Kan iemand mij vertellen of ik opgelicht wordt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry13
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik denk dat ze mij proberen op te lichten.
Ik heb vorig jaar geld geinvesteerd in crypto bij een bedrijf onotex genaamd
Dat geld was ik kwijt €500 dacht ik omdat ik totaal geen contact kreeg met het bedrijf na de investering
Nu werd ik vorige week gebeld door iemand die zei dat het geld van onotex terug kan naar mij en dat het meer is geworden is.
Ik moest Atomic wallet installeren en daar is het geld in ETH in gezet.
Ik heb zelf €50 aan ETH in de wallet gestort om de fee te betalen.
Nu moet ik 10% van het totaal bedrag storten in Binance zegt hij om zo de transactie mogelijk te gaan maken voor het overmaken van Atomic naar Binance
Zie afbeelding hoe mijn wallet in Atomic is. is het echt of fake die 6.5135 ETH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ty6ykqjf-Rn0bB2tFdZjniC5bvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phhvrCrBbwbpo0iTgBQ1TtGC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door barry13 op 22-03-2023 09:58 ]

Beste antwoord (via barry13 op 22-03-2023 11:05)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

Scammer zegt dat zijn scam geen scam is. Meer nieuws volgt.

Zeg hem maar dat 'ie 500 van die 1600 pakt om de kosten te dekken en de rest naar jouw normale wallet overmaakt. Schijnbaar hoeft hij daar zelf maar 160 euro voor in te leggen dus houdt 'ie nog 340 euro winst over. Als dat niet kan, tsja, raar. Verder gewoon negeren dus.

[ Voor 69% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2023 10:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Geen idee. Crypto is in ieder geval geen investering volgens de definitie van het woord. Het tweede deel van je post klinkt zo ongeveer 1 op 1 hetzelfde als verhalen van Nigeriaanse prinsen. Als je je al had neergelegd bij het kwijt zijn van 500 euro zou ik die 500 euro lekker 500 euro laten blijven en dat niet verder op laten lopen. Nou ja, 550 is het kennelijk al geworden en je bent hard op weg richting 700 zo te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2023 09:59 ]

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 18:32
Waarom zou je geld moeten storten om geld overgemaakt te krijgen? Natuurlijk word je opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:08

Coldcat

HODL

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:39
Ja dat ziet er aardig fake uit. Je hebt namelijk zelf ook ETH gestort, dat is die 0,021044 ETH. Die andere lijkt een of andere nep ETH token en daar heb je er dus 6,51 van. Als dat ook ETH was, dan had je nu 6,53 ETH moeten hebben.

Zie je ergens een wallet ID in die app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 22:23
Alleen al zoeken naar Onotex krijg je redflags. + wat hierboven gezegd wordt. Geld storten om geld te krijg is al een hele oude truc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 10:18
Eerste hits op google zien er niet zo goed uit voor je, helaas.

spuitelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiRiFCCl7QCQSO8LscuFDPIKkQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9yBeVLoUprvYFqTD9A7Q8MdJ.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door SpelFaut op 22-03-2023 10:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ja je wordt zeker opgelicht. Die 6.5 ETH is nep, er staat ook token onder.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:22

dragonhaertt

@_'.'

TS zegt zelf al dat de originele 'investering' in Onotex een scam was, en dat dat geld al afgeschreven is.
Het lijkt me niet nuttig om hier verder op in te gaan.

Wat betreft deze casus, als 'iemand' je verteld dat je geld moet storten om x te doen dan is het waarschijnlijk een scam.
Als het niet een scam is, kan je al deze info en de juiste stappen ook zelf vinden en bewandelen, daar heb je geen persoon voor nodig om je te vertellen hoe en waar je geld naar over moet maken.

NOOIT geld betalen omdat iemand anders dat zegt, gewoon je eigen research doen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Sneaky, die onderste ETH is een custom ERC20 denk ik als ik het icoon bekijk. Heb je die zelf toe moeten voegen of via een link?

https://support.atomicwal...-a-custom-erc20-eth-token

Ter verduidelijking: dat is niks waard.... :/

Komt de wallet overigens wel uit de playstore? Voordat je malware op je telefoon hebt....

Weer een wijze les voor iedereen: hou het bij lang lopende legitieme sites en apps :>

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 22-03-2023 10:08 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 10:18
sh4d0wman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:07:
Sneaky, die onderste ETH is een custom ERC20 denk ik als ik het icoon bekijk. Heb je die zelf toe moeten voegen of via een link?

https://support.atomicwal...-a-custom-erc20-eth-token

Ter verduidelijking: dat is niks waard.... :/

Komt de wallet overigens wel uit de playstore? Voordat je malware op je telefoon hebt....

Weer een wijze les voor iedereen: hou het bij lang lopende legitieme sites en apps :>
Denk dat je hem hier bij het juiste eind hebt.
Voor het verplaatsen van ERC-20 betaal je ook GAS-fees in ETH als ik het zo lees. Dat klopt wel bij het verhaal van TS.

Denk dat de oplichtende partij het niet bij de 500e wilde laten en met dat telefoontje nog meer is gaan vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je wordt gebeld en dan moet je uit het niks geld betalen, dan moeten alle alarmbellen afgaan. Je bent dan op vraag van iemand geld aan het uitgeven die je anders niet had uitgegeven.

Het feit dat ze weten van een vorige oplichting wil zeggen dat het ofwel dezelfde scammers zijn, of dat ze op zijn minst samenwerken.

In any case, "geld betalen om een transactie mogelijk te maken" is een enorm enorm onlogisch scenario. Doe het niet. Ja, je wordt opgelicht.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry13
iedereen bedankt voor de reacties en jullie bevestigen mijn voor gevoelens.
die €50 boek ik weer over binance en de app is wel uit playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry13
Ik kreeg nu dit van hem nadat ik zei dat de crypto fake is.

What do you mean its Fake Mr Barry? its not confirmed as it requires liquidity as i told you and explained to you and i m not asking you to send money anywhere right ? i m telling you to put the amount on your name Mr Gans on your personal wallet

Acties:
  • Beste antwoord
  • +12 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Scammer zegt dat zijn scam geen scam is. Meer nieuws volgt.

Zeg hem maar dat 'ie 500 van die 1600 pakt om de kosten te dekken en de rest naar jouw normale wallet overmaakt. Schijnbaar hoeft hij daar zelf maar 160 euro voor in te leggen dus houdt 'ie nog 340 euro winst over. Als dat niet kan, tsja, raar. Verder gewoon negeren dus.

[ Voor 69% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2023 10:50 ]

• alfie09
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik ben door dezelfde mensen opgelicht, alleen telefonisch.
Ik wordt er gek van, heb ze duidelijk gemaakt dat ze moeten stoppen met bellen, dat ik mijn 250 euro verlies voor lief neem. Ze bliven bellen, en altijd in het engels, maar de telefoontjes komen van willekeurige nederlandse nummer.
Ze blijven maar zeggen dat mijn 250 euro veel meer is geworden, maar moet inderdaad van alles doen om dat terug te krijgen.
Ik geloof er niet meer in, en zou willen dat ze stoppen met bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:19
alfie09 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:20:
Ik ben door dezelfde mensen opgelicht, alleen telefonisch.
Ik wordt er gek van, heb ze duidelijk gemaakt dat ze moeten stoppen met bellen, dat ik mijn 250 euro verlies voor lief neem. Ze bliven bellen, en altijd in het engels, maar de telefoontjes komen van willekeurige nederlandse nummer.
Ze blijven maar zeggen dat mijn 250 euro veel meer is geworden, maar moet inderdaad van alles doen om dat terug te krijgen.
Ik geloof er niet meer in, en zou willen dat ze stoppen met bellen.
Ander nummer nemen of terug bedreigen kan ook wel eens helpen. Aangifte zal weinig oplossen maar kan je eventueel ook nog proberen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Je staat op de lijst van sukkels (mensen die vatbaar zijn) omdat je ze al eerder 2 maandsalarissen hebt gegeven. Natuurlijk belt er dan iemand op om de scam voort te zetten.

Net zoals romance scam slachtoffers, zodra het bekend is dat iemand vatbaar is blijven ze die persoon lang melken met verschillende scams/profielen.

Op zijn minst altijd googlen waar je mee te maken hebt! Vooral nu je al bekend staat in hun wereld.

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-12-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:12:
Je staat op de lijst van sukkels (mensen die vatbaar zijn) omdat je ze al eerder 2 maandsalarissen hebt gegeven. Natuurlijk belt er dan iemand op om de scam voort te zetten.

Net zoals romance scam slachtoffers, zodra het bekend is dat iemand vatbaar is blijven ze die persoon lang melken met verschillende scams/profielen.

Op zijn minst altijd googlen waar je mee te maken hebt!
Legale scams doen het ook, heb je een lotje van de vriendenloterij of iets dan gaan ze je bellen of je nog een gratis lotje wilt. Je ziet het ook wel eens bij de postcodeloterij, een winnaar die er niet heel rijk uit ziet en dan 13 loten heeft ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1883242

Dezelfde toko/figuren willen je twee keer oplichten.
Eerst dmv. hun website, later hun eigen slachtoffers nog eens benaderen voor een "oplossing".

Een veel voorkomende truc, trouwens. "Helpen" bij het terughalen van crypto.

"Je moet extra geld naar X zetten om geld bij Y terug te krijgen".
Ben je X ook gewoon kwijt. Hier zijn ook veel variaties op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Wat ook werkt is het telefoon van de politie of Interpol geven. bellen ze een keer en dan niet meer :)

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaashovestad
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-02-2024
Dag allen.

Ik ben vermoedelijk ook opgelicht met het kopen van crypto.

Ik ben benaderd door een medewerkster van het bedrijf HFinance Simplex Vilnius LTU.

Zij heeft mij zover gekregen om €255 te investeren in crypto. Eerst moest ik een @pp downloaden (wel via de playstore) genaamd Atomic Wallet dat heb ik wel eerst gecheckt en blijkt ook echt te zijn. Ik heb een crypto munt gekocht dat heet govtech (GTC) maar achteraf blijkt dit dus een nep munt te zijn die door de oplichters er op is gezet en dat blijkt dus gewoon te kunnen. Ik heb contact opgenomen met de support van Atomic Wallet en het blijkt dat mijn crypto GTC geen enkele waarde heeft.
Achteraf had ik ook wel het gevoel dat het niet klopte. Ik werd constant gebeld door zogenaamd mijn persoonlijke adviseur met allerlei vragen over wie ik was en of ik vermogend was. Ze waren er gewoon op uit om mij nog meer geld te laten investeren. Ik heb toen per direct het contact verbroken maar die €255 was ik nu het blijkt wel kwijt.
7(8)7
Dus trap er niet in als je gebeld/ gemaild wordt door zogenaamde persoonlijke adviseurs van een bedrijf die ook nog heel gebrekkig Engels spreken.
Voor mij een pijnlijke maar wijze les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44
Wat ik niet goed begrijp, wat is hun verdienmodel? De hoeveelheid tijd en moeite die ze besteden staat niet in verhouding tot de relatief kleine bedragen die ze incidenteel buit maken.

Alle scammers burgers flippen bij de grote M levert waarschijnlijk een hoger uurtarief op...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:38
hoevenpe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:00:
Wat ik niet goed begrijp, wat is hun verdienmodel? De hoeveelheid tijd en moeite die ze besteden staat niet in verhouding tot de relatief kleine bedragen die ze incidenteel buit maken.

Alle scammers burgers flippen bij de grote M levert waarschijnlijk een hoger uurtarief op...
Zat mensen die hiermee voor duizenden euro's het schip in gaan. Daar hoor je echter weinig van, want de schaamte is dan vele malen hoger. Incidenteel zie je ze wel eens voorbij komen hier & op andere fora, meer geloof gerust dat er goed geld verdient wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:18

Wat TWeaKLeGeND hierboven ook al zegt. De scammers komen waarschijnlijk niet uit Nederland, maar uit een land waar € 200,- soms meer dan een maandsalaris is. Dus als ze een paar mensen kunnen oplichten zitten ze er warmpjes bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:39

knakworst

Get more sats!

Het zijn gewoon allemaal slaven. Het is verschrikkelijk. Hopelijk trapt er niemand in en verdwijnt het verdienmodel ooit. Gezien de natuurlijke hebzucht van mensen zullen we echter eerder wereldvrede hebben dan een einde aan scams.

'De miljardenhandel en slavernij van de Chinese scamfabrieken ' https://fd.nl/samenleving...rm=app-android&gift=IdyS8 (gratis te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
Als dat "bedrijf" inderdaad in Vilnius zat (dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn) dan zijn de lonen daar niet zo heel veel lager dan hier, maar het gaat ze natuurlijk niet om die initiële paar honderd euro. Daarmee hebben ze beet en begint het spel om er nog veel meer uit te slepen. Dat zal lang niet altijd lukken, maar als ze maar heel af en toe goed beet hebben dan kan het om tonnen gaan.

Paar jaar terug stond er een heel uitgebreid artikel in de NRC over hoe proffesioneel dit soort scam bedrijven opgezet kunnen zijn. Dat ging dan niet om crypto scams, maar traditionele investeringen. Wel net zo nep dus. Die gingen heel bewust achter vermogende CEOs aan en hadden echt alle details uitgewerkt (zoals jaren eerder bedrijven oprichten met persbericht en al zodat er in gerenommeerde kranten te vinden was dat de nep bedrijven waar in geïnvesteerd werd echt bestonden). Vermoedelijk heeft die club miljarden binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 13:54
Dit hele topic lijkt heel erg op het verhaal van een man op Radar: YouTube: Tonnen kwijt door geraffineerde truc met beleggingen

Als je iemand zo ver hebt, tsjah, dat is ook klein begonnen.

Voor Barry13 is het uitermate zuur, maar het lijkt meer dan zeer sterk op dezelfde scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Dit is zonder enige twijfel een scam. Durf m'n zwans ervoor in het vuur te steken.

Via Telegram en Twitter zijn dit soort zaken aan de orde van de dag, het is best interessant om is met zo'n scammer mee te lullen een aantal dagen. Het is bizar hoe ver ze gaan en en hoe professioneel het is opgezet.

[ Voor 32% gewijzigd door BroWohsEdis op 10-02-2024 18:00 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 19:25

Theo

moederbord

Voor 20 euro vertel ik je dat het geen scam is :D

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
klaashovestad schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:43:
Dag allen.

Ik ben vermoedelijk ook opgelicht met het kopen van crypto.

Ik ben benaderd door een medewerkster van het bedrijf HFinance Simplex Vilnius LTU.

Zij heeft mij zover gekregen om €255 te investeren in crypto. Eerst moest ik een @pp downloaden (wel via de playstore) genaamd Atomic Wallet dat heb ik wel eerst gecheckt en blijkt ook echt te zijn. Ik heb een crypto munt gekocht dat heet govtech (GTC) maar achteraf blijkt dit dus een nep munt te zijn die door de oplichters er op is gezet en dat blijkt dus gewoon te kunnen. Ik heb contact opgenomen met de support van Atomic Wallet en het blijkt dat mijn crypto GTC geen enkele waarde heeft.
Achteraf had ik ook wel het gevoel dat het niet klopte. Ik werd constant gebeld door zogenaamd mijn persoonlijke adviseur met allerlei vragen over wie ik was en of ik vermogend was. Ze waren er gewoon op uit om mij nog meer geld te laten investeren. Ik heb toen per direct het contact verbroken maar die €255 was ik nu het blijkt wel kwijt.
7(8)7
Dus trap er niet in als je gebeld/ gemaild wordt door zogenaamde persoonlijke adviseurs van een bedrijf die ook nog heel gebrekkig Engels spreken.
Voor mij een pijnlijke maar wijze les.
Mag ik vragen waarom je überhaupt op bent ingegaan?
Ik snap dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
BroWohsEdis schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:59:
Dit is zonder enige twijfel een scam. Durf m'n zwans ervoor in het vuur te steken.

Via Telegram en Twitter zijn dit soort zaken aan de orde van de dag, het is best interessant om is met zo'n scammer mee te lullen een aantal dagen. Het is bizar hoe ver ze gaan en en hoe professioneel het is opgezet.
Het is onvoorstelbaar hoeveel advertenties er ook zijn op de sociale media met de scams. Ik zie dagelijks wel meer dan 20+ ads met deze scams.. Het zou verboden moeten worden.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Barrycade

Through the...

SgtElPotato schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:18:
[...]

Het is onvoorstelbaar hoeveel advertenties er ook zijn op de sociale media met de scams. Ik zie dagelijks wel meer dan 20+ ads met deze scams.. Het zou verboden moeten worden.
Ik zie ze nooit, dus zal aan je internet gedrag liggen of je profiel.

Maar die dingen kan je meestal gewoon melden. Hopelijk helpt dat mensen die er in kunnen tuinen.
Pagina: 1