Twitter schakelt 2fa via sms voor niet twitterblue uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16
Ik kreeg vannacht rond 0400 ineens een mail:
Uw tweetrapsverificatie is nu uitschakelt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pv4AFNVmv7n6ReZeRyb4zNbHw_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goeyLQqbFT6kQ4PuPYjyaNBR.jpg?f=fotoalbum_large
Ik dacht eerst dat het spam was, maar het is daadwerkelijk gebeurd.
Vreemd, want ik heb het zelf niet gedaan. Lijst van inlogdata en sessies laten niets vreemds zien.

Dus ik probeer het weer aan te zetten. Ik had alleen SMS aan staan. Als ik dat nu probeer krijg ik de melding dat het alleen nog voor twitterblue leden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvlnkOtCAl4K1M9TX7j5ml7tTKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkpUge10r74PLLgOgJ9RfvKE.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben het dus gewoon voor iedereen uitgeschakeld, zonder enige aankondiging.
Gelukkig werkt 2fa via een app nog wel, maar toch. Vreemde gang van zaken. Ze maken mogelijk duizenden accounts ineens onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is 2FA voor iets als Twitter nou echt een belangrijke feature. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33

D4NG3R

kiwi

:)

@SunnieNL klopt, was ook al wat langer bekend: nieuws: Twitter maakt van tweestapsverificatie via sms een betaalde Blue-functie

Ofwel pak een authentication app, bijv Authy of Google Authenticator.
jadjong schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:12:
Is 2FA voor iets als Twitter nou echt een belangrijke feature. :?
2FA is voor alles belangrijk, zelf rommel waarvan je zelf denkt dat deze niet belangrijk is.

Accounts die mensen al lang vergeten zijn maar uitlekken zijn een fantastische bron om meer informatie over iemand te krijgen zodat je op andere plekken bijvoorbeeld een wachtwoord reset kan uitvoeren. Op zo'n moment ben je blij dat 2FA er nog tussen zit. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 22-03-2023 08:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16
Ah, dat nieuws is volledig langs mij heen gegaan blijkbaar.
Ook beetje jammer dat Twitter mijzelf daar ook niet van op de hoogte heeft gebracht per mail (of SMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
Vindt vooral de bewoording vreemd.
"Je hebt uitgeschakeld"

Ik heb altijd de melding dat ik het moest doen weggeklikt. En de waarschuwing was dat ik Twitter niet meer in zou komen, ook niet waar.

Dan toch maar authenticator inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:12
Ik snap wel waarom ze het doen, het verzenden van sms kost geld. Die kosten kunnen ze dekken dmv Twitter Blue. Iemand die gewoon gebruiker is brengt geen inkomsten, dus dit is een hele snelle besparing.

Maar om het zomaar uit te zetten dat is natuurlijk compleet waanzin…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 15:14
Elon Musk vond de rekening van Twillio te hoog en heeft daarom deze stap gezet. Vind het ronduit bizar en je kan wachten op de vele berichten van (prominente) accounts die gaan worden gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

CrazyFool schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:16:
(...)dus dit is een hele snelle besparing.

Maar om het zomaar uit te zetten dat is natuurlijk compleet waanzin…
Mwah... het past in de manier die Twitter momenteel gebruikt bij het "bezuinigen".

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1