Grafische kaart voor Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zoek een?
Grafische kaart voor Photoshop

Wat is je budget?
maximaal €200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Desktop W10, CPU i5 4690 met Intel HD Graphics 4600, geheugen Vengeance Corsair 16GB, Mobo Gigabyte Z97-D3H-CF, OS op Crucial MX200,

Mijn Photoshop krijgt regelmatig updates via Adobe Creative Cloud, de laatste tijd heb ik problemen die ik voorheen niet had: als ik bijvoorbeeld een gereedschap als de Quick Selection Tool gebruik, of 'Select and Mask....' dan bevriest het programma en sluit na een tijdje af, vaak krijg ik dan ook een schermpje met de mededeling dat er een fout is opgetreden en of ik het probleem door wil sturen naar Adobe.

Al eerder kreeg ik een schermpje met de vraag of ik de driver voor de grafische chip wilde updaten maar volgens Intel zit de nieuwste update daar al in. Ik vermoed dat die chip het niet meer kan bijbenen en dat er een nieuwe grafische kaart nodig is.

Heb al zitten zoeken maar het aanbod is zo groot en divers dat ik niet wet welke kaart nou bij uitstek geschikt is voor Photoshop. Naast fotobewerking doe ik verder niets bijzonders, gamen helemaal niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:14
Begin eerst eens met Adobe CC eens opnieuw te installeren of te repareren. Mogelijk dat het ook gewoon daarin zit. Open eens taakbeheer wanneer je Photoshop gebruikt, staat dan je Intel HD graphics op 100% of je processor zelf?

Mogelijk een behoorlijk belangrijke vraag, wat voor een voeding heb je op dit moment in je systeem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Dat eerste, Adobe opnieuw installeren, heb ik al gedaan, zonder effect. Wanneer ik taakbeheer open als Photoshop in gebruik is zie ik dat de processor tussen de 0.1 en 0.6 % gebruikt, GPU tussen 0 en 0.3%.

Heb nog wat verder zitten zoeken in Photoshop zelf: bij Edit>Preferences>Image Processing 'Selections Processing' veranderd van Faster in More Stable en dat lijkt te werken; verschillende bewerkingen uitgevoerd zonder dat het programma bevriest.

Ook heb ik via Edit>Preferences>Performence 'Use Graphics Processor' eens uitgevinkt, hielp wel maar je schakelt er ook wat opties mee uit.

Voeding was ik vergeten, is Sea Sonic Platinum 400W, fanless.