Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bolle_Jantje
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-01 16:54
Goedemorgen,

Een vraag mbt de elga Ace.

Heb je een nefit open therm converter nodig om de elga 4kw samen met een nefit ketel te laten draaien?

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05:51

DIY

@Bolle_Jantje Je kunt kiezen hoe je de Elga Ace een cvketel wil laten aansturen: remeha's Rbus, opentherm of aan/uit.
De Rbus valt natuurlijk af als je geen Remeha ketel hebt. Je kunt het beste starten met aan/uit. Loopt dat goed zou je de Nefit opentherm converter kunnen kopen. Geen garantie dat je het zonder storingen aan de praat krijgt en houd.

[ Voor 19% gewijzigd door DIY op 22-03-2023 20:34 ]

• Nelesss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het type ketel wat de verstandigste keuze is. In de meeste gevallen is aan/uit een betere combinatie dan opentherm naar mijn idee. In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een Nefit ketel die een minimaal vermogen heeft van 11kw. Deze 11kw is in de meeste gevallen al ruim voldoende of zelfs teveel. Opentherm zou in mijn geval alleen maar resulteren in een pendelende ketel aangezien de aanvoertemperatuur bijvoorbeeld op 50 graden wordt gehouden door de Elga. Uiteindelijk ervoor gekozen om het vermogen volledig terug te draaien en de maximale aanvoertemperatuur op 70 graden te zetten. Maximale aanvoer wordt nagenoeg nooit behaald aangezien de woonkamer temperatuur al eerder het gewenste niveau bereikt heeft.

• JBtL
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-11 20:07
Ik heb een Elga Ace draaien met een Nefit ketel zonder opentherm converter. De meer recente modellen (hier uit 2016) hebben die namelijk niet nodig en praten uit zichzelf OT, check dus even goed welk type je hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door JBtL op 23-03-2023 01:03 ]

Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler

• Ryp
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-01-2024

Ryp

G

[ Voor 100% gewijzigd door Ryp op 25-09-2023 00:26 ]