4k Game PC 3k budget

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 11:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteraard het standaard huis, tuin en keuken gedoe als mail, browsen, muziek luisteren, etc. Verder wil ik gamen op 4k ultra settings, in de nabije toekomst met 120Hz of meer. Games als Flight Sim, CoD MW2, DayZ, CS:GO, maar ook diverse racing sims. Toekomstige games als GTA:6 wil ik uiteraard ook kunnen spelen - al valt daar voor nu weinig zinnigs over te zeggen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 euro is toch wel mijn limiet, al is een paar tientjes geen issue - als het maar bij een paar tientjes blijft. Wel exclusief verzending. Systeem zal ik zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem uiteraard mijn triple monitor setup en peripherals mee. Deze worden in de loop van de tijd ook geupgrade, maar zijn nu niet van belang bij het bouwen van een nieuwe PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat met het systeem zelf te maken heeft moet vernieuwd worden. Ik kom van een i7 3770 icm. een GTX 1660 Super. Geen van deze onderdelen kan ik meenemen naar een nieuw systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeur. Wel een voorkeur voor veel bang voor buck.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe zuiniger en hoe stiller hoe beter natuurlijk. Maar als ik daardoor snelheid en performance in moet leveren, dan kies ik liever voor performance.

RGB liever niet. WiFi niet belangrijk, gaat aan de kabel, maar handig als backup me dunkt.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ideeën om het beste uit dit budget van 3000 euro te halen. Ik zou het liefste voor een RTX 4080 gaan, maar gezien het feit dat een 4090 meer biedt voor relatief weinig extra, denk ik dat dat een betere keuze is.

Mijn twijfel ligt vooral bij de CPU/mobo.
Qua behuizing ben ik eigenlijk compleet clueless, mede doordat ik er een 4090 in wil prakken. Ruimte en airflow lijken mij wel belangrijk, maar ik kan totaal niet inschatten wat wel of niet past en wat de marges zijn.

Ik hoop met dit topic wat inspiratie te krijgen om tot een ultiem systeem te komen met mijn budget...

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 250,-€ 250,-
1VideokaartenPNY GeForce RTX 4090 XLR8 Gaming REVEL Epic-X€ 1.799,-€ 1.799,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 FX€ 137,22€ 137,22
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 84,62€ 84,62
1Geheugen internKingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32€ 131,08€ 131,08
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 1000W€ 172,76€ 172,76
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 171,97€ 171,97
Totaal€ 3.045,65

eXec op Steam