Ik heb momenteel een aantal upgrades/verbouwingen in de planning staan en vraag me af of ik straks nog wel voldoende heb aan mijn huidige 1x35A elektriciteitsaansluiting. Het gaat met name om de keuken
Huidig, dat allemaal zal worden vervangen:
Inductiekookplaat (aansluitwaarde 7200W),
Combimagnetron,
Oude koel/vies combinatie
Nog veel oudere koelkast (tafelmodel)
Nieuw:
Inductiekookplaat (ook aansluitwaarde 7200W),
Oven (aansluitwaarde 3600W)
Koelkast (aansluitwaarde 90W)
Vrieskast (aansluitwaarde (nog) onbekend)
Extra:
Zonnepanelen +/- 4100 Wp
Vloerverwarming 5 groepen, geen idee wat dat trekt.
Als ik al die aansluitwaarden bij elkaar optel, dan kom ik natuurlijk ruim boven de 35Ax230V=8050W uit, maar hoe groot is dit probleem in werkelijkheid?
Die inductieplaat zal dat vermogen alleen trekken als ik alle pitten op volle kracht (+eventuele boost) zet, iets dat eigenlijk nooit gebeurt. Zelfde voor die oven, die zal dat vermogen wel gebruiken tijdens de pyrolyse ofzo.
In mijn huidige situatie gaat het eigenlijk gewoon prima. Moet ik me zorgen gaan maken over de nieuwe situatie en als een malle een 3x25A gaan regelen? Wordt nog lastig, want Liander heeft momenteel 7 maanden wachttijd voor zo'n aanvraag...
Huidig, dat allemaal zal worden vervangen:
Inductiekookplaat (aansluitwaarde 7200W),
Combimagnetron,
Oude koel/vies combinatie
Nog veel oudere koelkast (tafelmodel)
Nieuw:
Inductiekookplaat (ook aansluitwaarde 7200W),
Oven (aansluitwaarde 3600W)
Koelkast (aansluitwaarde 90W)
Vrieskast (aansluitwaarde (nog) onbekend)
Extra:
Zonnepanelen +/- 4100 Wp
Vloerverwarming 5 groepen, geen idee wat dat trekt.
Als ik al die aansluitwaarden bij elkaar optel, dan kom ik natuurlijk ruim boven de 35Ax230V=8050W uit, maar hoe groot is dit probleem in werkelijkheid?
Die inductieplaat zal dat vermogen alleen trekken als ik alle pitten op volle kracht (+eventuele boost) zet, iets dat eigenlijk nooit gebeurt. Zelfde voor die oven, die zal dat vermogen wel gebruiken tijdens de pyrolyse ofzo.
In mijn huidige situatie gaat het eigenlijk gewoon prima. Moet ik me zorgen gaan maken over de nieuwe situatie en als een malle een 3x25A gaan regelen? Wordt nog lastig, want Liander heeft momenteel 7 maanden wachttijd voor zo'n aanvraag...