Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 20:58
Hoi,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een 3080ti FE. Tof stuk speelgoed maar ook erg luid.
Zijn er koelers die jullie adviseren die een stuk stiller zijn? Ik heb een mini-ITX bord in een NZXT H200i dus er is niet extreem veel ruimte.
Ik hoor graag tips. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:50
De behuizing is hier eerder de oorzaak van verwacht ik. Die NZXT kastjes staan niet bekend om de geweldige airflow. Hoeveel casefans zitten erin en zit er een AIO in het front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 01:13
De 3080TI FE staat inderdaad gekend als een behoorlijk luide kaart. Eigenlijk zou Nvidia daar beter de koeler van de 3090 FE hebben gebruikt in plaats van de 3080 FE...
Ook je case helpt niet echt.

Het meeste resultaat ga je behalen met undervolten. Deze video is een goed begin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:52
Je hebt denk ik 2 problemen denk ik.

De 3080ti FE is een luidruchtige versie.

Maar die kleine case met matige airflow ,dat zal alleen maar het probleem versterken ,doordat de 3080ti de warmte kwijt moet en daardoor dus meer lawaai gaat maken.

Verder kan ik echt een undervolt aanraden,dat scheeld stroomvebruik en ook herrie

[ Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 22-03-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
Uszka schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:15:
De behuizing is hier eerder de oorzaak van verwacht ik. Die NZXT kastjes staan niet bekend om de geweldige airflow. Hoeveel casefans zitten erin en zit er een AIO in het front?
De AIO zit aan de voorkant idd, ik zit er aan te denken om deze naar de bovenkant te verplaatsen.
Daarnaast heb ik aan de onderkant een fan die in blaast en aan de achter en bovenkant twee fans die uit blazen.

Zijn er andere koelers voor de 3080TI die je zou aanraden? Ik heb de FE vooral gekocht omdat ik deze van een vriend voor een mooi prijsje kon overnemen dus ben niet mega gehecht aan de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
freaky35 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:02:
Je hebt denk ik 2 problemen denk ik.

De 3080ti FE is een luidruchtige versie.

Maar die kleine case met matige airflow ,dat zal alleen maar het probleem versterken ,doordat de 3080ti de warmte kwijt moet en daardoor dus meer lawaai gaat maken.

Verder kan ik echt een undervolt aanraden,dat scheeld stroomvebruik en ook herrie
Ik ga inderdaad bezig met een undervolt.

Zijn er andere koelers voor de 3080TI die je zou aanraden? Ik heb de FE vooral gekocht omdat ik deze van een vriend voor een mooi prijsje kon overnemen dus ben niet mega gehecht aan de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:50
Bretting schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:22:

De AIO zit aan de voorkant idd, ik zit er aan te denken om deze naar de bovenkant te verplaatsen.
Dat kan alleen als het een 120 rad is.
Daarnaast heb ik aan de onderkant een fan die in blaast en aan de achter en bovenkant twee fans die uit blazen.
Met de AIO blaas je warme lucht de kast die al niet bekend staat om goede airflow.
Geen koeler. Wel dat het vervangen van de thermal pads een goed resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Raijintek Morpheus 8069 met 2 uitvoering: Noctua NF-F12 PWM Bruin, 120mm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1