Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:16
Is er een manier om de resolutie naar 4K/60Hz op te krikken via Screen Mirroring?

Hier staat dat het max 1080 is naar een Apple TV.
https://support.apple.com...book-air/apd8cdd74f57/mac

Maar daar wil ik eigenlijk geen genoegen mee nemen. Zelf mijn 5 jaar oude Windows laptop kan 4K streamen via Draadloos Scherm Delen (volgens mij de MiraCast de techniek er achter).

De reden dat ik dit wil is omdat de Hue Sync App op Mac of Windows wil gebruiken en daarom alles vanaf een laptop wil gaan streamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air M1
LG 4K OLED (LG OLED65BX6LB Zwart review door HenkEisDS)

Ik kom niet echt mensen tegen online met dezelfde wens en dus ook geen oplossingen. Verder ben ik een beetje een Mac noob, dus misschien zoek ik wel verkeerd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:40

M2M

medicijnman

Zo te lezen niet nee. Aansluiten met een USB-C kabel kan wel, maar draadloos tot max 1080P

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@HenkEisDS Als je dit voor films en series wilt doen zou ik gewoon Plex media server installeren op je M1 Mac.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik download alleen bijna niets meer. Disney+, Netflix en Prime is 95% van onze mediaconsumptie. Dan heeft Plex geen toegevoegde waarde toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 22:56

HUW

Naar mijn weten hebben die 3 streamingsdiensten allemaal al een app voor de apple tv, ik snap dus niet helemaal wat je hiermee wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
De Hue Sync App kijkt naar de kleuren op je scherm en past je verlichting hier op aan. Beetje zoals een Ambilight.

Ik zal thuis eens kijken hoe die app werkt, maar als dit net zo werkt als Chromecast dan lost dit mijn probleem niet op omdat die kleuren dan niet beschikbaar zijn voor Hue Sync.
Pagina: 1