No internet via Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mildred
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09-2023
Ik heb onlangs een abonnement op internet genomen bij budget-alles-in-1. Mijn tv zegt via melding op scherm 'wired network is connected' maar in de settings staat er no internet via Ethernet. in de instellingen staan wel IPadress en subnet mask maar geen DNS en gateway gegevens. Ik heb gechat met Budget maar die kunnen het niet oplossen. Ik heb gebeld met budget en die hebben me de router laten resetten en zegggen dat als het nog niet lukt dat er een nieuwe kabel in moet. Maar de tv zegt toch dat er een wired connection is? Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zou het kunnen dat de tv niet op DHCP ingesteld is? Krijg je een IP adres uit de scope die op het modem ingesteld is (oftewel, zit de tv in hetzelfde netwerk segment als andere/draadloze apparatuur)? Heb je een laptop liggen met ethernet aansluiting om op de plaats van de tv te testen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Sluit eens een laptop/PC aan ipv een TV, dat diagnosticeert wat eenvoudiger. Hoe ligt die kabel? Welk schema is hij mee gekrompen? Als het een adres is als 169.x.x.x, dan is dat een loopback, en heb je dus geen verbinding, of een niet goed werkende DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Vul eens in in de gateway 192.168.2.254 en in de DNS 1.1.1.1 of 8.8.8.8

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mildred
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09-2023
Ah, wat fijn direct reacties. Ik heb gateway 192.168.2.254 en in de DNS 1.1.1.1 of 8.8.8.8 geprobeerd maar dat hielp niet Ik moet nu laptop met internetaansluiting zoeken. Ik houd u op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je modem/router/nat/firewall/dhcp/dns apparaat van je provider een DHCP server heeft, en de kabel is in orde, dan zal het wel gek moeten zijn dat je geen IP adres krijgt, tenzij er óf in de apparaten, óf in de kabel iets 'gammel' is. Vandaar dat ik ook vroeg: "wat voor kabel schema gebruik je, en hoe ligt de kabel". Persoonlijk vindt ik daarom connectie-lampjes altijd wel fijn, maar dat zit doorgaans niet op een TV, en je hebt ook niet echt de ruimte om even 'ipconfig' in te tikken. Mocht je ook iets afwijkends van T-568B zien op de kabel, dan heb je ook een mogelijke verklaring, zeker omdat TV's eigenlijk altijd 100mbit zijn, en daardoor per definitie maar twee paar gebruiken.

Weten wát je DHCP aan local meuk uitspuugt zal ook fijn zijn. Op IPV4 heb ik bijvoorbeeld 192.168.178/24 (dus 255.255.255.0) staan, met de gateway op .1, en de standaard DHCP range tussen 2-100. Mocht ik een IP adres willen hardcoden zal een 192.168.2 voor mij niet werken dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Welk IP-adres en subnetmask krijg je?
En, heb je een ander apparaat (laptop, telefoon), waarvan je een IP-adres en subnetmask kunt laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47
- hoe heb je alles met elkaar aangesloten (zit er nog een switch tussen, of rechtstreeks router > tv)
- welk ip adres krijgt je tv (bijv 192.168.x.x, of 169.254.x.x)
- merk en bouwjaar tv

Ik begrijp dat je interactieve tv hebt?
Dan heb je een tv-ontvanger gekregen, zit daar de netwerkkabel dan in?

[ Voor 13% gewijzigd door EverLast2002 op 22-03-2023 14:04 ]

Pagina: 1