterkoeling toe. zie deze test

tldr
"Voor de Core i9 13900K zou je moeten kijken naar een serieuze waterkoeler, liefst een custom loop."

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
HI @Eentje

Klopt het moederbord kan max 128 gb hebben dus wou 4x 32 gb kiezen vandaar dat ik dus 2x 64 gb heb.

Ah oke das een goede om te weten, ik had juist gelezen dat het weinig invloed zou hebben maar blijkt dus niet zo te zijn.

Zou dit dan een goede optie zijn ?

uitvoering: be quiet! Silent Loop 360mm

[ Voor 4% gewijzigd door xavi2503 op 22-03-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

heb je echt 128gb nodig?
ik ben zelf geen fan van waterkoeling en heb er ook 0.0 verstand van. iemand anders op forum kan je daar vast wel mee helpen.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
Nee misschien niet en wellicht zelfs een overkill maar als de mogelijkheid er is waarom niet toch.

Ja ik heb er zelf totaal geen ervaring mee en zie dan ook verschillende verhalen erover. Hopen dat iemand anders dan toch kan adviseren op dit gebied